Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan snobber du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 10:57   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan snobber du?

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Jeg snobber ved å aldri ta på meg klær som ikke matcher.

Jeg snobber stort sett nedover etter beste evne, men vet ikke om jeg alltid lykkes. Vi handler mest på Meny, men det er av ren latskap for mitt vedkommende, da det er nærbutikken vår. Og så er jeg kanskje en liten skosnobb - det er ett av få områder hvor jeg kan handle litt (små)dyrt (skjønt skoa i seg sjøl er lite snobbete, synes jeg, ettersom jeg er en "pene fotformsko"-fantast).

Kanskje er jeg en musikksnobb også, på samme måte som Kirsebær - en snålsnobber (men mest lat her også).

Gammel 22-11-07, 10:57   #22
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Boksnobb i den forstand at jeg aldri kjøper pocketutgaver. Hos meg finnes bare innbundne eksemplarer.

Noen vil kanskje kalle meg matsnobb fordi jeg prioriterer økologiske og fairtradeprodukter i butikken når man kan få samme vare til mindre pris.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:00   #23
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Når det gjelder boksnobb, så har jeg snobbet ned som dere sier. Før fikk ikke noen pocketbøker plass i bokhylla. Det var kun ment til strandbruk.

Men nå er det faktisk noen pocketbøker i bokhylla!
Alfabetisert selvfølgelig. Ettersom jeg har tvangstanker...

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:06   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mye lettere å lese pocket enn innbundet. Man kan være boksnobb selv om man har pocketbøker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:10   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er mye lettere å lese pocket enn innbundet. Man kan være boksnobb selv om man har pocketbøker.

Det kan man ja, det er helt klart. Å bare ha innbundne bøker i samme stil fra en bokklubb er derimot råharry. Så det så.

Gammel 22-11-07, 11:15   #26
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Boksnobberi er vel en gren av åndsnobberi og går vel mer på hva som er inni boken enn innbindingen. Bøker som pyntegjenstander er ikke boksnobberi i min verden.

Jeg er litt preget av mange år i England. Der kan nye ting ofte være veldig harry. Enkelte ting skal ha patina for å være fine.

Jeg synes som jeg tidligere har sagt at snobberi når det blir overdrevet er veldig harry. Enkelte dessignvarer blir jo nesten harry når de blir allemannseie.
Pretensjon er ofte en greie med snobberi her i landet, og det blir for meg ikke snobbete.

Louis Vuitton er et godt eksempel. Kult for 20 år siden, pretensiøst og harry i dag synes jeg.

Jeg snobber vel ved å rynke litt på nesa av andres snobberi. Jeg har ikke lenger min ungdoms ønske om å eie gjennstander og ha rett ting.

At jeg snobber ved å bruke toalettpapir som er mykt og har oppsugingsevne har ikke falt meg inn.

:går og henter litt parmaskinke og snavler:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:17   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maz er en ekte åndssnobb!

Kammerat!

Gammel 22-11-07, 11:18   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Jeg snobber ved å aldri ta på meg klær som ikke matcher.
Ved å handle Lambi istedet for økonomitoalettpapir.
Jeg tror også jeg er litt snobbete når det gjelder make-up og hudpleieprodukter. Jeg kjøper aldri sminke på HM, Vita etc. Jeg MÅ ha samme serie renseprodukter som hudkremer. Jeg må ha samme merke i alt som skal på kroppen. Det være seg bodylotion og solkrem.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er ikke snobbing, det er tvangstanker.

..Evt lett autisme...

jeg snobber ikke så veldig mye tror jeg (men så er jeg jo ifg testen gladharry og da)

Gammel 22-11-07, 11:20   #29
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snobber med at jeg sliter å gå på H&M, Cubus og tilsvarende, fordi jeg ikke har lyst til at "halve byen" skal gå rundt i samme klærene som meg.

Samtidig er jeg ikke snobbete nok til å kjøpe dyrere designklær til full pris, får krøller på ryggen med tanke på kjoler til flere tusen og gensere til 1500 .

Jeg snobber også med god mat, og handler sjelden på butikker som ikke har ferskvare.

Ut over det tror jeg ikke at jeg er så fryktelig snobbete. Men det er kanskje nok

Gammel 22-11-07, 11:23   #30
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Louis Vuitton er et godt eksempel. Kult for 20 år siden, pretensiøst og harry i dag synes jeg.

Men de som er snobber vet at LV IKKE er harry, for de har aldri ødelagt seg selv, eller merket LV, ved å bruke kjempestygg plastikk-fake slik som mange ser ut til å synes er helt ok, dersom de ØNSKER å være litt snobbete. Fake LV på folk som ikke har fulgt opp stilen, DET er harry det -og det har restultert i at enkelte (som ikke bruker ekte LV) synes LV er harry.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:30   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men de som er snobber vet at LV IKKE er harry, for de har aldri ødelagt seg selv, eller merket LV, ved å bruke kjempestygg plastikk-fake slik som mange ser ut til å synes er helt ok, dersom de ØNSKER å være litt snobbete. Fake LV på folk som ikke har fulgt opp stilen, DET er harry det -og det har restultert i at enkelte (som ikke bruker ekte LV) synes LV er harry.

Eller så synes noen bare at logomania og bling er litt småharry og passer best til nyrike russere med ildrødt hår og pansersminke. Selv om de til og med hadde hatt råd til å kjøpe en veske selv.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:31   #32
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg snobber ikke.

Vel kjøper jeg dyre klokker, vesker, sko og ferier, men det har ingenting med snobberi å gjøre, for jeg ser ikke ned på de som kjøper billige klokker, Daniel Ray-vesker, Økonomi-sko eller reiser på campingferie. De prioriterer annerledes enn meg på enkelte områder.

Jeg har heller ikke problemer med å få salat servert med både kinakål, mais, og thousand island, men jeg synes rosso med feta, pinjekjerner og cherrytomat smaker bedre. Snobbete blir jeg dersom jeg hadde rynket på nesen til førstnevnte salat og sagt at " hva eeeeeer dette for noe? Sånt noe går da ikke an å spise. Spiser noen faktisk thousand island fortsatt?

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:32   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Eller så synes noen bare at logomania og bling er litt småharry og passer best til nyrike russere med ildrødt hår og pansersminke. Selv om de til og med hadde hatt råd til å kjøpe en veske selv.

Jeg er for øvrig så at jeg ikke har skjønt om leopardtrykk på klær er harry eller snobbete. (Jeg er ikke i tvil om at jeg synes det er stygt, altså, og det er vel hovedsaken.) Antakelig kan det vel være begge deler - harry hvis det er billig og snobbete hvis det er dyrt. Bare så synd at en del av oss ikke er i stand til å se forskjellen.

Gammel 22-11-07, 11:33   #34
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Hm...Jammen er jeg visst en mat/vinsnobb!

Gammel 22-11-07, 11:38   #35
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snobber selvsagt ikke.

Gammel 22-11-07, 11:46   #36
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

For 20 eller 10 år siden, greit nok, men ikke nå.

Hvordan vet du at jeg ikke har brukt ekte LV tidligere, og likevel synes det. Det var morsomt den gangen folk spurte hvorfor du brukte den støgge plastveska der på 80 og 90 tallet, men nå er det noe anderledes.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:48   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

*venter på Elin og Sitron i harrytråden*

Sånne uttalte ikkesnobber må jo ha masse flotte harryegenskaper å skilte med!

Gammel 22-11-07, 11:48   #38
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betyr å være snobb å se ned på andre som ikke velger det samme?

Da snobber jeg ikke i det hele tatt.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:52   #39
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok litt matsnobb fordi jeg legger lite energi i å finne billigst mulig mat, og sammenligne prisene på mat. (Det samme gjelder forresten bensin.) Jeg finner en oppskrift, og kjøper det vi trenger. At mye kjøtt handles i forbindelse med harryshopping er en annen sak. Litt snobbete er harryshoppingen også kanskje, man får mye bedre kvalitet på kyllingfilèten i Sverige blant annet, og man har større utvalg av kjøtt.

Jeg tror nok også at jeg kan oppfattes litt snobbete når det kommer til barnevogn. Jeg har vært opptatt av å finne vogna som matcher best mulig med bekkenløsningen, for å kunne komme rundt med bil uten for mye trøbbel. Det har nok handlet mer om funksjonalitet og vekt enn merker og utseende, men det er litt snobbete allikevel antar jeg.

Gammel 22-11-07, 11:53   #40
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Betyr å være snobb å se ned på andre som ikke velger det samme?

Da snobber jeg ikke i det hele tatt.

Jeg så også hva Elin skrev over her, henger meg på det du skriver. Jeg tror for øvrig svært få vil innrømme at de ser ned på andre mennesker fordi de velger annerledes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.