Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir dere julegaver til venners barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 14:22   #21
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gir dere julegaver til venners barn?

Til noen. Det har bare blitt sånn. De begynte, vi måtte bare følge på.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:26   #22
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det startet med at venners barn fikk gave, men når er det blitt så mange at vi rett og slett har kuttet ut gaver til barna og heller gir til de voksne - dvs jeg gir gave til mine venninner (mannen og hans kompiser er ikke så nøye på det )
Har også kuttet ut fadderbarn pga av disse barna også har søsken som vi ikke er faddere til og jeg synes liksom det ble litt feil da og bare gi til en av dem.

Så den ordningen vi har nå fungerer bra for alle- barna får litt mindre gaver og jeg får litt flere.

Sist redigert av Sue : 20-11-07 kl 15:08.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:33   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nope. Vi ønsker ikke å opprettholde gavehysteriet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:40   #24
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir julegave til to av mine venninner, og barna til tre av mine venninner.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:42   #25
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til noen, men ikke alle.

Gammel 20-11-07, 14:44   #26
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til to venners barn. Fem barn til sammen.

Gammel 20-11-07, 14:59   #27
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vi gir kun til dem man er fadder til. Mannen min som har en god del søsken gir ikke til hverandre, men kjøper heller noe ordentlig til niesene/nevøene våre. Dette ble søskene enige om, lenge før jeg kom inn i bildet.

Selv har jeg to venner som jeg gir til og får av. Dette startet vi med da vi var ca 15år, for da begynte det å minke slik i gavehaugen Og vi har holdt tradisjonen gående i over 20 år, så vi kan jo ikke slutte brått.

Og jeg er sjeleglad at ikke vi skal kjøpe inn gaver til venners barn også

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:07   #28
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi (og vennene våre) bare hadde ett barn, var det mange som fikk. Nå har det blitt trappet ned. Noen får fellesgave (spill eller CD), noen får ikkeno. Det trappes mer og mer ned år for år.

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Har også kuttet ut fadderbarn pga av disse barna også har søsken som vi ikke er faddere til og jeg synes liksom det ble litt feil da og bare gi til en av dem.

Hvorfor synes du det blir feil? Jeg er veldig glad for de fadderne som tar seg spesielt av det barnet de er fadder til. Det må da være helt OK at ett av barna har en relasjon de andre ikke har. Jeg hadde blitt lei meg dersom en av ungenes faddere hadde sluttet å gi barnet rpesang.

Gammel 20-11-07, 16:44   #29
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vi gav til venners barn før, men har kuttet det ut.
Det ble alt for mye pakker.

Gammel 20-11-07, 18:26   #30
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det gjør vi ikke.

Vi (venninnene mine og jeg) fant ut at barna får så mange gaver, og vi er blitt så store at vi ikke får så mange lenger, så vi kjøper heller til hverandre.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:52   #31
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør vi
I venneflokken vår gir vi kun til barna og max 100,- pr.gave.
For oss er det 7 barn tilsammen.

Gammel 20-11-07, 19:54   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gir julegaver til venners barn, men kun de som er mine/våre fadderbarn dvs. 10 stk.
Vi har i år totalt 42 gaver å gi bort, og med flere venner med virkelig mange barn kunne vi virkelig ikke gitt til alle. Ei av mine beste venninner har 11

Gammel 20-11-07, 21:22   #33
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Gir til venners barn ja. Gave for ca. 100,- til hver. Samme gjør de til mine.
Kunne selvfølgelig latt være men det er veldig koselig for ungene da.
Det popper frem nye hvert år, så det blir stadig mer penger.

Gammel 20-11-07, 21:42   #34
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper gaver kun til min helt spesielle beste venninnes barn. Jeg var forloveren hennes da hun giftet seg, og hadde vært fadderen til barna, hvis jeg ville og var medlem i DNK. Både hun og barna hennes betyr noe helt spesielt for meg. Ja, også kjøper jeg gave til barnet til naboene, vi var på samme barselgruppe og tilbringer svært mye tid sammen. De passer jenta vår og vi passer gutten deres, og barna våre leker sammen flere ganger i uka.

Gir ikke til barna til de andre vennene mine, og barna mine får heller ikke noe fra dem. Vi gir heller en pakke når vi møtes (bor langt fra hverandre), til jul sender vi bilde.

Samboeren min gir i tillegg gave til fadderbarna sine, barna til en kamerat (dvs han er fadder til storesøstra, men gir selvfølglelig gave til lillebroren også da).

Gammel 20-11-07, 21:45   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg har en vennine som ikke har barn. Hun får selvsagt gaver, og hun gir mine barn. Men som det mennesket hun er så gir hun ofte meg en flott sak. Selv om jeg understreker igjen og igjen at det ikke er nødvendig..

Fiiine venninnen din!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 21:46   #36
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 21:48   #37
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Til noen så, ikke til alle.

Mazungen har også noen venner hun ber om å gi til.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:40   #38
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ikke gaver til venners barn. Det er kun fadderbarn som får i tillegg til familie. Jeg har begrenset hele julegavehandelen veldig til andre enn nær familie og kjøper bare gave til ei venninne, alle andre har jeg kuttet ut.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:44   #39
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er voldsomt mange å kjøpe gave til som det er, ca. 30 personer i den nære familien. Så jeg er veldig glad for at vi har begrenset julegaver til å gjelde familie. Unntaket er min beste venninnes sønn, som hun adopterte ifjor. Venninnen min ga alltid julegaver til mine gutter da de var små, så der vil jeg gi litt tilbake.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:26   #40
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjorde det før, men til slutt kom det ut av kontroll med mange titalls smågaver. Nå utveksler vi bare julegaver med noen få nære venner - også barna.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.