Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe
Jeg vet ikke helt jeg. Jeg synes vel at Lillemann sitt tilfelle er litt spesielt, og det ser jo ikke pent ut med snusleppe. Men det plager jo ingen andre så det er jo ikke et aspekt.
Men sånn generelt ellers, så er det nå sånn at man går veldig lange, travle vakter og noen trenger omtrent snusen for å komme seg gjennom vakten. Man har ofte ingen pauser, det er ikke sånn at man kan spise et måltid, ta seg en kopp kaffe og kose seg med en snus etterpå for å si det sånn.
Noen ganger stikker man innom en pasient fordi man har 10 minutter etter en operasjon og før meldt traumealarm og da synes jeg vel at man må nesten få lov til å hente seg inn igjen så godt det lar seg gjøre.
Jeg snuser ikke, men har fått temmelig sure kommentarer fra pasienter som har ventet (på en helt annen lege i mottaket) når jeg har kommet gående med matpakke i hånden forbi dem, sånn type "vi har ventet i 2 timer og de tar seg matpause". Det er klart, de vet ikke at jeg har vært på jobb i 12 timer og det er første pause, og jeg må velge mellom mat eller å gå på do, men alle vet at leger har veldig lange vakter, så det går an å være litt grei også synes jeg.