Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leiligheten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 15:17   #21
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leiligheten

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror bare jeg har bedt om legitimasjon en gang. Vanligvis vet jeg hvem som kommer og de parkerer firmabilen like utenfor inngangsdøra. Den gangen jeg bad om legitimasjon var da en person kom på døra og fortalte at han drev med meningsmåling. Han hadde med seg en diger koffert+ ryggsekk og spurte om å få komme inn. Da jeg bad om legitimasjon og ville vite hvilket meningsmålingsinstitutt han jobbet for viste det seg at han ikke drev med meningsmåling men skulle selge bøker som jeg absolutt ikke var interessert i.

Slike tilfeller blir noe helt annet. Jeg slipper ikke folk inn en gang da. Men håndverkere blir noe annet. Og det samme gjelder når det kommer noen og gjerne vil levere en pakke jeg har bestilt - for all del - bær vaskemaskina inn - jeg trenger ingen legitimasjon for det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 15:19   #22
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi ser ikke veien fra vår leilighet, og jeg kommer til å fortsette å spørre etter legitimasjon kjenner jeg. Dette må vel ha skjedd omtrent samtidig med at "min" Hafslundmann var på besøk.

Men ut i fra artikkelen så er det ingenting som tyder på at legitimasjon ville løst problemet. Vedkommende "skal ha trengt seg inn" i kvinnens leilighet. Det kan han gjøre i det øyeblikket du åpner døra. Og de færreste av oss orker å leve et liv hvor vi står bak kikkehullet eller en stram sikkerhetslenke og avkrever folk legitimasjon før vi åpner døra.

Hvis folk virkelig har skumle hensikter så når de deg hvis de vil. Men den Hafslundmannen som du vet skal komme blir ikke verken mer eller mindre skummel om han foreviser legitimasjon. (Også folk med legitimasjon kan voldta...)

Gammel 27-11-07, 15:20   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvis folk virkelig har skumle hensikter så når de deg hvis de vil. Men den Hafslundmannen som du vet skal komme blir ikke verken mer eller mindre skummel om han foreviser legitimasjon. (Også folk med legitimasjon kan voldta...)

Det slo meg også. Kanskje jeg burde insistere på å få TV på porttelefonen vår?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 15:24   #24
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det slo meg også. Kanskje jeg burde insistere på å få TV på porttelefonen vår?

Eller enda bedre: uniformert, bevæpnet vaktmann ved inngangen! Aller helst to av gangen. Og de må selvsagt jobbe døgnskift.

Jeg tenker tanken når jeg forlater barna hjemme alene. Jeg understreker for dem: det er ikke lov å åpne døra for NOEN når det ringer på og de er alene hjemme. Men selv åpner jeg jo opp for de tvilsomme maleri-selgerne som står der med en lapp som forteller hvor grusomt de har det. Jeg åpner for Jehovas vitner også. Og jeg har ALDRI opplevd at noen har forsøkt å trenge seg inn i leiligheten min.

Gammel 27-11-07, 16:13   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leiligheten

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jo spesielt skummelt hvis man sitter og venter på f.eks. en heks eller Spiderman, fordi man har en avtale - da kan man fort glemme å sjekke at det er den ekte som kommer, og bare rett og slett slippe dem inn. Mange som har brent seg på det.

Men ja, jeg ber om ID, av alle.
Noen viser det uoppfordret.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 16:35   #26
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leiligheten

Mamma var så opptatt av å fortelle meg at jeg aldri, ALDRI skulle sette meg inn i en fremmed bil selv ikke politi.
Da jeg var rundt 3 år stakk jeg av, og mamma varselt politi. De fant meg og min bror på en lekeplass i nærheten. Vi nektet å bli med i bilen, og politimannen måtte følge oss tilbake til mamma. Det var riktig nok heeeelt greit.

Hva er moralen i historien? Aner ikke.. :deler:

Gammel 27-11-07, 16:36   #27
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Legitimasjon når folk skal sjekke ting i leiligheten

Jeg spør aldri om ID. Men sjansen for at noen dukker opp her uten grunn er heller liten. Som regel er det naboen som vil noe..

Nå når vi fikk masse blomster på døren, hadde det tatt seg ut som jeg skulle spurt alle sammen om deres ID.
Hey, du kommer hit med blomster. Få se ID..

Gammel 27-11-07, 16:43   #28
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vel ikke bedt om legitimasjon ved avtalt sjekk av leiligheten, håndtverkere o.l. Har aldri falt meg inn at noen ville visst om disse avtalene, og misbrukt det.

Men jeg er ikke spesielt skeptisk av meg, og pleier f.eks ikke å låse døren på dagtid. Jeg har faktisk ikke gjort det på årevis. Men lærer barna mine å være skeptiske. Og de må ha låst dør når jeg går.

Gammel 27-11-07, 16:48   #29
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sjekker id om noen kommer uoppfordert. Dørselger får max 1/2 min på å forlate tappa mi
Eldstemann ber meg alltid låse døra når han er alene hjemme og lukker ikke opp uansett om det ringer på hvis det ikke er besteforeldre eller venner.

Gammel 27-11-07, 20:30   #30
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, jeg dummet meg litt ut der første gang hun skulle komme på besøk hit.

Jeg turte ikke spørre sånn med en gang, men var det da hun gjorde deg om til en padde?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.