Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...
Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.
Ja det hørtes jo ut som en vanlig brasilians kvinne...
Men det er klart; det er vel mer behagelig og underholdene for publikum å høre hvordan de priviligerte har det enn høre om virkeligeheten fra den brasilianske favelaen.
Nå har ikke jeg lest noe mer om denne saken enn denne tråden, men på bakgrunn av det så må jeg si at jeg i grunnen er litt skuffet over Oprah:skapfan:. Det hadde jo vært mye mer interessant å se hvordan den virkelige hverdagen til vanlige kvinner over hele verden er enn de som gjør seg best på TV.
Vel, jeg tror vel hensikten veldig mye var å poengtere forskjellene i verden i dette Oprah-showet. Det var faktisk en god blanding. Alt i fra hun fra Brasil stakkar, som visste svært lite om situasjonen i sitt eget land, og som tolket hele verden fra sitt ståsted dvs. som rik overklassefrue uten de helt store bekymringene. Mer enn halve programmet var også fattige kvinner i Afrika, i tillegg til Trine Grung og også en eskimo-kvinne. Alt i alt et meget bredt spekter av forskjellige typer kvinner. Så jeg syntes de hadde lyktes veldig bra i forhold til tema i gårsdagens program, som nesten alltid ellers (Jeg er STOR Oprah-fan )