Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barn
Jepp.Jeg opplevde å bli kalt inn på møte etter å ha blitt hjemme med Hannah når jeg jobbet sist. De godtok ikke at jeg ble hjemme i og med at hun hadde pappaen sin hjemme i pappapermisjon. MEN Jeg jobber nattvakt. Jeg skulle dratt på jobb kl. 22, men pappaen målte feberen på henne rett før jeg dro (hun hadde hatt feber 2-3 dagerallerede, men virket varmere og gråt mye mer), og da lå den på 41 grader. I tillegg hadde hun utslett. Vi ringte legevakta og fikk beskjed om å komme med henne med en gang. Jeg tok med Hannah, mens mannen ble hjemme hos Mathias som selvsagt var i seng for lengst.
Hun var veldig dårlig og de var bekymret for dehydrering. Hun nektet å drikke også. Ville bare ammes. Jeg fikk derfor beskjed om å amme henne så ofte som mulig, og ble hjemme den natten.
Ble senere i uken innkalt på møte med personalsjefen og avd. leder. Sistnevnte var skikkelig ubehaglig og spurte gjentatte ganger om jeg mente at mannen min ikke var i stand til å ta seg ordentlig av ungene til tross for at jeg igjen og igjen forklarte situasjonen og at mannen er flink han, men at for det første måtte en av oss bli hos Mathias mens den andre tok med Hannah til legen og for det andre er han ikke så god til å amme.
Til slutt ble jeg så forbannet at jeg reiste meg opp og spurte om han hadde vanskelig for å høre hva jeg sier . Hvorpå personalsjefen sa at: "Joda, jeg hører deg ihvertfall og dette her er bare tullete. Jeg foreslår at vi uten videre godtar dette og beklager at du måtte komme hit for dette. Dette kunne vært oppklart på telefonen".
Avdelingsleder presterte så å spørre om de ikke kunne trekke meg i lønn for det skiftet, men personalsjefen svarte at nei,det kom ikke på tale .
Sist redigert av MsM : 11-12-07 kl 21:37.
|