Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor gammel var du da du fikk ditt yngste barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor gammel var du da ditt yngste barn ble født?
Under 20 4 1,43%
Mellom 20-23 år 36 12,90%
Mellom 24-26 år 41 14,70%
Mellom 27-28 år 32 11,47%
Mellom 29-30 år 40 14,34%
Mellom 31-33 år 60 21,51%
Mellom 34-35 år 33 11,83%
Mellom 36-37 år 19 6,81%
Mellom 38-40 år 12 4,30%
Over 40 år 2 0,72%
Deltakere: 279. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 07:48   #101
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel var du da du fikk ditt yngste barn?

Jeg har kun ett barn, var 27 år da han ble født. Hvis vi får flere barn skulle jeg jo ønske at det kom før jeg ble 30. Det er rett rundt svingen, så det gikk ikke. Men før jeg fyller 31 kanskje? Jeg synes absolutt ikke du er for gammel til nr 3. Det er overskuddet som bestemmer. Selv ønsket jeg å være "ung mor", uvisst hvorfor.

Hva gjelder omgangskrets begynte barna å komme fra mine venninner var alt fra 21 år til 40 år.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 09:05   #102
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemte også feil. Jeg var 24 da jeg fikk eldstemann, 25 på mellomste og 28 på minstemann.

Gammel 20-11-07, 11:37   #103
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg var 32 da storebror ble født og 35 da lillebror ble født. Helt normalt i min omgangskrets.

Gammel 20-11-07, 11:57   #104
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg var 23 då eg fekk lille A. Dersom alt går etter planen vil eg vere 27-28 når eg får neste og siste barn.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:25   #105
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Fikk mitt yngste barn noen måneder før jeg fylte 27. Skal ikke få flere og er veldig fornøyd med at ting ordnet seg slik at jeg har fått dem så ung.

Jeg er vanligvis den yngste moren i omgangskretsen, men synes det er glimrende og kunne ikke tenkt meg å få dem noe senere.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:16   #106
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var akkurat fylt 27 da minstemann kom.
Nå vet jeg jo ikke hvordan framtiden blir. Jeg har lyst på flere barn, men vil ikke blir for gammel når jeg får de. Det vil vel si at jeg burde lete etter noen å få flere med kanskje.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:20   #107
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 38 da jeg fikk den yngste. Skulle egentlig vært yngre, men barn kommer ikke alltid når man bestiller dem, spesielt ikke når man er blitt litt eldre.

Det var helt greit, bortsett fra det vanskelige valget rundt fostervannsprøve.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:40   #108
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk mitt tredje barn da jeg var 30 år. Har flere venninner som fikk sitt første barn etter fylte 30, og ei venninne er fremdeles barnløs. (35 år)

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:56   #109
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Er glad jeg rakk å få sistemann før jeg fylte 30"
(fritt sitert etter mange i tråden).

Det er jo enda en ti års tid til dere vet om dere fikk sistemann før tredve er det ikke?

Hilsen ei som var ferdig å få barn som 23-åring
(og som var 38 da siste kom) dobbelt-

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:24   #110
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var 23. Kommer til å være 28 når jeg er ferdig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:35   #111
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var 24 da jeg fikk yngste (og til nå eneste). Jeg var først i min omgangskrets, og yngst i barselgruppa. Men hadde jeg bodd på landet der jeg kommer fra, og ikke i Oslo, hadde det nok ikke vært så unormalt likevel. Jeg vil gjerne bli ferdig med babylaging før mannen blir 40 - så da har vi to år på oss.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 11:46   #112
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var 29, var akkurat fylt 27 da nr 1 kom til verden.

I min vennekrets er vi omtrent de eneste som har barn

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 12:04   #113
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 30 år da Knerten ble født.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 12:32   #114
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev 36/37. Jeg er gravid nå, og vil være 37 før fødselen.

De andre barna fikk jeg da jeg var 31, 33 og 34, så det har vært rimelig tett løp.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Btw; Mim som 33-åring er langt sprekere enn den Mim som ble gravid for 6 år siden. Nå er jeg i god form, ikkerøyker, gjennomført sunn, tar godt vare på meg selv osv. Mim på 33 ville glatt ha løpt fra Mim på 27, og tatt langt flere situps, pushups og er mykere, sterkere og tøffere. Så slik sett er jeg nå langt bedre rustet for svangerskap enn den yngre Mim. Alder er ikke alt, fysisk form, psyke, overskudd og sånn har også en del å si.

LilleRosin som 36-åring er et vrak i forhold til LilleRosin da hun ble gravid som 30-åring. 30 årige LilleRosin hadde knust den nåværende i alle idrettsgrener. Jeg kjører nå på likevel, og satser på å bli ferdig med godt resultat.

Gammel 21-11-07, 13:31   #115
Tebasile
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2007
Tebasile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg var 19 da jeg fikk mitt første og eneste barn.

Tebasile er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 13:34   #116
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid tenkt at det hadde vært fint å bli ferdig med barn før fyllte 30. Var 29,5 år da minstemann kom.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 15:53   #117
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Om jeg ikke hadde trengt å tenke på alderen, hadde jeg nok ventet et par år med evt. neste barn. Men jeg er 36 og føler at om vi virkelig vil ha en til, kan vi ikke ta sjansen på å vente særlig lenge.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

De andre barna fikk jeg da jeg var 31, 33 og 34, så det har vært rimelig tett løp.

Ja, det er på grunn av alderen min at jeg har fått barna så tett. Hadde jeg vært yngre med førstemann, hadde vi fått 2 tette, ventet noen år, og så fått 2 tette igjen. Jeg følte - som du føler - at jeg ikke hadde allverdens tid. 40 er for meg en grense med tanke på å få barn.

I min omgangskrets har de fleste vært rundt 30 da de fikk det første barnet, men mange har bare to, og skal ikke ha flere.

Gammel 22-11-07, 20:54   #118
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har alltid tenkt at det hadde vært fint å bli ferdig med barn før fyllte 30. Var 29,5 år da minstemann kom.

Jeg hadde ikke planlagt det så nøye, men var også 29 da minstemann kom. Nå er jeg glad jeg fikk ungene før jeg var 30. Var 25 da jeg fikk yngste

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:42   #119
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jeg var 28 når minstemann kom. Førstemann kom når jeg var 18 år.

I min vennekrets er det noen som ble foreldre tidlig som meg, andre fikk sitt første barn i slutten av tjueårene mens noen fortsatt er barnløse.

Jeg ligger ann til å bli både ung og gammel mor om det blir en fjerdemann på oss.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 12:06   #120
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk barna da jeg var 18, 21 og 23 år.
Usedvanlig tidlig i vår omgangskrets.

Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.