|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
seru
|
Apropos alkohol i jula ...Hvor lenge holder akevitten seg? Jeg har nemlig lett i min nesten edruelige manns barskap og funnet ei flaske fra 1998... Da jeg mest sansynlig er den eneste her i huset som kommer til å drikke akevitt er det liksom ikke så aktuelt å kjøpe inn en hel flaske...
|
|
|
|
#2 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos alkohol i jula...Vi har bare sånn "årgangsakevitt".
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Apropos alkohol i jula...Hvis den er uåpnet, er den sikkert like god. Og hvis den er åpnet, kan du jo lett teste den. Vond eller farlig har den neppe blitt (ikke mer enn den var fra før, i alle fall
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos alkohol i jula...Akkurat en sånn tråd jeg lette etter. Her drikkes det nemlig tre glass pr år, noe som betyr at vi har mye igjen. (Det hjelper ikke akkurat at svigers kommer innom med en helflaske akevitt hvert år. Vi har et skap fullt av uåpnede flasker |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Apropos alkohol i jula...
Akevittflasker er fine gaver å gi bort. |
|
|
|
#7 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos alkohol i jula...Sprit er jo et konserveringsmiddel, så den er holdbar til etter neste istid, vil jeg tro. Men jeg er jo sjuskete også da.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Apropos alkohol i jula...
|
|
|
#10 |
|
Flax
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos alkohol i jula...Jeg tror årgansakevitt serveres årlig hjemme hos mine foreldre
|
![]() |
|
|