|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om julegavenes innholdJa takk begge deler MEN....
![]() |
#22 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om julegavenes innholdJeg er glad for at mine barn blir glade for både sengesett, tripp trapp stoler, ulltrøyer og annet nyttig -i tillegg til leker, selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Om julegavenes innhold
Sånn tenker jeg også. Jeg hadde blitt trist og lei meg dersom barnet mitt ikke hadde greid å glede seg over slike gaver. Det er noe med at man ikke skal ta alt som en selvfølge. Ergo er utstyr som man trenger og ønsker seg, flotte gaver som man gleder seg over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Shake it out!
|
Ikke sant? Enig med deg!
![]() |
#25 |
flisespikker
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdDet er sikkert helt unødvendig å slenge seg på her, men likevel: Jeg synes det er bra å venne ungene til at "gave" ikke bare betyr leker og stæsj og glitter, men at det også kan være nyttige og praktiske ting. Hvis vi likevel skal kjøpe en ny stol til guttungen sånn omtrent på denne tida, så kan han godt få den som julegave, så blir det på en måte også synliggjort at dette er en av de tingene mamma og pappa bruker penger på - vi kan ikke bruke alle pengene våre på tant og fjas (selv om det kanskje ser litt ut sånn iblant
![]() |
#26 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdNå har jeg bare lest hovedinnlegget. Når jeg skriver at ungene kanskje får noe de trenger. Kan det hende at jeg kjøper et plagg som en av dem har ønsket seg, men som jeg i utgangspunktet syntes var for dyrt eller litt unødvendig. Eksempelvis får guttene gensere med motiv fra Mikke Mus klubbhus. De var litt dyrere enn det som er normalt å bruke for enkle, hverdagsklær, men de kommer garantert til å bli mye brukt og guttene kommer til å bli kjempeglade. Det er en nyttig presang som ikke blir slengende i bunnen av en lekekasse.
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdJeg ville synes det var veldig ok å få ny kjøkkenstol til jul. Sist redigert av Slettet bruker : 20-12-07 kl 13:48. Årsak: fjernet unødvendig quote |
![]() |
![]() |
#28 |
villende
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdJeg syns det er helt strålende å både gi og få praktiske julegaver. Noe av det beste jeg kunne få til jul som barn var nettopp en ny saccosekk til rommet mitt, sovepose, sportsutstyr osv. Jeg syns faktisk det er noe av poenget med jul og bursdager – at barnet kan lære seg å vente på å få de litt store tingene til det er jul eller bursdag, dersom det er praktisk mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om julegavenes innholdJeg er enig med Stompa her, ungene får så masse leker på julaften at om det sniker seg inn litt ullundertøy eller en vinterdress, så gjør det absolutt ingenting. Dessuten kan det være at de faktisk blir glad for det, tro det eller ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Om julegavenes innhold
![]() |
#31 |
seru
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdDa Tjorven var to år fikk hun nytt bilsete til jul. Pakken var gigasvær, og inni var det et stort nytt bilsete til BARE henne. Hun satt der og jodla i det nye setet sitt og hadde det konge resten av kvelden. Da tenker jeg at både vi og ungene er heldige som kan glede oss over "små" ting og ikke bare stash og unyttig plasticfantastic.
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdJeg er enig i at ungene har godt av å få praktiske ting også. |
![]() |
![]() |
#35 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Om julegavenes innholdJeg ser ikke motsetningen jeg. Det er da mulig med både og. Men vinterdress er noe min datter blir glad for. Hun fikk den nye litt på forskudd for det viste seg hun trengte den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Ustabil
|
Det jeg tenkte på var om det er et mål å ha flest mulig gaver og man derfor ender med å pakke inn bleiepakker, satt litt på spissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om julegavenes innholdHeldigvis er både jeg og unga lette å glede når det gjelder gaver, er det pakket inn så blir vi glade uansett. Som nevnt før så fikk minsten 3 par med hjemmestrikkede votter, og var og er helt i ekstase over gaven. Heldigvis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
flisespikker
|
Jo, det er jeg enig i at er unødvendig. Og selv gjør vi det nok heller slik at fleecedressen og Legosettet (begge fra mormor) pakkes inn i samme pakke, nettopp for å kutte ned på utpakkingstid og gavemengde.
![]() |
#39 |
Borte
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdJeg slettet dette innlegget. Skjønner ikke helt hva jeg skrev selv en gang.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 20-12-07 kl 15:11. Årsak: hode på feil plass |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() Sv: Om julegavenes innholdHelt enig med Bina. Jeg kjøper ikke ting jeg syntes jeg som forelder skal stå for å kjøpe uansett. Han får ting han ønsker seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|