Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klær som blir borte på skole og sfo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 19:36   #21
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klær som blir borte på skole og sfo

Det er ikke bare på barnetrinnet dette skjer... Jeg må innrømme at jeg nesten sikler litt på ei jakke som har vært gjenglemt siden i fjor (bergans) i min størrelse, og dette er på videregående!! Gymlærerne forteller at det ligger masse treningstøy i dyre merker borte i hallen.Nesten sånn at man kan lure på om det er vits i å kjøpe jakker og treningsbukser i dyre dommer til 17-åringer. De burde da vittelig vite bedre?

slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 21:52   #22
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg lurer også på om jeg bare skal begynne å kjøpe billige klær, men jeg liker så godt det som er vindtett og vanntett, og synes det er nødvenig for å holde dattera tørr og varm.

Man får også rimelige klær som er vann og vindtette

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 22:18   #23
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ting blir borte selv om det er merket!
W vinterjakke er borte, den er merket med navn og telefonnr, og det er ingen som har maken.
Vi har etterlyst og lett i fire garderober og gymsal. Det må være noen som har tatt den med seg hjem.

W har tre forskjellige garderober i løpet av skoledagen. At en seksåring ikke klarer å holde styr på når han var hvor, skjønner jeg godt.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 23:54   #24
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skolen vår og skolen der min mor jobber, de er temmelig oppgitt over at foreldre ikke ser igjennom klærne de har i henviste kasser på SFO-
Der havner alle klær som ikke har funnet veien til sin rettmessige eier, selv om det er merket.
Lærerne har annet å bruke tiden til ennå fly rundt å legge klær på riktig hylle.
Jeg har jobbet på SFO som vikar og ungene slenger fra seg klær over alt, ungene er overalt på skolen. De slenger fra seg inn og ute.

Vi får med oss lapper hjem hvor det står at: Vær så snill å ta dere tid til å gå igjennom kassene med tøy. Siste frist er........ Så blir det enten kastet eller gitt bort.

Min mor plukker ut masse flott tøy (dyre og rimelige merker) og gir det til ungene mine før de kaster/gir det vekk.
På samme måte har vi fått lassevis av pokemon kort og andre typer kort.

Skolen til ungene har vi også fått beskjed om å forsyne oss den siste dagen før de tar det bort om det er noe vi trenger.

Jeg går igjennom kassen når jeg vet at noe er borte. Ligger det ikke der, så sjekker jeg ukentlig og det dukker som regel alltid opp igjen.
Ber også guttungen om å sjekke denne kassen hvis det er noe borte.

Unger er unger og de minste vil alltid være litt vimsete og slenge fra seg.
Vi har vært heldige å mister sjelden og det vi mister kommer som regel til rette før eller siden.

Kanskje du skal be skolen ha felles kasser på SFO som foreldre kan sjekke.
Der kan det samles klær som er funnet på hele skolen.
Da er det kanske enklere å finne tøyet.

Mange har jo egne kasser til sitt trinn, og da er det jo mange klær som ikke kommer til rette.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 00:13   #25
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi har ennå ikke mistet et klesplagg, hverken på skole eller barnehage. Eller,noen votter er det vel, men det er nesten innkalkulert hos meg.)Vi er relativt flinke til å merke tøyet, pluss at ungene har vært veldig flinke til å henge opp sitt tøy, på sin plass. Det har nok forhindret endel forsvinninger, tror jeg.Er utrolige mengder klær som blir liggende på skolen. Skremmende.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 00:15   #26
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Man får også rimelige klær som er vann og vindtette

Hvilke merker? "nysgjerrig" Vi snakker om vintertøy-bukser-jakker -votter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.