Sv: Bamselæreren i Sudan
Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.
Mest pga Islamske brødreskapet, tror jeg, men også fordi han snakker om at muslimer må integrere seg i Europa, og snakker om hvor viktig det er at vi blir en del av samfunnet der vi bor. De mener han lyver, og snakker med to tunger, og egentlig vil at vi skal bosette oss her for å ødelegge samfunnene, og at han hyller kriminalitet "mot vantro" sånn når ingen ser det.
De anti-islamistene som ikke er så rølpete som de som er imot islam som ett ledd i innvandringsmotstanden, de som er litt mer intelektuelle, liker han derimot godt.
Han er vel strengt tatt ingen lærd pr definisjon, men han har studert mye, både på islamske og verdslige universiteter, og har "degrees i huet og ræven". Han er fornuftig, spesielt når det kommer til muslimer i Vesten, som kan sies å være hans spesialfelt.
Ok, takk for info. Men er det noe han da har gjort eller sagt som gjør at de tror han lyver?
Mht reaksjonene i Sudan setter jeg det mer på konto for fattigdom, uopplysthet og analfabetisme enn fanatisk religiøsitet. Samt kulturforskjell eller et mer primitivt samfunn som følge av nevnte faktorer. Som jeg skrev i første innlegg, jeg tviler på at slike reaksjoner kunne forekomme i Norge, Sverige eller Belgia f.eks. Vi har demonstrasjoner som kan ende opp ganske voldelig her også, men jeg tviler på at så mange ville skreket drep henne etc pga en slik sak.
|