|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når fikk barnet ditt navn? | |||
Navnet var klart da barnet/barna ble født |
![]() ![]() ![]() ![]() |
127 | 72,99% |
Før det var gått en uke |
44 | 25,29% |
Mellom 1 og 2 uker |
13 | 7,47% |
Mellom 2 og 3 uker |
14 | 8,05% |
Mellom 4 og 5 uker |
5 | 2,87% |
Over 5 uker |
9 | 5,17% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Alle guttene fikk kallenavn siden vi var så trege med navnvalg.
![]() |
#142 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?De to eldste var klare da vi kom på sykehuset, ja lenge før egentlig. Nr tre fikk navn på vei hjem fra barselhotellet, i bilen. Og nr. fire fikk etter 6 dager... Vanskeligere og vanskeligerefor hver gang, måtte jo matche og vare omtrent like lange...
![]() |
#143 |
er her
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Navnet var klart, men jeg brukte en dag på å finne ut om det var det riktige for han.
![]() |
#144 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Navnene var på plass før fødselen. Faktisk synes vi at vi fikk dårlig tid med minstemann, og vi ble aldri enige, så vi måtte starte på nytt. Det var 14 dager igjen til termin.. Jeg synes det var helt forskrekkelig å ikke skulle ha navnet klar, så det blir iherdig jobbing.
![]() |
#145 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Første gang hadde vi det klart før jeg ble gravid og det passet perfekt. Andre gang ble vi ikke enige egentlig......men valgte det navnet begge likte best. Han kalles bare for lillebror, for det var det han het i magen. Det er vanskelig å venne seg til noe annet.
![]() |
#147 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Til alle de som har ørten guttenavn på lur - kanskje dere vil tilføre et navn til oss? *slesk*
![]() |
#148 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?1. Vi hadde funnet navn til henne, men jeg ombestemte meg.. Da hun var 3 uker gammel gikk jeg tilbake til det navnet igjen, etter å ha vingla mellom to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Eirill! Det var et nydelig navn... |
![]() |
![]() |
#150 |
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?
Jeg falt pladask for navnet for 7 år siden. Dessverre fikk jeg aldri overtalt gubben, han synes fremdeles det er stygt. Nå har vi jo ikke bruk for noe flere navn heller, så da får det bare være.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Nesten 10 år før han var født. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Oda fekk namnet sitt nokre timar gamal. Sitt andre fornamn fekk ho etter eit par dagar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Da storesøster hadde vi vel et par-tre alternativer, selv om vi hadde en favoritt. Heldigvis passet hun godt til å få dette navnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Muligens verdt å vente på
|
Du er jo gal!
Gal du også
![]() |
#156 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Podens navn var klart lenge før han ble født, og heldigvis var det en gutt; for jentenavnet er vi fortsatt ikke enige om.
![]() |
#157 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Alle jentenes navn var klare før de ble født.
![]() |
#158 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Malin ble bestemt før UL da jeg var gravid sist. Mellomnavnet Yasmin ble bestemt en ukes tid senere, og holdt hemmelig frem til dåpen.
![]() |
![]() |
#159 |
Inhabil
Her går minsten på 3,5 mnd etter tilnavnet "babyen" enda. Ikke fordi han ikke har et navn, men fordi storebror kaller han baby, og da blir det til at vi også sier det.
![]() |
#160 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eiril (med en l) var min kjæres favorittnavn, men jeg klarte ikke bli helt fortrolig med det, så da endte vi på Ellisiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|