Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-06, 08:28   #32
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Man kan jo diskutere hvor greit det er for et så lite barn å bli sykt, men barna fødes ihvertfall med mors immunforsvar og så blir det stadig mindre av det og de må dermed bygge opp et eget. Etter hva jeg husker så begynner det å gå nedover fra 3 måneders alder, men før det er de altså ganske motstandsdyktige mot diverse.

Dette stemmer med det jeg også har hørt.

Dessverre gjelder det ikke for prematurbarn. De skal holdes unna steder der de kan fange opp infeksjoner, så lenge som mulig, fordi de er født nesten uten immunforsvar. Immunforsvaret dannes nemlig de siste ukene i mors liv. Da vi kom hjem fra sykehuset med snuppa, så fikk vi streng beskjed om å holde oss inne i kalt vær, og holde oss unna butikker, sentre, kafeer o.s.v, med mindre det var noe vi absolutt måtte ha i butikken, minst de fire første ukene vi var hjemme.

Og der så jeg at jeg har svart i denne tråden tidligere. Beklager, her henger visst ammetåka i ennå.

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 27-10-06 kl 08:46.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.