|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
One of These Days
|
Pepperkaker med "glass"?Noen som har hørt om det? Pepperkaker hvor man har et hull også fyller man det med et eller annet, kanskje sukker?, også blir det som et "glass". F.eks. på en vegg i et pepperkakehus. Noen som har en framgangsmåte? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkaker med "glass"?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Pepperkaker med "glass"?
Vi har brukt å skjære ut hol i veggen og legge bringebær- eller sitrondrops der. Dette vert "farga" vindu etter at dei smeltar i ovnen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Pepperkaker med "glass"?Sitrondrops for gult glass, bringebærdrops før rødt.
|
|
|
#8 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Pepperkaker med "glass"?Vi har berrre lagt eitt slikt drops i kvart "hol", utan å knuse det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkaker med "glass"?Så lurt! Det skal jeg prøve i morgen når vi skal bake
|
|
|
#12 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
Sv: Pepperkaker med "glass"?Du kan også bare lime fast slike gelatin plater på baksiden, da får du vindu med mønster! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Pepperkaker med "glass"?Jeg har aldri opplevd at det blir brent, tvert imot trenger det å steke ganske lenge, synes jeg. Ellers dekker det ikke skikkelig. Knusing er et must, og man må ha på mer enn man tror hvis man vil ha et vindu som fyller ut i alle kanter. Det er også fint å lage store hjerter med et lite hjertevindu i midten. De kan henges i vinduet. Bruk gjerne de dropsene med rødt, gult og grønt i samme pose. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Pepperkaker med "glass"?Jeg har limt gelatinplater i dag |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Pepperkaker med "glass"?Jeg har heller ikke opplevd at det blir spesielt brent uten at kaken er det også. Men jeg har opplevd at det ikke har dekket. Da har jeg kjørt et drops i mikrobølgeøvnen og dryppet det i. Ble bra det også. |
|
|
|
![]() |
|
|