Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snobbete eller harry

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du foretrukket å bli oppfattet som snobbete eller harry?
Snobbete 100 65,36%
Harry 53 34,64%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-07, 13:27   #181
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snobbete eller harry

Opprinnelig lagt inn av Moria, her.

Så egentlig er pest og kolera same shit? Inni er vi like og sånt?

Jeg vet ikke om det er så rørende at det gjør noe. Jeg sa vel mer noe i retning av at alle er seg selv nærmest og ser i større eller mindre grad ned på dem som er annerledes. (Og det er naturligvis ikke sant, men det er likevel en riktigere uttalelse enn å si at snobber ser ned på harryer, mens harryer er åpne og inkluderende og fordomsfri overfor snobber.)

Gammel 21-11-07, 13:32   #182
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville foretrukket harry - og det skyldes selvsagt mitt syn på snobber.

Snobber er folk som gjør seg bedre enn de er, tror de er bedre enn andre, og legger vekt på fin fasade.

Mens harryene i større grad gir beng i konvensjoner og forventninger, kler seg som det passer dem, mener hva de vil, og ikke bekymrer seg om andre ser ned på dem.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 13:41   #183
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg vet ikke om det er så rørende at det gjør noe. Jeg sa vel mer noe i retning av at alle er seg selv nærmest og ser i større eller mindre grad ned på dem som er annerledes. (Og det er naturligvis ikke sant, men det er likevel en riktigere uttalelse enn å si at snobber ser ned på harryer, mens harryer er åpne og inkluderende og fordomsfri overfor snobber.)

det sier du bare fordi du er snobbete selvfølgelig.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 13:42   #184
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moria, her.

det sier du bare fordi du er snobbete selvfølgelig.

Selvsagt.

Gammel 21-11-07, 14:46   #185
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Pest eller kolera?

Gammel 21-11-07, 14:56   #186
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tyder dette som at den harry måten å "være bedre" på er bedre enn den snobbete måten å "være bedre" på. Makan til snobberi.

Jeg synes man burde ha en egen favorittprikkeliste som man kunne prikke så ofte man ville.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 15:01   #187
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Pest eller kolera?

= same shit, different name.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 15:41   #188
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Krysset av for snobbete.
Vil nok helst bli oppfattet som det framfor å bli oppfattet som harry, men jeg ønsker ikke å være det.
For meg betyr snobbete å tro man er bedre, mens harry betyr å nøye seg (i negativ forstand). Fordi jeg mener at man alltid bør prøve å bli den beste versjonen av seg selv som mulig, synes jeg derfor det er verre å bli oppfattet som en som ikke syns det er så farlig (harry) framfor en som i det minste legger vekt på å inneha gode kvaliteter (snobbete).
Hva gode kvaliteter er blir en helt annen diskusjon.

Signerer: Dette var så fantastisk godt sagt at jeg later som om jeg kunne sagt det like godt selv.

Gammel 21-11-07, 17:28   #189
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

= same shit, different name.

Gammel 21-11-07, 17:44   #190
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt klart harry :snobber nedover:.

Gammel 21-11-07, 20:17   #191
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg valgte harry.

Har venninner som mener jeg er BLODHARRY, så da kan jeg vel bare fortsette å være meg selv ...

Gammel 21-11-07, 20:41   #192
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Harry, nyrik og snurt.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 21:43   #193
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg valgte harry.

Har venninner som mener jeg er BLODHARRY, så da kan jeg vel bare fortsette å være meg selv ...

Denne signerer jeg.

Gammel 22-11-07, 00:42   #194
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Hadde nok valgt snobbete. Da hadde jeg vært så høyt på strå at jeg ikke hadde enset alle de harrye rundt meg, og deres forferdelige meninger om meg og alle mine millioner av kroner, minkpelser og botoxtrynet mitt.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 09:23   #195
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Harry her. Det er koselig å være skikkelig harry iblant, og gjøre som det passer en uten å bry seg om hva andre sier eller tenker.

Snobbete har et wannabe, ikke-turde-være-seg-selv aspekt som jeg synes er temmelig ynkelig.

Jacques Brel, en belgisk sanger, hadde en fantastisk sang om borgerskapet. En linje lød: "et moi, moi qui était le plus fier, moi je me prenais pour moi", som oversatt blir "og jeg, som var den stolteste, jeg trodde jeg var meg selv".

Gammel 23-11-07, 21:15   #196
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt på nytt følger selvsagt med på trendene på FP og lanserer en oppfølgingsquiz:

http://www.nrk.no/magasin/alltid_moro/1.3463732

- No. 4 -
Gammel 23-11-07, 21:16   #197
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Bombe:

Sitat:

Du er en snobb og mener det er forkastelig at designmøbler masseproduseres

:ser langs nesen:

- No. 4 -
Gammel 23-11-07, 21:18   #198
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nytt på nytt følger selvsagt med på trendene på FP og lanserer en oppfølgingsquiz:

http://www.nrk.no/magasin/alltid_moro/1.3463732

Jeg ble kommunist! Det blir nok kanskje litt i overkant

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 21:21   #199
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også en kommi, på meg passer det ikke så aller verst.

Gammel 23-11-07, 21:29   #200
Frantzen
Passiv

Standard

Kommunist her. Greit nok det

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.