Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan snobber du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 12:26   #61
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan snobber du?

Jeg er en snobb når det kommer til sminke.

Gammel 22-11-07, 12:28   #62
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fniser av Kirsebær. Men dette synes jeg primært er å være fordomsfull, ikke snobbete. Det ligger i ordet, man dømmer folk på forhånd, etter noen bestemte kriterier.

Jeg innrømmer også at jeg har det. Jeg tror jeg har mindre til felles med mennesker som ikke leser, eller bare leser trash. Jeg synes helt oppriktig at folk som bruker livet sitt på å se middelmådigheter synge karaoke (aka Idol) er rare. For ikke å si å bruke penger på å stemme på dem.

Jeg forhåndsdømmer helt sikkert etter utseende også. F.eks. nevnte boobsdame.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:29   #63
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er singstaren sin skyld. Banna bein.

Nei, nei. Poden synger kun to sanger på SingStar ennå. Det er en eller annen Kaptein Sabeltann-sang, og Splitter pine med Dum Dum. .

Det er godkjent syns jeg.

Stesnuppa derimot... jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med henne. Holde henne innelåst i hele sommer og bare spille virkelig bra musikk til henne? på den måten får jeg kanskje omvendt Sambo også.
Han hører på mye drittmusikk han. Jeg tror ikke jeg liker ham lenger.

Gammel 22-11-07, 12:33   #64
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg misliker meg på Europris, Nille og Sparkjøp. Synes de butikkene blir altfor harry for meg, jeg føler meg ikke hjemme der i det hele tatt.

Gammel 22-11-07, 12:33   #65
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Sønnen min på 2 1/2 går rundt på gulvet og synger "My boobs, my boobs, my boobs are åååååokeiiiii"

Du kan tro jeg føler jeg har sviktet som mor.

Han er så liten at det er ennå håp. Bare sørg for at han danser en halvtime daglig til Svanesjøen og masser ham deretter litt til litt rolig Mozart

Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:35   #66
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg fniser av Kirsebær. Men dette synes jeg primært er å være fordomsfull, ikke snobbete. Det ligger i ordet, man dømmer folk på forhånd, etter noen bestemte kriterier.

Men jeg syns det kan ligge en del snobberi i dømming også.

Folk som stemmer FrP dømmer jeg.
Folk som liker drittmusikk snobbedømmer jeg.

Godt ord syns jeg.

Gammel 22-11-07, 12:40   #67
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

.

Grunnen til at LV-looen er så fremtredende er jo for at det skal være synlig at 'jeg har kjøpt dyr veske', er det ikke?

Mange av veskene fra LV er svært diskrè. Alt etter smak og behag. Men ja, det er fortsatt classic-serien (den brune med brunt skinn) med bokstavene LV som "mønster" som selger mest vil jeg tro.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 12:42   #68
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hater singstar.
(Gjør det meg til en snobb forresten? )

Gammel 22-11-07, 12:44   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg snobber med at jeg sliter å gå på H&M, Cubus og tilsvarende, fordi jeg ikke har lyst til at "halve byen" skal gå rundt i samme klærene som meg.

Her har jeg nesten motsatt strategi, kjenner jeg. Det er nettopp under handleturer på Cubus, Lindex etc. at jeg virkelig gjør kupp. Cubus har mye stygt, bevares, men det hender de glimter til. Ettersom mange i omgangskretsen er for snobbete til å sette sine bein i disse butikkene (og følgelig heller ikke vet hva som selges der ), er det dermed sjelden jeg treffer på andre i samme habitt. Aller best blir det når jeg kan gjøre kupp i nevnte butikkers barneavdeling - da er det i alle fall ingen som har det samme, og det er enda billigere. :gnien og harry:

Gammel 22-11-07, 12:48   #70
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Aller best blir det når jeg kan gjøre kupp i nevnte butikkers barneavdeling - da er det i alle fall ingen som har det samme, og det er enda billigere. :gnien og harry:

Fysjom så harry.

Gammel 22-11-07, 12:54   #71
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Her har jeg nesten motsatt strategi, kjenner jeg. Det er nettopp under handleturer på Cubus, Lindex etc. at jeg virkelig gjør kupp. Cubus har mye stygt, bevares, men det hender de glimter til. Ettersom mange i omgangskretsen er for snobbete til å sette sine bein i disse butikkene (og følgelig heller ikke vet hva som selges der ), er det dermed sjelden jeg treffer på andre i samme habitt. Aller best blir det når jeg kan gjøre kupp i nevnte butikkers barneavdeling - da er det i alle fall ingen som har det samme, og det er enda billigere. :gnien og harry:

Hehe, hver vår strategi

Jeg tror min Cubus-angst henger igjen fra da jeg gikk på videregående, hadde kjøpt meg ny bukse og bluse, og kom på skolen og oppdaget at en steingammel lærer (hun var sikkert minst 40, hehe), hadde nøyaktig samme outfit.

Aldri mer!

Ungene får derimot masse fra H&M. Erke snobbete på deres vegne .

Gammel 22-11-07, 12:55   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg snobber. Altså, gjør noe "fint" bare fordi det er "fint". Jeg kjøper grandis om jeg har lyst på det, og moden ost og serranoskinke om jeg har lyst på det. Det er lenge siden jeg var opptatt av merker og status på sånt, tror jeg. Og jeg rynker ikke på nesen over hva jeg får servert (om det så skulle være noe "harry") eller hva andre gjør.

Eller, er det snobbete å være veldig bevisst på at man ikke skal være en snobb, og ikke bruke "harry"-ordet? :forvirret:

Gammel 22-11-07, 12:59   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Eller, er det snobbete å være veldig bevisst på at man ikke skal være en snobb, og ikke bruke "harry"-ordet? :forvirret:

Ja, det er avansert snobbing. Eller nedadgående snobbing, om du vil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:04   #74
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Trodde faktisk ikke at å snobbe betyr alt det der.

Trodde det var bare når man bortkjemte seg selv og kjøpte akurrat det man hadde lyst på uten å se på prisen.

Uannset så kjøper jeg både billig og dyre ting. Bare jeg liker det jeg kjøper så kan det koste hva det vil! Men ser ikke ned på folk som kjøper anderledes enn meg.

Gammel 22-11-07, 13:05   #75
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke gjennomført nok med noenting til å være en ekte snobb tror jeg. :vokst-opp-blant-sjømenn-og-arbeidere:

Er enig i at Harry-tråden er morsommere enn snobbetråden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:12   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja, det er avansert snobbing. Eller nedadgående snobbing, om du vil.

Da er det sånn jeg snobber. Det er greit.

Jeg lærte en lekse om snobberi en gang for noen år siden: Jeg var vel ca 27-28, hadde verdens kuleste jobb, god råd og en kjæreste som var veldig opptatt av å gjøre ting som var "kult". Det var mye "riktig", rocka musikk og "riktige" klubber i Oslo. Grufull musikk og dørgende kjedelig. Overkule mennesker som var livredde for å le og hoie i ren angst for å ikke være kule nok. Jeg var kjempesnobbete og opptatt av merker, priser, utseende. Skikkelig nyrik.

Så ble jeg nærmest ved en misforståelse med et bekjentskap på Route 66 i Oslo. Mind you, dette var lenge før Country ble akseptert som bra greier. Jeg var livredd for å bli sett av kjente da vi gikk inn. Og der var det så hyggelig! Mennesker som så BLODharry ut og som storkoste seg! De hadde åpenbart ikke hørt om at man ikke skal bruke hvite sokker. Eller mokasiner. Eller kanskje de gav blaffen? De var ikke sånn "country-kule" en gang. Bare veldig ikke-kule. De danset swing. Og line-dance. Jeg stakk meg ut som en sår tommel, i beige og svart og lekre sko.

Det var den hyggeligste kvelden jeg hadde hatt på lenge!

Jeg har det også utrolig hyggelig sammen med svigerfamilien til min bror. De dytter egodteri i ungene så det tyter ut ørene på dem, diskuterer det siste fra Se&Hør, storkoser seg med å ringe inn hilsener på nær-radioen, stemmer garantert FrP, hvis de stemmer, har lange motor-diskusjoner og drikker seg gjerne vulgærfulle. Og er fantastisk morsomme, varme, inkluderende og nydelige mennesker. Men jeg måtte legge 20-årenes nyrik-snobberi bak meg.

Det var også veldig deilig å slippe å følge med hele tiden. NÅH er Turboneger inn. NÅH er de ut. :Pes:

Gammel 22-11-07, 13:14   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Er enig i at Harry-tråden er morsommere enn snobbetråden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:19   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snobber med å alltid (prøve å) skrive helt korrekt, også på SMS. Og så synes jeg små pocketbøker er langt mer kred-verdige enn store innbundne bøker, både fordi bøker er bruksgjenstander og ikke pyntegjenstander, og fordi ekte bokelskere har altfor lite tilgjengelig bokhylleplass til å kunne kaste den bort på stive permer.

Gammel 22-11-07, 13:20   #79
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så må alle bøker, plater og filmer være kategorisert og alfabetisert etter et passende system, selvsagt. Jeg vet ikke om det går som snobberi, OCD eller pragmatisme?

Gammel 22-11-07, 13:22   #80
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og så må alle bøker, plater og filmer være kategorisert og alfabetisert etter et passende system, selvsagt. Jeg vet ikke om det går som snobberi, OCD eller pragmatisme?

Det er harry.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.