|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Re: Sv: Harry Potter og dødstalismanene
Noe blir selvsagt annerledes og borte med en oversettelse, men jeg synes man får litt også av å lese på norsk. For min del er det i hvert fall lettere å la tankene flyte fritt rundt teksten når jeg leser på mitt eget språk, noe som gjør leseropplevelsen rikere enn da jeg leste boka første gang på originalspråket. -Og jeg har ikke store problemer med å lese engelsk, altså. Men det blir bare at jeg fokuserer på teksten på en annen måte. Sist redigert av Kaija : 07-12-07 kl 23:12. Årsak: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Re: Sv: Harry Potter og dødstalismanene
Men det blir jo veldig individuelt, jeg er tospråklig, så engelsk for meg er akkurat like greit som norsk, kanskje greiere.
![]() |
#4 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Harry Potter og dødstalismanene
Akkurat det har jeg hengt meg opp i òg! Jeg hadde knapt nok hørt ordet før jeg ga meg i kast med Harry Potter-bøkene.
![]() |
#5 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Harry Potter og dødstalismaneneMeiner du "innett"? Det er da heilt vanleg? (Bokmålsordboka: innett a2 (av *inn og *ete, eg 'som en har ett i seg') som en har vanskelig for å beherske et i- raseri, hat / en i- uvilje / adv: sammenbitt, inderlig banne i-)
![]() |
#6 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Harry Potter og dødstalismaneneInnett, ja. Skrev jeg ikke det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Harry Potter og dødstalismanene
Hm. Du får sende Hr. Høverstad ei liste over synonyma du sit på til "innett" da veit du
![]() |
|
|