|
|
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?En annen ting; Skal man ikke unngå gluten helt i begynnelsen? Sjekket ingredienser på Småfolks "Min første grøt" som er for barn fra 4 mnd. Den inneholder bl.a. 9 % havremel* og siktet havremel*, hvetemel* (*Med naturlig innhold av gluten). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Kan nokon vere venleg å oppsummere:
|
|
|
#3 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?
Jeg vet ikke. Det er ikke mulig å se ut fra pakka med grøt om de er skurker eller ikke. Kanskje veien å gå er å skrive en e-post til dem og høre hva slags olje de bruker.
|
|
|
#4 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Jeg ville bare brukt Holle, den er nok den beste ja.
|
|
|
#5 |
|
trøtt
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Det er et viktig poeng. Da ztjerna spiste grøt var det kun HIPP og Holle vi kunne bruke dersom vi ville holde han unna kumelk. "Tørrmelk" på pakken betyr forøvrig kumelk, ikke MME. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?
Men det gjelder Holle også.
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Re: Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?
Holle inneholder, såvidt jeg husker, ikke melk i det hele tatt. Den skal tilsettes den melken man ønsker (MME, morsmelk, kumelk) og egner seg derfor også for barn som bruker spesial-MME. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Men nå er det jo kumelkproteiner i MME også, selv om de er behandlet slik at de er lettere nedbrytbare.
|
|
|
#10 |
|
Har fått viljen sin
|
Ja, men de er jo nettopp behandlet for å ligne morsmelk og å passe spedbarnsmagen. Det er kumelksproteiner i morsmelk også - om mor drikker kumelk. Derfor er det mange mødre med allergiske barn som holder seg unna kumelk i sitt kosthold. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Men soya til små babyer er heller ikke bra. Da heller mais, men det kan jo også være allergifremkallende. Nutramigen er såvidt jeg vet eneste gode altenativet, men det smaker jo ugh.
|
|
|
#12 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Re: Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?
Jeg vet, og det er skummelt at helsepersonell ikke er klar over risikoene med soya-MME. Likevel, det er et alternativ for de som både reagerer på kumelk og på mais. Smaken til nutramigen er jo ganske spesiell, og jeg vet at foreldre kan ha problemer med å venne større barn til denne. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Jeg ante ikke noe om dette, Oliven. Dette er virkelig skummelt. Skjønner egentlig ikke hva mennesker tenker med når de driver rovdrift på planeten på den måten, hva skal vi med penger når vi ligger under torva? Huff.
|
|
|
#15 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Informativ (og en stund ganske forvirrende) tråd!
|
|
|
|
#16 |
|
...
Fruktose kan jeg ikke se på nettsiden at de har tilsatt grøten. Har ingen pakke her akkurat nå, men sist jeg kjøpte så var det heller ikke fruktose tilsatt. Sukralose er det ihvertfall ikke tilsatt. Kunstig søtning er ikke lov å tilsette barnemat.
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Det finnes usaltet Tine smør bla.
|
|
|
#18 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Må korrigere meg selv. For det første var det ikke havregrøten jeg så på, det var Eple og Pære grøt, 6 mnd. Også skrev jeg visst Sukralose istedet for Sackarose som jeg mente.
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Jeg kommer til å tilsette meierismør ja. Fra 6 mndr, tror jeg. Evt. Udos Choice i stedet. Har ikke tenkt på saltinnholdet, det finnes jo usaltede typer men jeg tror ikke det er så mye salt i den lille klatten med smør at det spiller noen rolle. Håper ikke det.
|
![]() |
|
|