|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Flott, feministisk debattinlegg av Helene UriI dag leste jeg et fantastisk godt innlegg av Helene Uri i Aftenposten som jeg gjerne vil dele med dere.
![]() |
#2 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flott, feministisk debattinlegg av Helene UriKjempebra innlegg. Jeg har virkelig sansen for Uri, og kommer nok til å lese aviser med litt andre briller fra nå av. En tankevekker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Flott, feministisk debattinlegg av Helene UriGodt innlegg. For å ta det litt til meg skal jeg være mer aktiv enn i dag med å la være å presisere om det er mann eller kvinne jeg snakker om. Eller rettere, lav være å presisere at det er kvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Flott, feministisk debattinlegg av Helene UriJa, det var skikkelig bra. Min favoritt var «en allmennpraktiserende lege og en psykologiutdannet kvinne»!
![]() |
#8 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Flott, feministisk debattinlegg av Helene UriEt godt innlegg!
Ikke sant! Tydeligvis er ordet psykolog eller bachelor/master i psykologi vanskelig å skrive. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Flott, feministisk debattinlegg av Helene UriEn av de tingene som jeg liker Uri for, er at hun har ork til å ta opp sånne ting som mange synes er tøys og uviktig. Språk er ikke uviktig, og hverdagsspråket definerer oss.
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Flott, feministisk debattinlegg av Helene UriFantastisk innlegg.
Blir dette litt som fordommer/rasismedebatter hvor en diskuterer hvor vidt det er viktig å poengtere om noen ser annerledes ut og hvorfor?
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Flott, feministisk debattinlegg av Helene UriVirkelig bra og veldig viktig! |
![]() |
![]() |
#15 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Flott, feministisk debattinlegg av Helene Uri
Nei, egentlig ikke. Tross alt er litt over halvparten av befolkningen i Norge kvinner. Hvorfor skal det bestandig presiseres når vi kvinner omtales og ikke når menn omtales? Mengdemessig er de faktisk færre enn oss. Det jeg tenker er at hvis kjønnet er så forbaska viktig så er kjønnet viktig også når menn omtales. Så jeg må selv velge enten å utelate kjønn helt eller å ta det med hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Whatever, never mind
|
Enig. Det sniker seg inn over alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
Jeg tenkte på det jeg også. Vi kvinnesker får være gode på å ikke nedvurdere oss selv.
![]() |
#18 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Flott, feministisk debattinlegg av Helene UriVeldig bra av Uri!
![]() |
![]() |
|
|