Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 22:11   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Dette blir en avsporing - men jeg liker i utgangspunktet tanken bak hovedinnlegget og jeg vil ikke ødelegge det. Empati og tanken på andre bør også stå sterkt i jula og førjulstiden. Jeg er ingen fan av å ha dårlig samvittighet fordi vi har det bra - men sanger som

(Kilde: youtube.com)
får meg til å tenke over hvor heldige vi er - noe som i mitt hode fører til mer konstruktive ting. Ja, den er også en sviske - men den er i allefall ikke så sviskete som

(Kilde: youtube.com)
.

Det får være så mye sviskete, amerikansk eller kommersielt det bare vil for meg. Sangene får meg til å fokusere på andre og viktige ting som vi lett glemmer når langkosten svinges, kortet dras og dras og dras for å overgå hverandre i antall og dyre julegaver. Det er langt mindre sviskete enn at vi bekymrer oss for hvem som har produsert det beste pinnekjøttet i år....

Selvsagt skal vi ikke ha dårlig samvittighet, men man kan stoppe opp og tenke litt - og da spiller det ingen rolle om det er barn som synger, eller om det i sin tid var Band Aid som stilte opp gratis for å dra inn kroner til barn som trengte det.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.