Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-07, 00:25   #41
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke kameler gikk ikke ned?

-Ikke noe godis.. fra oss! Vår sønn får ikke lørdagsgodt, og spør heller ikke etter det. (Det betyr ikke at han ikke spiser noe med sukker.)
-Blir ikke middagen spist, er neste måltid kveldsmat, ingen ekstraservice.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 00:30   #42
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg tror at babyhud/barnehud ikke har spesielt godt av såpe, så mine gutters bleieromper har kun blitt vasket med vann og olje. Og resten av dem, for den del (minus hender og hår).

På det første innlegget ditt virket det som at du kun var imot såpe i rumpene til gutter, men at det var helt greit med såpe i jenterumper. Må innrømme at jeg lurte litt jeg også.
Jeg er dog veldig enig med deg etter presiseringen.

Gammel 14-12-07, 00:59   #43
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo masse ting som aldri blir firt på, slik som bilsikring, redningsvest og sykkelhjelm, men det kaller jeg ikke "kameler" egentlig. Det er jo ikke som om vettuge folk har noe reelt valg i så måte, og da er det jo ikke akkurat en bragd å opprettholde dem.

Vi er strenge på at ingen får spise noe annet til middag enn det som blir servert. Det gis ikke alternativer til middagsmaten: brødskiver, knekkebrød eller frukt er uaktuelt. Den som ikke vil spise, får vente til kveldsmat.

Bortsett fra det kommer jeg ikke på så veldig mange ubrytelige prinsipper. Jeg er sikker på at jeg har flere, men ikke som jeg kommer på sånn på stående fot og som er absolutte.

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Natten skal tilbringes i mørkt soverom. Tillater ingen unntak her. Ikke engang ved sykdom. Men dobesøk er selvsagt lov.

Tillater du ikke nattlampe? Hvis mine foreldre hadde tviholdt på en slik regel, ville de vært ondskapsfulle mot meg, rett og slett. :svært, svært mørkredd som barn:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 01:14   #44
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Eneste kamelen jeg ikke har svelgt, og jeg ikke har tenkt å svelge, det er bilsikring

Gammel 14-12-07, 01:35   #45
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror at babyhud/barnehud ikke har spesielt godt av såpe, så mine gutters bleieromper har kun blitt vasket med vann og olje. Og resten av dem, for den del (minus hender og hår).

Og det fungerer helt utmerket! Jeg har heller aldri brukt såpe på min.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tillater du ikke nattlampe? Hvis mine foreldre hadde tviholdt på en slik regel, ville de vært ondskapsfulle mot meg, rett og slett. :svært, svært mørkredd som barn:

Jepp, der har du meg også.
Gutten min har forøvrig sovet helt utmerket med nattlampe, han blir heller utrygg om det er for mørkt.
Jeg kjenner igjen mørkeredselen, så det skal jeg ikke nekte ham.

Gammel 14-12-07, 02:22   #46
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

[quote=jubajuba;713684]

Faste leggetider
Ingen såpe i rompa på guttene[/quote

Jeg er så veldig enig i den første der,men er noget usikker på hvorfor man har laget en usvelgelig kamel av den andre der? hvorfor ikke liksom??

Her i gården er:

1)sutring ikke aktuell måte å få mast seg til ting/mat/tjenester på.
2)faste leggetider(plussminus 15 min.)
3)man smaker på alt.
4)har man forsynt seg selv spiser man det opp.

Ellers er det vel den vanlige hverdagshøfligheten som takke for mat,si pent ha-det til familie og venner, rydde bort etter seg osvosvosv.

Er ikke nr. 4 litt streng? Til og med jeg klarer av og til å feilberegne mengden med mat på tallerkenen, og jeg hadde ikke syntes det var særlig hyggelig eller behagelig hvis jeg allikevel ble tvunget til å spise opp alt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 12:01   #47
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Uten å kommentere noen direkte, så kan jeg si at jeg selv opplevde mange av disse "reglene" som presenteres her som barn, og det førte ikke nødvendigvis noe godt med seg. Derfor tar jeg avstand til mye av dette når jeg har egne barn. Retten til å bestemme en del ting selv f.eks. , og respektere at en del ting vi forventer av barna er noe som utvikles med årene. Dessuten er det greit å sammenligne med seg selv av og til. Hvordan hadde én selv opplevd å bli stilt over for en del av de prinsipper som blir presentert.

Av og til må man tenke litt gjennom hva som er viktig for barnet og barnets utvikling, og hva som er viktig for egen selvfølelse.

Bare en liten betraktning.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 12:36   #48
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke regler tenker du på? Kan du ikke heller bare kommentere direkte? Selv har jeg jo en god del regler, regler jeg har satt etter "beste mening", personlig synes jeg det er veldig greit å få andres betraktninger på mine regler og min måte å gjøre ting på. Ofte kan det være slik at man bare ikke har tenkt på alle konsekvenser eller utfall av sine egne regler, og kan revudere de etter å ha fått konstruktive innspill.

Et eksempel der for meg (legger hode på høggstabben...) er dette med knipsing av fingre. Jeg må innrømme at jeg gjorde det ved en anledning eller to, og tenkte egentlig ikke noe over det. Men, etter å ha diskutert barneoppdragelse og fått innspill fra andre på dette, så har jeg revurdert holdningen min og endret oppfattelse. I dag ville det ikke falle meg inn å knipse små barnefingre og skjønner ikke min egen logikk fra tidligere.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 12:46   #49
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hvilke regler tenker du på? Kan du ikke heller bare kommentere direkte? Selv har jeg jo en god del regler, regler jeg har satt etter "beste mening", personlig synes jeg det er veldig greit å få andres betraktninger på mine regler og min måte å gjøre ting på. Ofte kan det være slik at man bare ikke har tenkt på alle konsekvenser eller utfall av sine egne regler, og kan revudere de etter å ha fått konstruktive innspill.

Et eksempel der for meg (legger hode på høggstabben...) er dette med knipsing av fingre. Jeg må innrømme at jeg gjorde det ved en anledning eller to, og tenkte egentlig ikke noe over det. Men, etter å ha diskutert barneoppdragelse og fått innspill fra andre på dette, så har jeg revurdert holdningen min og endret oppfattelse. I dag ville det ikke falle meg inn å knipse små barnefingre og skjønner ikke min egen logikk fra tidligere.

Jeg kommer på en "regel" jeg hadde hjemme som jeg ikke tenker at mine barn skal oppleve, og det er det med å spise det man får og spise opp alt.
husker med skrekk og gru torskemiddagene hjemme med kokte gulrøtter.
Vet ikke hvor lenge jeg satt, men spise måtte jeg mens maten vokste i munnen på meg nesten til jeg kastet opp.
Det tok mange år før jeg tok i en torskefilet igjen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 12:55   #50
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lager heller ikke to middager, det som serveres er middagen den dagen. Hvis de ikke liker kjøttet/fisken får de spise poteter og grønnsaker. Jeg har alltid hatt det sånn under oppveksten og synes det har vært helt greit.

Ikke noe dall her i gården, og det er defor jeg blir så eitrende f... når andre prøver seg på noe annet... mhp mine barn.

En annen ting er å smake på ting, vi sier ikke at vi ikke liker noe hvis vi ikke har smakt.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 13:16   #51
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hvilke regler tenker du på? Kan du ikke heller bare kommentere direkte?

Nei jeg tror ikke jeg går inn på den saken. Tråden var vel mer ment som en "fortell meg om hvordan du gjør det", og ikke en diskusjonstråd. Men noen ganger er det fint å reflektere over hvorfor man gjør som man gjør, og bestemmer som man gjør. Hva er det man ønsker med det? Hva skjer om jeg gjør det annerledes? Faller verden sammen? Er det noen ting man bare gjør fordi "foreldre skal gjøre sånt", eller kan man faktisk ha egne løsninger på ting som fungerer vel så bra?

Jeg har hørt om 3 års trassen, men må jo nesten konstatere at det finnes en 30 års trass også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 14:08   #52
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Uten å kommentere noen direkte, så kan jeg si at jeg selv opplevde mange av disse "reglene" som presenteres her som barn, og det førte ikke nødvendigvis noe godt med seg. Derfor tar jeg avstand til mye av dette når jeg har egne barn. Retten til å bestemme en del ting selv f.eks. , og respektere at en del ting vi forventer av barna er noe som utvikles med årene. Dessuten er det greit å sammenligne med seg selv av og til. Hvordan hadde én selv opplevd å bli stilt over for en del av de prinsipper som blir presentert.

Av og til må man tenke litt gjennom hva som er viktig for barnet og barnets utvikling, og hva som er viktig for egen selvfølelse.

Bare en liten betraktning.

Her i huset har vi hauger av regler av den typen som enkelte her ramser opp som kameler som ikke svelges. Men det er svært få regler uten unntak. Det hender feks at vi lager to retter, enkelt og greit fordi det hender vi lager veldig sterk mat, og det aksepterer jeg at ikke er noe for ungene. Alternativet til å ikke lage veldig sterk mat, ville jo være å ikke lage maten. Noen ganger, eks hvis det er nachos, lager jeg en mild og en sterk variant, mens andre ganger er det mindre stress å lage to retter. Jeg ser ikke problemet, så lenge det er unntaksvis det skjer, og regelen er at de må spise det som blir servert.

Når det gjelder å spise det de har forsynt seg med, så må jeg si at det heller ikke er en regel uten unntak. Noen ganger er maten veldig god, og man tar mer enn man orker - det gjør jeg selv også! - og da synes jeg at det blir for dumt at de skal spise til de sprekker, så lenge jeg ikke gjør det selv.

Sove i mørket. Joda, det var en regel for ungene, helt til de plutselig ble mørkeredde. Da ser jeg ikke helt poenget med at de skal sove med lyse av. Har selv vært mørkeredd....

Jeg hadde selv en mor som var regelrytter av dimensjoner da jeg var liten, og jeg vet ikke om det har gjort meg til noe særlig bedre menneske Jeg er altetende, men kan virkelig ikke utstå kokte gulrøtter eller sild. Derfor synes jeg faktisk at det er ok (eller forståelig) at ungene mine har et par ting som de virkelig ikke liker, så lenge det er et par ting og ikke en haug. Jeg tvinger dem ikke til å spise akkurat disse tingene, for jeg tror ikke verden går under om det er et par ting de ikke spiser

Så jeg har justert meg fra at mine unger skal smake på alt, til at jeg skal gjøre mitt beste for at de skal bli glad i mest mulig ulik mat. Og at tvang neppe er tingen for å utvikle matsansen deres. Derimot tror jeg at tilgang og variert kost kan gjøre susen .

Gammel 14-12-07, 14:59   #53
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Er ikke nr. 4 litt streng? Til og med jeg klarer av og til å feilberegne mengden med mat på tallerkenen, og jeg hadde ikke syntes det var særlig hyggelig eller behagelig hvis jeg allikevel ble tvunget til å spise opp alt.

Det du siterer er det ikke meg som har sagt (bare det med såpe og leggetider), så hvis du gidder å rette opp sitatet ditt så det blir kreditert rett nick (Jubajuba), blir jeg glad.

Gammel 14-12-07, 15:01   #54
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

På det første innlegget ditt virket det som at du kun var imot såpe i rumpene til gutter, men at det var helt greit med såpe i jenterumper. Må innrømme at jeg lurte litt jeg også.
Jeg er dog veldig enig med deg etter presiseringen.

Ja, det skjønner jeg hørtes rart ut.

Gammel 14-12-07, 15:26   #55
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Det du siterer er det ikke meg som har sagt (bare det med såpe og leggetider), så hvis du gidder å rette opp sitatet ditt så det blir kreditert rett nick (Jubajuba), blir jeg glad.

Ja, jeg ser at det blir litt feil, selv om det var Jubujuba sitt innlegg jeg siterte. Må faktisk innrømme at jeg ikke vet hvordan man siterer bare deler av et innlegg.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:33   #56
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde dødd om jeg ikke fikk ha nattlampe som barn. Seriøst. For mørkredde unger er en slik regel lite human.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:38   #57
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg lager ikke to middager, liker de det ikke får de spisebørdskive

Jeg er enda hardere. Liker de ikke middagen, får de vente til kvelds.

Forøvrig ser jeg at jeg er temmelig standhaftig ut fra denne tråden her. Det har heldigvis ikke vært vanskelig å være så konsekvent med mine barn som jeg kanskje trodde.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:38   #58
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg hadde dødd om jeg ikke fikk ha nattlampe som barn. Seriøst. For mørkredde unger er en slik regel lite human.

Jeg opplever også det som en unødvendig regel, men innser jo at andre har andre grenser enn meg.
Når det gjelder diskusjon rundt dette Electronica, så tror jeg vel neppe noen legger ut om sine rutiner hvis de ikke tåler å forsvare den hvis noen lurer? Vi er på et diskusjonsforum.
(og jeg vet at mange oppfatter meg som for streng )

Gammel 15-12-07, 20:59   #59
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Enig, men jeg håper og tror at de som holder fast på regelen om soving i mørket faktisk ikke har mørkredde barn. Det er selvsagt verken vanskelig eller slemt å insistere på et mørklagt soverom hvis barnet ikke har noe i mot det.

Foreldre som ikke tillater sine mørkredde barn å ha nattlys på soverommet, er intet mindre enn ondskapsfulle i mine øyne. Å tvinge mørkredde barn til å sove i mørket sidestiller jeg fullstendig med å sette frem den samme tallerkenen med blekksprut fem dager på rad fordi man forlanger at all mat skal spises opp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 21:45   #60
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har regler på viktige ting. sånn som sikkerhetsutstyr i bil, båt o.l

Ungene har også funnet ut at det å skrike til seg ting i butikker ikke nytter, jeg kan godt kjøpe noe hvis de ikke maser, men hvis de maser så vet de at de ikke får. de har prøvd noen ganger, men det nytter ikke.

Vi har ikke mange regler, det går mest på viktige ting, som kan være farlige. Har ikke regler på det jeg anser som bagateller, men de reglene de har forstår de også hvorfor de har.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.