Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Terra

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-07, 14:45   #12
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terra

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

En ting er at Terra har handelt på kanten av loven, en annen er at kommunene har da rådmenn og en administrasjon som bør vite bedre. Jeg forvente at det også må rulle hoder i kommuneadministrasjonen i de kommunene som har vært med på dette kjøret.

Hvem som til syvende og sist skal dekke tapet? Jo vi som bor i storkommuner. Det vi som må dekke det via overføringer til kommuner med dårlig råd. Dessverre, så der røk enda noen skattekroner. Og denne gang på pokerspilling hos noen mindre smarte folk. Og mest provoserende av alt, ordførene i disse kommunene vil ha seg frabedt å bli kallt idioter. Men jeg er jammen ikke så sikker på om de kan tillate seg å be om det.

Flott innlegg, jeg er så hjertens enig med deg. Det er vel nesten bare i Norge du kan gjøre slikt og ikke måtte stå til ansvar for det du har gjort ved å umiddelbart GÅ AV!

Jeg blir intet annet en matt av å se SV politikere på TV unnskylde disse småkommunene med at "vi kan ikke forvente av de det vi f.eks kan forvente av Oslo Kommune der de vil ha proffe aktører og egene finans avdelinger. I småkommunene sitter det kanskje bare en person uten kompetane å styrer med slike ting" !!!! "styrer med slike ting" - skattebetalernes penger forvaltes av idioter. Prakteksempel på at småkommuner ikke er stort annet en en risikoutgift på budsjettet.

Jeg var tidligere en stor tilhenger av økende grad av lokaldemokrati og minst mulig detalj styring fra Staten. Men så var jeg heller ikke klar over hvor mange ukompentente folk som sitter rundt om i kommunestyrer og gjør feil valg på vegne av sine innbyggere. Det har også vist seg at mye midler til f.eks barnehager og skoler har blitt brukt på andre områder så det er jo nå flere partier som vil tilbake til mer øremerking av midler selv om det på mange måter gir mindre lokaldemokrati.

Det er nesten vondt å se disse idiotene prøve å forsvare seg på tv.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.