Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 21:23   #161
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Frp -koden..

sålangt virker det som forfatteren har et morsomt språk, men han hopper noe veldig i sted/tid. LItt usikker på denne boken.

Gammel 24-11-07, 14:42   #162
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er akkurat ferdig med den siste til Tom Egeland (paktens voktere) og holder på med Philip Pullman den mørke materien. Den består av tre bøker, og filmen basert på den første boken kommer i begynnelsen av desember (Det gylne kompasset).

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 26-11-07, 13:59   #163
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Philip Pullman her også. Leser Northern Lights og er fullstendig forhekset.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 26-11-07, 14:01   #164
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er jeg ferdig med Ambjørnsen, som jeg har skrattet meg gjennom fra ende til annen. Imponert!

Nå leser jeg til forandring en utenlandsk bok, tysk-russisk av alle ting - Wladimir Kaminers Russerdisko. Har fått den på jobben, og oppdaget at den er oversatt fra tysk av ei jeg studerte tysk sammen med.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 27-11-07, 23:39   #165
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nå er jeg ferdig med alle tre. Gleder meg til filmen
Jeg dro til Brussel på søndag og var hjemme sent fredag kveld. Boken begynte jeg med der nede. Den som møtte meg i døren da jeg kom hjem var hankatten vår. Gjett hva det første jeg tenkte på var

Har nå lest Den som elsker noe annet av Karin Fossum. Nå må jeg over på noe lett og lystig: Laken, løk og kokosmelk.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 28-11-07, 08:42   #166
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal begynne med den nå. Etter sterk oppfordring fra mannen. Han hadde til og med lagt den fram på nattbordet mitt, slik at jeg ikke skulle bli fristet til å lese noe annet i stedet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 28-11-07, 08:45   #167
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holdt på å glemme å gå av bussen nå nettopp, det var så avsindig spennende!

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 28-11-07, 11:16   #168
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holdt på å glemme å gå av bussen nå nettopp, det var så avsindig spennende!

Jeg tenkte nok du ville like den, ja.

De siste dagene har poden vært veldig opptatt av plakatene for filmatiseringen av The Golden Compass på T-banen, og jeg har forklart ham om isbjørnene med rustning og Lyra og kompasset - han ble fascinert da jeg fortalte at vi har boken hjemme, men jeg måtte presisere at den både var på engelsk og nok noe for skummel for ham. Men jeg fikk lyst til å lese den på nytt, da.

Gammel 28-11-07, 11:29   #169
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg er nettopp ferdig med Ulykkesfuglen av Camilla Läckberg, og skal over på den siste Stieg Larssonboka så snart jeg får den i hende.

Irriterer meg over at ikke Isprinsessan av Läckberg er overatt til norsk, den er jo den første om Patrik og Erica...

Turte er ikke aktiv  
Gammel 28-11-07, 12:07   #170
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vekselvis humrer og skoggerler meg gjennom Lost in a good book av Jasper Fforde.

Gammel 28-11-07, 12:10   #171
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De siste dagene har poden vært veldig opptatt av plakatene for filmatiseringen av The Golden Compass på T-banen, og jeg har forklart ham om isbjørnene med rustning og Lyra og kompasset - han ble fascinert da jeg fortalte at vi har boken hjemme, men jeg måtte presisere at den både var på engelsk og nok noe for skummel for ham. Men jeg fikk lyst til å lese den på nytt, da.

Jeg har også fått anledning til å opplyse den oppvoksende generasjon om panserbjørne.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 28-11-07, 12:15   #172
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også fått anledning til å opplyse den oppvoksende generasjon om panserbjørne.

"Er det en jerndinosaur?" spurte han først. Og så lurte han på hvorfor den ene bjørnen hadde jernrustning og den andre ikke. Hva heter den som Lyra rir på, forresten? Det er for lenge siden jeg leste boken, jeg husket ikke navnet.

Gammel 28-11-07, 12:17   #173
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Iorek var det, ja. Jeg sjekket IMDB for å se om jeg kjente igjen navnet der. Det er Ian McKellen som har stemmen hans, kult!

Gammel 28-11-07, 12:20   #174
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er iboende skeptisk til boken, men det var jeg til Harry Potter også, og der tok jeg jo feil.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 28-11-07, 12:55   #175
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Du tar feil denne gangen også!

Iorek Byrnison heter Lyras panserbjørn. Det er jo også noe som er moro i den boka, alle de nordiske ordene!

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 29-11-07, 03:13   #176
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Middlesex.. 5 sider igjen

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv  
Gammel 29-11-07, 08:06   #177
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Og jeg er over på The Subtle Knife. :totalhekta:

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 29-11-07, 09:25   #178
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil det være feigt av meg å lese Pullman-bøkene på norsk? Er de verre enn Harry Potter? Noen som vet om oversettelse en god? Jeg vet ikke om jeg har intellektuell kapasitet til å ta de på engelsk.

Gammel 29-11-07, 10:51   #179
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jane Eyre. Men jeg får aldri åpnet den og begynt. I går skulle jeg lese den i badekaret, men da sovnet jeg så klart.

Enda en FP/MM-anbefaling som settes i favoritthylla sammen med Stolthet og fordom, Vindens skygge, Middlesex og en masse andre godbiter jeg ville gått glipp av om jeg ikke hadde forumjentene mine.

Serien er også helt fantastisk, men den har vel sin egen tråd i Glitters forum.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 29-11-07, 10:51   #180
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser "Ei vinterreise" av Ragnar Hovland. Underfundig og vakker på sitt enkle vis. Liker denne mye bedre enn "Sveve over vatna" som jeg sleit meg gjennom i to runder.

tink er aktiv nå  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.