Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om julegavenes innhold

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-07, 11:11   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Jeg syns det er greit at det er en blanding av nyttige og unyttige gaver til jul og bursdag. Min lille blir dessuten glad for ny dress, nye støvler etc. Hun syns det er stas å gå i barnehagen med den nye dressen på. Jeg tror hun hadde digget å få ny kjøkkenstol også. Er ikke barn flest sånn da? At de syns det er kult med noe nytt og annerledes også av ting som brukes i hverdagen? Jenta mi syns i hvert fall det.

Jeg syns heller ikke målet bør være at alle julegavene skal være fantastiske for barnet. Det er helt greit med noen hverdagsgaver som klær eller utstyr innimellom. Jeg er ingen fan av at barn skal ha så innmari mye leker, og hobbyting kjøper vi etterhvert som det blir tomt gjennom hele året. Barnerommet ville blitt overfylt om det var leker i alle julepakkene, og i verste fall måtte vi lagt bort eller kastet brukelige ting for å få plass til nye ting.

Jeg legger mye tid og omtanke i julegaver og målet er å kjøpe noe som er nyttig og morsomt å få, og som mottakeren har glede av og kan bruke. Gaver som bare blir stående i et skap er ikke vellykkede i mine øyne. I år har jeg kjøpt klokke til Vesla, og jeg er sikker på at hun blir glad for den selv om hun ennå ikke kan klokka, og selv om hun blir enda gladere for Barbie-hesten hun får at mormoren.

Så, svaret på spørsmålet i hovedinnlegget er at jeg syns julegavene kan være en blanding av nyttige og unyttige ting. Hvis det bare er lego, tegnesaker og leker i alle pakkene, så syns jeg det blir for mye av den slags. Særlig når vi sant og si har en hel del sånt hjemme fra før. Nå skal det sies at Vesla ikke sliter noe særlig på leker og sånt da. Det ville stilt seg annerledes om hun var en slik en som ødela mye og rett og slett sleit ut ting. Dessuten blir hun jo glad for klær og nyttige ting også. Jeg ville blitt trist om hun ikke ble glad for gavene på julaften, så det er jo også endel av målet med gavene.

Det ble litt rart på slutten dette innlegget, men det er lunsj om et minutt og jeg ser sulten. :matvrak:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.