Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Profitt på barnehager ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-06, 19:05   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Dersom jeg ikke husker helt feil kan ikke eiere av private barnehager ta ut overskudd fra driften. Det skal tilbake til barnehagene. De man tjener penger på er oppstart av barnehagen og det tilskuddet man får da.

Det finnes noe mer info på dette et eller annet sted, men det har jeg ikke tid til å lete frem.

Private barnehager må forholde seg til akkurat de samme reglene som offentlige, og offentlige har faktisk fordeler som de private ikke har. Bl.a i forhold til spes.ped.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 19:17   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Dersom jeg ikke husker helt feil kan ikke eiere av private barnehager ta ut overskudd fra driften. Det skal tilbake til barnehagene. De man tjener penger på er oppstart av barnehagen og det tilskuddet man får da.

Det finnes noe mer info på dette et eller annet sted, men det har jeg ikke tid til å lete frem.

Private barnehager må forholde seg til akkurat de samme reglene som offentlige, og offentlige har faktisk fordeler som de private ikke har. Bl.a i forhold til spes.ped.

De private barnehagene har vel samme ordninger som offentlige i forhold til støttepedagoger/spesialpedagoger? Slik er det iallefall her. kommunen ansetter støttepedagoger/spesialpedagoger utifra hvilke barn som har behov og disse blir så plassert i den barnehagen der barnet går uavhengig av om barnehagen er privat eller offentlig...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 19:37   #3
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

her husker du nok helt feil! Private eiere kan ta ut overskudd på lik linje med alle andre som driver privat virksomhet uavhengig av den statlige støtten en får.

Har en derimot kommunal støtte, kan det være knyttet spesielle betingelser til den.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:28   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

her husker du nok helt feil! Private eiere kan ta ut overskudd på lik linje med alle andre som driver privat virksomhet uavhengig av den statlige støtten en får.

Har en derimot kommunal støtte, kan det være knyttet spesielle betingelser til den.

Er du 100 % sikker? Jeg mener at det kun er "oppstartstilskuddet" som de tjener penger på... Lurer på om det var en artikkel i "Utdanning" elle rnoe jeg leste det.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.