|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Vi fikk alltid julestrømpe på 1.juledagsmorgen, har ikke begynt med det ennå til mine unger siden de er små ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Jentene får julestrømpe på morgenen juleaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
superbruker
|
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Klart at vi må ha julestrømpe. Jeg ordner en strømpe hver til barn og mann. Mamma gir en strømpe til meg. Inneholder litt godis, julehefte, og til ungene gjerne et spill på deling til å holde de opptatt med utover dagen. Den ligger i sengen når de våkner på julaften.
![]() |
#25 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Strømpenissen har vært fraværende i noen år, men ryktene sier at han skal finne veien denne julen. Da blir det nok ikke jeg som får strømpe. Eller kanskje jeg også? Hvem vet?
![]() |
#26 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Strømpenissen er innom hos oss natt til julaften. Da fyller han strømpene med litt godis samt at han legger igjen en liten gave under juletreet på loftstua. I år har jeg hørt rykter om at han har med seg aktivitetsbøker (Pet Shops og hello Kitty-bøker)
![]() |
#27 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Jaaa! Men det er strømpebuksenissen. Vi har ikke julestrømper, men får godteri og klementiner i en strømpebukse hver.
![]() |
#28 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?
Sånn er det her også, mennene våre trenger en skjerpings.
![]() |
![]() |
#29 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Vi har - som jeg har tatt med meg fra min egen oppvekst - nyttårsstrømpe. 1. nyttårsdag henger det en strømpe full av godis og en gave (leke/bok el) ved barnas senger.
![]() |
#31 |
*_*
|
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Jeg drar hjem til mamma lille julaften for at strømpenissen skal finne meg lettere. I år blir det med både mann og barn i bagasjen. Mannen ble forresten så misunnelig på tradisjonen da han var vitne til den for første gang for to juler siden, at i fjor hadde sannelig strømpenissen lagt igjen en liten sokk til ham også.
Sist redigert av rajraj : 22-11-07 kl 21:49. Årsak: Første gnag på julestrømpa? Nei, gang skulle det være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Javisst kommer han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Strømpenissen kommer ja. Jeg broderte strømper til alle tre da jeg gikk gravid sist.
![]() |
#34 |
Gal kattedame
|
Neida, det er ikke strømpenisen du tenker på, det er juletissen det
![]() |
#35 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Jeg har vokst opp med stømpenisse, og ble veldig glad da mannen min også bragte tradisjonen inn i vår hverdag (før vi fikk barn). Nå er det svigermor som fyller strømpen (og jeg tar ut litt om det blir for mye godis...). Strømpenissen har vært hos oss natt til julaften vanligvis, og det blir det vel i år også tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Kommer Strømpenissen til dere i jula?Ja, her kommer husnissen med strømpe til ungene natt til julaften. Oppi den er det godter og en liten pakke. |
![]() |
![]() |
|
|