Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan snobber du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 10:37   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan snobber du?

Yet another opplagt spinoff.

Tid for å dele, folkens!

:kumbayah:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:42   #2
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan snobber du?

Jeg snobber ved å kjøpe god mat, gjerne indrefilet midt i uken

Jeg kan snobbe på noen områder, mens på andre områder er jeg helt Harry.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:42   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snobber på musikk, film, litteratur og kunst, i hvert fall.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:44   #4
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kostbar Mat, vin, reiser, klær og sko.

Sist redigert av Anne : 22-11-07 kl 10:50.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:45   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper *aldri* frossenpizza (ok, i hvert fall ikke de siste 11 årene eller så).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:45   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi handler ofte på mega, bare fordi det er en mer tiltalende butikk.

Dessuten hører jeg gjerne på p2 i bilen, og ønsker at barna mine skal vokse opp med god og høyverdig kultur gjennom film, musikk og bøker.

Jeg legger dessuten merke til dårlig språkbruk både skriftlig og muntlig, og diskuterer gjerne høytsvevende ting i lunsjpausen.

Foretrekker FP framfor andre alternative foreldreforum.

Tror ikke alle vil kalle dette for snobberi, jeg snobber nok mest med kultur og livsstil - ikke så mye med penger, for det har jeg ikke råd til.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:47   #7
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg snobber aldri.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:47   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snobber på musikk, kunst og meninger. Litt boksnobb også, men bare ved å unngå de mest harry tingene.

...også er jeg en språksnobb. Tegnsetting, store bokstaver og minimalt med forkortelser.

(Vi trenger en snobbesmiley.)

Ja! Jeg er selvfølgelig en forumsnobb.

Gammel 22-11-07, 10:47   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snobber litt når det kommer til musikk. Litt sånn snålsnobber, hvis det er lov å si det.
Og venner ?
Jeg er svært kravstor til de som skal være i min innerste sirkel.

Gammel 22-11-07, 10:48   #10
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Mat, vin, reiser, klær og sko.

Om det er å snobbe, så snobber jeg også på de områdene.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:48   #11
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg snobber ved å aldri ta på meg klær som ikke matcher.
Ved å handle Lambi istedet for økonomitoalettpapir.
Jeg tror også jeg er litt snobbete når det gjelder make-up og hudpleieprodukter. Jeg kjøper aldri sminke på HM, Vita etc. Jeg MÅ ha samme serie renseprodukter som hudkremer. Jeg må ha samme merke i alt som skal på kroppen. Det være seg bodylotion og solkrem.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:49   #12
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Hmh, vanskeligere å finne eget snobberi enn harry...

Jo, jeg bor i Oslo vest, og er vel dermed overkvalifisert.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:49   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Jeg MÅ ha samme serie renseprodukter som hudkremer. Jeg må ha samme merke i alt som skal på kroppen. Det være seg bodylotion og solkrem.

Det er ikke snobbing, det er tvangstanker.

Gammel 22-11-07, 10:49   #14
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Og venner ?
Jeg er svært kravstor til de som skal være i min innerste sirkel.

Gammel 22-11-07, 10:50   #15
Anne

Anne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Om det er å snobbe, så snobber jeg også på de områdene.

Om det koster mer enn det strengt talt må, så er det vel snobbete.

Gammel 22-11-07, 10:51   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi ikke har bittelite barn (som nå), så går vi mye ut og spiser på forholdsvis dyre restauranter. Kanskje er vi litt for gode til å skryte av hvor kjent vi er i restaurant-Oslo også.

Vi spiser mye god og delvis dyr mat hjemme også. God mat er viktig for oss.

Gammel 22-11-07, 10:52   #17
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var akkurat hva jeg regnet med at du la i det.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:52   #18
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Det er ikke snobbing å kjöpe biff. Det er snobbing å rynke på nesen når man får servert mat av vanlig kjöttdeig på middagsbesök. Og gjerne slenge en pent kamuflert kommentar om det.

Jeg snobber ikke så mye, jeg er jo harry.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:54   #19
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er ikke snobbing, det er tvangstanker.

Du har helt rett!

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:55   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå lurer jeg egentlig bare på å om "snobbe" er et verb. Mitt halmstrå er uttrykket "å snobbe nedover", men kan man egentlig spørre "hvordan snobber du"?

Toffen! Hjelp!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.