Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Knocked up - mannsjåvinistisk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 18:09   #16
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er da bare en film.

Mener du det ikke er verdt å kritisere eller bemerke om en mener en film er mannsjåvinistisk, bare fordi det er en film? *Må revurdere hele utdanningen min* Hva med litteratur? Media? Kunst?

Jeg hopper ikke i taket hver gang noe i en film strider med min ideologi (det hadde blitt slitsomt i lengden), men det er uansett viktig å være bevisst på hvilke skjulte og underliggende ideologier, som gjemmer seg under overflaten. Slike underliggende holdninger som kommer frem i filmer sier ofte noe om kulturen vår og det kan vel ikke være annet enn nyttig at slike holdninger påpekes. Også er det jo typisk at komedier spiller på stereotypier og oppfatninger som folk sitter med.

Og til slutt: Jeg har sett og koser meg med mange filmer hvor, for eksempel, kvinnesynet er sjåvinistisk eller stereotypisk. Det trenger ikke bety at jeg synes filmen ikke er underholdende eller at den er dårlig.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.