|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
flisespikker
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnes
Av Jacques Brel opprinnelig, faktisk (men da på fransk). I likhet med "Ne me quitte pas", som også er rimelig trist.
![]() |
#143 |
Textrovert
|
Ja, trøste og bære. Ikke akkurat noen gladlåt, nei. (Kilde: youtube.com) SINEAD O'CONNOR THREE BABIES Each of these My three babies I will carry with me For myself I ask no one else will be Mother to these three And of course I'm like a wild horse But there's no other way I could be Water and feed Are not tools that I need For the thing that I've chosen to be In my soul My blood and my bones I have wrapped your cold bodies around me The face on you The smell of you Will always be with me Each of these My three babies I was not willing to leave Though I tried I blasphemed and denied I know they will be returned to me Each of these My babies Have brought you closer to me No longer mad like a horse I'm still wild but not lost From the thing that I've chosen to be And it's `cause you've thrilled me Silenced me Stilled me Proved things I never believed The face on you The smell of you Will always be with me Each of these My three babies I will carry with me For myself I ask no one else will be Mother to these three
![]() |
#144 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnes"Mitt hjerte alltid vanker" (med Carola) får meg alltid til å gråte.
![]() |
#145 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesAve Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesHulk. Hva var dette for slags tråd å trekke opp fra glemselen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesThe hardest part med Coldplay gjør meg frytelig trist. Den minner meg om hvor nær vi var til å gi alt opp og går hver vår vei:
![]() |
#148 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesOg "Fix you" med Coldplay, den griner jeg nesten enda av når jeg hører den
![]() |
#149 |
kamerat
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesTim Hardin: «How can we hang on to a dream». (Sanger skal være triste.)
![]() |
#150 |
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJeg snufser meg gjennom Alicia Keys om dagen jeg. Sangen No one har vært forferdelig å høre på, men nå gjør den bare godt.
![]() |
#151 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJeg syns In the ghetto er ganske trist og det helt uten å digge Elvis.
![]() |
#152 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Den tristeste sangtråden som finnesIn the Ghetto er trist ja, også kom jeg på en til, Blink 182s Adam's song;
![]() |
#154 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Den tristeste sangtråden som finnes
Åh, jo, det er sippe-sang det
![]() |
#155 |
By the Sea
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesEtter at jeg hørte hva "Tyven, tyven" , Dum Dum Boys, handler om, så blir jeg fullstendig satt ut hver gang jeg hører den.
![]() |
#156 |
Leser
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJeg digger jo contry, Bob Dylan og gamle norske sanger, så jeg kunne sikkert ha ramset opp lenge. For meg personlig er denne sangen Tanya Tucker den som gjør meg mest trist, mest fordi moren min drev å spilte den etter at faren min døde. Hun følte det slik, han var nesten 20 år eldre enn henne, og da han trodde han kom til å dø sa han at hun måtte finne seg en ny mann som kunne ta vare på henne.
![]() |
#157 |
*_*
|
Ah, det visste jeg ikke. (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) Starry, starry night. Paint your palette blue and grey, Look out on a summer's day, With eyes that know the darkness in my soul. Shadows on the hills, Sketch the trees and the daffodils, Catch the breeze and the winter chills, In colors on the snowy linen land. Now I understand what you tried to say to me, How you suffered for your sanity, How you tried to set them free. They would not listen, they did not know how. Perhaps they'll listen now. Starry, starry night. Flaming flowers that brightly blaze, Swirling clouds in violet haze, Reflect in Vincent's eyes of china blue. Colors changing hue, morning field of amber grain, Weathered faces lined in pain, Are soothed beneath the artist's loving hand. Now I understand what you tried to say to me, How you suffered for your sanity, How you tried to set them free. They would not listen, they did not know how. Perhaps they'll listen now. For they could not love you, But still your love was true. And when no hope was left in sight On that starry, starry night, You took your life, as lovers often do. But I could have told you, Vincent, This world was never meant for one As beautiful as you. Starry, starry night. Portraits hung in empty halls, Frameless head on nameless walls, With eyes that watch the world and can't forget. Like the strangers that you've met, The ragged men in the ragged clothes, The silver thorn of bloody rose, Lie crushed and broken on the virgin snow. Now I think I know what you tried to say to me, How you suffered for your sanity, How you tried to set them free. They would not listen, they're not listening still. Perhaps they never will... Supersnufs!
![]() |
![]() |
#158 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesÅh, ja: En av de nyere sangene som har fått meg fullstendig ut av balanse, er Kelly Clarksons "Because of You".
![]() |
![]() |
#159 |
Textrovert
|
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesJa, den er kjempefin og kjempetrist.
![]() |
#160 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Den tristeste sangtråden som finnesI begravelsen til en venn spillte de:
![]() |
|
|