|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Passiv
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesSang og sang... (Kilde: youtube.com) 47 sekunder inn i denne låten begynner jeg å sippe og 3 sek etter er jeg ferdig ![]() Den skulle egentlig spilles i begravelsen til faren til barna mine. Av en eller annen grunn ble den ikke spilt, men for meg har den helt klare referanser og blir ikke mindre sørgelig av den grunn... (den er jo i sin natur trist..)
|
![]() |
![]() |
#122 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Den tristeste sangtråden som finnes
Åh nå begynnte jeg ihvertfall å sippe, denne er noe av det tristeste jeg vet også, men tenkte ikke på det som sang nei.
![]() |
#125 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesAlanis Morisettes Uninvited - djup og langvarig kjærleikssorg
![]() |
#126 |
Come what may...
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesCeline Dion Fly :snufs: "Fly" By Celine Dion Fly, fly little wing, Fly beyond imagining The softest cloud, the whitest dove Upon the wind of heaven's love Past the planets and the stars Leave this lonely world of ours Escape the sorrow and the pain And fly again Fly, fly precious one Your endless journey has begun Take your gentle happiness Far to beautiful for this Cross over to the other shore There is peace forevermore But hold this mem'ry bittersweet Until we meet Fly, Fly do not fear Don't waste a breath, don't shed a tear Your heart is pure, your soul is free Be on your way, don't wait for me Above the universe you'll climb and beyond the hands of time The moon will rise, the sun will set But we won't forget Fly, Fly little wing Fly where only angels sing Fly away, the time is right Go now, find the light (Kilde: youtube.com) Hun synger den til tantebarnet sitt, hun døde av kreft kun noen få år gammel! ![]()
![]() |
#127 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnes
Vesleblakken, heter den: " Kjære Vesleblakken, du må ta den lange veien fatt". Blakken drar avsted på livets aller lengste vei, og han tenkter: " Jeg vil gjøre alt og bringe hjelp til deg". Lyse minner dukker frem, han husker alle dem, hver gang han med Veslegutt på rygg fra marken travet hjem. Snart er de i bygden fremme, doktor hentes ned. Tunge bakker ble for mye, men det gikk til slutt. Tenk at slik han måtte hjem med hjelp til Veslegutt. Blakken reddet livet for sin aller beste venn, men av Blakkens eget liv var siste dagen runnet hen. " Så takk da, Kjære Blakken, du min aller beste venn. Aldri får jeg se deg, aldri klappe deg igjen. Jeg kan ikke engang tenke på den uten å grine. ![]() Og "Tullingen" har alltid vært noe av det aller tristeste jeg vet om, sammen med Vesleblakken, Den store dagen, Tyven Tyven og En spennende dag for Josefine. "Tullingen" var også på Frem fra Glemselen, og handlet om en syk liten gutt som ble så mobbet, men da han døde, var han bare glad, for "De trenger ikke kalle meg for Tullingen mer"... ![]()
![]() |
![]() |
#129 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesFilmmusikken til Schindlers list får meg alltid til å gråte. Det samme gjør jeg av Lucky Dubei - noen av tkstene hans er så triste.
![]() |
#130 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Denne gråter jeg av også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Mange av låtene som tidligere er nevnt, har jeg aldri hørt om en gang, men alle disse fra Frem fra glemselen, husker jeg visst |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesBelfast child - Simple minds
![]() |
#137 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesSinead O'Connor: "You Made Me the Thief of Your Heart", fra filmen In the Name of the Father, er en av de tristeste sangene jeg vet om:
![]() |
#138 |
*_*
|
Det er "Seasons in the sun" av Terry Jacks opprinnelig. Men den får en ny, skeiv og enda tristere mening av Nirvanas skranglete tolkning: (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#140 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesTears in heaven
![]() |
|
|