Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ubehagelige filmer ...

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-07, 13:21   #41
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ubehagelige filmer...

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Sier meg enig i første del, den var ekkel ekkel ekkel!!!!
Men jeg skal absolutt aldri aldri aldri se oppfølgeren. Du er en modig mann, Clubby

Ikke modig, bare syk, syk, syk!!!

Skal til og med se de i Blu-Ray med ukomprimert lyd...

Gammel 18-12-07, 13:22   #42
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ubehagelige filmer ...

Leaving Las VEgas.

Gammel 18-12-07, 13:30   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Leaving Las VEgas.

Ja, den satt jammen godt i magen den også. (Og jeg er fremdeles litt sånn over en trailer jeg så for den en gang, som nærmest fikk den til å se ut som en litt sånn helsprø komedie.)

Gammel 18-12-07, 13:41   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ubehagelige filmer...

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Hostel var litt ubehagelig for meg...

Gleder meg derfor til å se Hostel II snart..

Toer'n suger, den er så dårlig at jeg blir irritert. Likte godt den første da.

Jeg synes ikke skumle filmer er ubehagelige, da hadde jeg ikke elsket grøssere. Når jeg tenker på ubehagelige filmer tenker jeg på filmer som ødelegger meg, filmer med overgrep og lignende, filmer som An American crime, Requiem for a dream, Lilja 4 ever osv. Slike filmer er direkte ubehagelige og vonde og jeg orker sjelden å se slike.

Gammel 18-12-07, 13:46   #45
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Siden Haneke er nevnt av flere i tråden, vil jeg oppfordre de som har gått glipp av den til likevel å få med seg hans siste film, som er et mesterverk; Caché (Skjult) fra 2005 med Daniel Auteuil og Juliette Binoche i hovedrollene. Den er ikke ubehagelig slik – for å holde oss til svært gode filmer – f.eks Requiem for a Dream, Salò eller A Clockwork Orange kan oppleves, men den har en svært trykkende og foruroligende stemning. Caché er nok den mest relevante filmen jeg har sett dette tiåret.

Ellers hadde AV Club en glimrende feature på akkurat dette temaet i september i år: Not Again: 24 Great Films Too Painful To Watch Twice, og – som Josh Modell gjør rede for i en kommentar – denne listen er begrenset til «Great films», så man slipper å forholde seg til ting som Dis og The 'Star Wars' Holiday Special.

Ben "I was cured all right" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 13:50   #46
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, den satt jammen godt i magen den også. (Og jeg er fremdeles litt sånn over en trailer jeg så for den en gang, som nærmest fikk den til å se ut som en litt sånn helsprø komedie.)

Den finnes ikke morsom. Og finnes ikke skummel. Men jeg hadde vondt i magen i et par dager etter at jeg så den.

Gammel 18-12-07, 14:21   #47
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Fant filmen etter et kjapt søk: Irréversible.

Den så jeg også. Den satt i kroppen noen dager etterpå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 14:43   #48
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ubehagelige filmer...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes ikke skumle filmer er ubehagelige, da hadde jeg ikke elsket grøssere. Når jeg tenker på ubehagelige filmer tenker jeg på filmer som ødelegger meg, filmer med overgrep og lignende, filmer som An American crime, Requiem for a dream, Lilja 4 ever osv. Slike filmer er direkte ubehagelige og vonde og jeg orker sjelden å se slike.

Sånn er jeg og.

(men jeg må se dem alikevel)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 14:53   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må også se dem allikevel av og til, men det kommer an på innholdet. Jeg kunne feks. aldri ALDRI sett en film laget om James Bulger-tragedien eller lignende. Min grense går ved misbruk og vold mot små barn, da blir jeg så dårlig at jeg kan ligge søvnløs flere netter på rad og blir helt ødelagt.

Gammel 18-12-07, 15:58   #50
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Irréversible

Den skal jeg aldri, aldri, ALDRI se igjen. Jeg var helt satt ut og følte meg fysisk dårlig i mange dager etterpå.

Å herregud den hadde jeg fortrengt!
Den var grusom!
*håper jeg klarer å fortrenge den igjen*

Gammel 18-12-07, 16:04   #51
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg må også se dem allikevel av og til, men det kommer an på innholdet. Jeg kunne feks. aldri ALDRI sett en film laget om James Bulger-tragedien eller lignende. Min grense går ved misbruk og vold mot små barn, da blir jeg så dårlig at jeg kan ligge søvnløs flere netter på rad og blir helt ødelagt.

Da skal du, for enhver pris, unngå Running Scared.
Den var vond.

Gammel 18-12-07, 21:21   #52
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Irréversible

Den skal jeg aldri, aldri, ALDRI se igjen. Jeg var helt satt ut og følte meg fysisk dårlig i mange dager etterpå.

Jeg har den på DVD, men siden jeg har hørt at den er så grusom har jeg fremdeles ikke orket å se den.

Sist redigert av ~TM~ : 18-12-07 kl 21:31.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 21:30   #53
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Siden Haneke er nevnt av flere i tråden, vil jeg oppfordre de som har gått glipp av den til likevel å få med seg hans siste film, som er et mesterverk; Caché (Skjult) fra 2005 med Daniel Auteuil og Juliette Binoche i hovedrollene. Den er ikke ubehagelig slik – for å holde oss til svært gode filmer – f.eks Requiem for a Dream, Salò eller A Clockwork Orange kan oppleves, men den har en svært trykkende og foruroligende stemning. Caché er nok den mest relevante filmen jeg har sett dette tiåret.

Ellers hadde AV Club en glimrende feature på akkurat dette temaet i september i år: Not Again: 24 Great Films Too Painful To Watch Twice, og – som Josh Modell gjør rede for i en kommentar – denne listen er begrenset til «Great films», så man slipper å forholde seg til ting som Dis og The 'Star Wars' Holiday Special.

Ben "I was cured all right" Murphy

Caché hadde jeg planer om å se, men av en eller annen grunn ble det ikke slik. Den står høyt på listen over filmer jeg har planer om/ønsker om å se.

Takk for tipset om filmlisten.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:05   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Da skal du, for enhver pris, unngå Running Scared.
Den var vond.

Ja, jeg er blitt advart mot den og skal aldri se den. Kjenner meg nok en smule igjen i filmen også, pga. barndommen min, så den skal jeg IKKE se, nei.

Gammel 19-12-07, 22:06   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Å herregud den hadde jeg fortrengt!
Den var grusom!
*håper jeg klarer å fortrenge den igjen*

Hva var så grusomt med den? Jeg har ikke sett den, og leste det lille som stod på IMDB om den, men siden alle sier den er så grusom blir jeg litt nysgjerrig på HVOR grusom jeg selv tror den vil være.

Gammel 19-12-07, 23:19   #56
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva var så grusomt med den? Jeg har ikke sett den, og leste det lille som stod på IMDB om den, men siden alle sier den er så grusom blir jeg litt nysgjerrig på HVOR grusom jeg selv tror den vil være.

Irreversible? Jo, den har den verste scenen jeg noensinne har sett i en film. En laaaang voldtektsscene filmet i ett uten klipp, slik at du virkelig har følelsen av å være der. Veldig realistisk og aldeles ødeleggende.

Filmen vises med episodene i motsatt rekkefølge, slik at vi får se slutten først, og så episodevis tilbake i tid. Slutten som er ren idyll, blir helt grusom med tanke på det du har sett før.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 23:21   #57
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

A clockwork orange (tror det er sånn det skrives) var så kvalm og ubehagelig at jeg klarte ikke å se den ferdig.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 23:26   #58
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Irreversible? Jo, den har den verste scenen jeg noensinne har sett i en film. En laaaang voldtektsscene filmet i ett uten klipp, slik at du virkelig har følelsen av å være der. Veldig realistisk og aldeles ødeleggende.

Filmen vises med episodene i motsatt rekkefølge, slik at vi får se slutten først, og så episodevis tilbake i tid. Slutten som er ren idyll, blir helt grusom med tanke på det du har sett før.

For ikke å glemme volden, som er så realistisk at jeg selv følte at det var jeg som ble slått!
Men den voldtektsscenen (e) er rett og slett for realistisk. Hele filmen er i grunnen for realistisk. Den er vond!

Gammel 19-12-07, 23:30   #59
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Requiem for a dream var absolutt særdeles ubehagelig. The pianist kan jeg fortsatt få en vond klump i magen av, når jeg tenker på enkelte scener. The shining er guffen.
I tillegg kommer jeg ikke utenom Døden i Venedig. Jeg lar meg fortsatt skremme av røde regnkåper

Gammel 19-12-07, 23:30   #60
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De tiltalte har trolig den scenen jeg har grått voldsomst av på film; jeg kunne ikke se et flipperspill på mange år etterpå uten å få kvalmefornemmelser.

De tiltalte, er det den med hun jenten som blir gruppevoldtatt på et flipperspill og til slutt får dømt gjerningsmennene med hjelp av en kvinnelig advokat? Hvis det er den så har den scenen brent seg fast på netthinnen min for alltid.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.