Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ungdom som dropper ut av skolen for å drive med data (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-07, 22:31   #6
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ungdom som dropper ut av skolen for å drive med data (VG)

Det er helt tragisk. Her hjemme har vi prøvd å begrense databruk. Ungene får ikke bruke dataen uten videre. Jeg har laget egne brukere til dem, men jeg må logge inn. Mine to eldste er 13 og 15 år. Datteren min på 15 år syns at vi er grusomme som ikke lar henne drive så mye hun vil, men jeg VET at hun blir krigersk om hun får frie tøyler på dataen. Vi har slakket litt på det innimellom og det tar av helt for henne. Sønnen min på 13 år derimot er jeg ikke så engstelig for.

Så lenge jeg kan så får ikke barna mine bruke internett fritt. Det har jeg sagt til mine at de får bestemme over når de flytter for seg selv. Jeg kjenner til foreldre som er helt fortvila over sin tenåring, fordi de oppfører seg som "uhyrer" hjemme og sitter på rommet hele tiden på nettet. Så her i huset får ingen internett på rommet og vi har ikke trådløst.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.