Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om julegavenes innhold

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-07, 11:49   #21
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Ja takk begge deler MEN....

Jeg synes det er viktig at barnet får noe de har satt opp på ønskelisten sin.
Her får de kun leker til jul og bursdager, ikke ellers i året.
Mange barn har overflod ja.
Jeg er glad jeg har takknemlige barn som elsker det de får og leker mye med det, så går det i arv når de er for store for det.

I år droppet vi pakke kalender.
Istedet har de fått små overaskelser.
For 4 dager siden våknet de om morgenen med en gave på dynen.
I dem så lå det et Star wars legosett.
De sparer på lego og star wars er på toppen av listen.
Dette var en forsmak på hva som venter på dem under treet.
De var helt i ekstase og jeg fikk klemmer og susser resten av dagen og dagen etter med Tuuuuusen takk mammma og klem/suss.
Da synes jeg det er morro å gi.
Slike reaksjoner er det i bursdag og jul og.
Klær for de av andre, men hos oss så får de det som står øverst på ønskelisten.

Skal de ha noe utenom så må de spare penger til det selv og de begge har spart slik at de kunne kjøpe seg hver sin playstation.

Her er de ikke bortkjemt med leker så jula og bursdager er dems dag.
De er null inntresert i klær.

Klær kjøper jeg når de trenger iløpet av året, ikke utenom.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 12:00   #22
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er glad for at mine barn blir glade for både sengesett, tripp trapp stoler, ulltrøyer og annet nyttig -i tillegg til leker, selvsagt.
For de minste barna tror jeg ikke det spiller så stor rolle om det er en rosa ponny eller en vinterdress. Det er jo spenningen og gleden ved å åpne pakker, og å få noe til seg som er den store lykken! De har jo ingen forventninger eller forutinntatte oppfatninger om hva en julegave skal være enda. Mine to småtroll på 2,5 år blir superglade for en pakke med strømpebukse i. Da er det krigsdans og jubel
Min 8-åring (gutt) er ikke like entusiastisk for akkurat det, men hvis han hadde fått Liverpool sengesett eller en stol til å ha på rommet hadde han blitt kjempeglad. Selv om det er nyttig! Dattera mi på 11 er en takknemlig sjel å kjøpe til -hun blir oppriktig glad for alt.
Jeg mener også at det er viktig at vi som foreldre faktisk lærer opp ungene til takknemlighet og snakker om verdien av gaver (symbolsk verdi) og det med å vise glede og klare å glede seg over alle typer gaver.

Når det er sagt, så er jeg enig i at ihvertfall de større barna også bør få noe av det som står på ønskelisten for å få en opplevelse av en magisk jul. I min familie pleier ihvertfall min mor, søster, besteforeldre og jeg å samarbeide såpass om julegaveinnkjøpene til ungene at vi sikrer at de alle får noen leker e.l. i ihvertfall noen av pakkene.

Jeg ville forøvrig blitt kjempeglad for en ny kjøkkenstol eller dørmatte til jul Men vaskepulver hadde jeg nok satt på "kjip"-lista, ja...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 12:16   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men det er jo fint om man klarer å finne noe de både ønsker seg og trenger. Feks ønsker eldstemann seg håndballsko - som hun også trenger.

Sånn tenker jeg også. Jeg hadde blitt trist og lei meg dersom barnet mitt ikke hadde greid å glede seg over slike gaver. Det er noe med at man ikke skal ta alt som en selvfølge. Ergo er utstyr som man trenger og ønsker seg, flotte gaver som man gleder seg over.

Mesteparten av hva jeg ønsker meg selv til jul, er praktiske ting som jeg trenger. Ikke unødvendig dill dall. I stede for å kjøpe slike ting rett før jul, setter jeg det på ønskelisten og kan få det under treet på julaften. Det er ikke noe som gleder meg mer. Hadde jeg trengt dørmatte eller kjøkkenstol, så hadde jeg blitt kjempeglad for å få det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 12:21   #24
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Sånn tenker jeg også. Jeg hadde blitt trist og lei meg dersom barnet mitt ikke hadde greid å glede seg over slike gaver. Det er noe med at man ikke skal ta alt som en selvfølge. Ergo er utstyr som man trenger og ønsker seg, flotte gaver som man gleder seg over.

Mesteparten av hva jeg ønsker meg selv til jul, er praktiske ting som jeg trenger. Ikke unødvendig dill dall. I stede for å kjøpe slike ting rett før jul, setter jeg det på ønskelisten og kan få det under treet på julaften. Det er ikke noe som gleder meg mer. Hadde jeg trengt dørmatte eller kjøkkenstol, så hadde jeg blitt kjempeglad for å få det.

Ikke sant? Enig med deg!

Men jeg forstår også poenget til bina mht å bare gi ungene det de trenger, men kanskje ikke selv forstår at de trenger. Selv ønsker jeg meg ikke dill-dall, men nyttige ting. Men unger må jo få lov til å ønske seg litt dill-dall

Gammel 20-12-07, 13:19   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sikkert helt unødvendig å slenge seg på her, men likevel: Jeg synes det er bra å venne ungene til at "gave" ikke bare betyr leker og stæsj og glitter, men at det også kan være nyttige og praktiske ting. Hvis vi likevel skal kjøpe en ny stol til guttungen sånn omtrent på denne tida, så kan han godt få den som julegave, så blir det på en måte også synliggjort at dette er en av de tingene mamma og pappa bruker penger på - vi kan ikke bruke alle pengene våre på tant og fjas (selv om det kanskje ser litt ut sånn iblant ).

Og jeg blir kjempeglad om jeg får et fint og praktisk møbel i gave, jeg. Eller en kul dørmatte, for den del.

Gammel 20-12-07, 13:32   #26
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg bare lest hovedinnlegget. Når jeg skriver at ungene kanskje får noe de trenger. Kan det hende at jeg kjøper et plagg som en av dem har ønsket seg, men som jeg i utgangspunktet syntes var for dyrt eller litt unødvendig. Eksempelvis får guttene gensere med motiv fra Mikke Mus klubbhus. De var litt dyrere enn det som er normalt å bruke for enkle, hverdagsklær, men de kommer garantert til å bli mye brukt og guttene kommer til å bli kjempeglade. Det er en nyttig presang som ikke blir slengende i bunnen av en lekekasse.

Andre nyttige presanger er skiutstyr og skøyter for eksempel. En kan få mye plastikkstæsj for prisen av ei skipakke, men det er jo ikke særlig varig eller nyttig da. Til unger som er så små at for eksempel Tripp-Trapp-stol kan være en passende gave, synes jeg det høres ut som en bra presang. Får ungen ei lekeand eller en bil til 50 kroner ved siden av er h*n sikkert helt fornøyd. Det er ikke alltid lett å finne gaver som en baby vil bli glad for.

Kan man kombinere det hyggelige med noe nyttig synes jeg det er topp, men jeg har kjøpt flere gaver i år som er blott til lyst fordi jeg tror og vet at mottakeren blir fornøyd og glad med dem og ikke fordi de er til noen nytte.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 13:37   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ville synes det var veldig ok å få ny kjøkkenstol til jul. Vinterdress også. Det ville også ungene mine. De svømmer i leker og stæsj, og i hvert fall Storesøster ønsker seg ingenting. De har fått vinterdresser til jul et år, fra besteforeldrene, og ble overlykkelige. Pysjamaser ville også bli veldig godt tatt i mot. De er i all hovedsak glade for alt de får, eller har i hvert fall vært det så langt.

Jeg hadde blitt glad for dørmatte også.

Sist redigert av Slettet bruker : 20-12-07 kl 13:48. Årsak: fjernet unødvendig quote
  Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 13:48   #28
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt strålende å både gi og få praktiske julegaver. Noe av det beste jeg kunne få til jul som barn var nettopp en ny saccosekk til rommet mitt, sovepose, sportsutstyr osv. Jeg syns faktisk det er noe av poenget med jul og bursdager – at barnet kan lære seg å vente på å få de litt store tingene til det er jul eller bursdag, dersom det er praktisk mulig.

Jeg kjøper en kombinasjon til mine nieser og nevøer, og to av dem ønsker seg faktisk Devold- superundertøy til jul ”fordi det er det beste”. Jeg har kjøpt rosa prinsesselue til minsteniesen på fire år, som hun kommer til å elske. Og den beste gaven jeg har gitt en av de andre niesene mine var en rosa badedrakt med glittermotiv. Jeg tror jenta hadde bodd i den hvis det hadde vært praktisk mulig. Så det er ikke gitt at praktiske gaver ikke nødvendigvis er noe man blir glad for.

Nå har jeg to stk. nieser som har klær, klær og klær øverst på sine ønskelister. Praktisk for tante, praktisk for dem.

Jeg syns det er mye bedre å bruke penger på noe barna faktisk trenger, så kan de eventuelt få litt stash ved siden av, enn at man skal bruke penger på ”ræl”. At man selvfølgelig kan kjøpe gode, solide leker, som holder lenge og som barna har stor glede av er selvfølgelig også noe jeg har sansen for.

Jeg blir forresten superglad for ny sautépanne til jul. Eller et par nye støvletter jeg sikler på. Og det må gjerne være mannen som gir dem til meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 13:55   #29
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg er enig med Stompa her, ungene får så masse leker på julaften at om det sniker seg inn litt ullundertøy eller en vinterdress, så gjør det absolutt ingenting. Dessuten kan det være at de faktisk blir glad for det, tro det eller ei. I tillegg hjelper det på økonomien vår at vi kan ønske oss litt vinterklær til guttene, mye bedre det enn å ha huset fullt av masse plastleker som går i stykker etter et par uker.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 13:57   #30
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Om julegavenes innhold

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er sikkert helt unødvendig å slenge seg på her, men likevel: Jeg synes det er bra å venne ungene til at "gave" ikke bare betyr leker og stæsj og glitter, men at det også kan være nyttige og praktiske ting. Hvis vi likevel skal kjøpe en ny stol til guttungen sånn omtrent på denne tida, så kan han godt få den som julegave, så blir det på en måte også synliggjort at dette er en av de tingene mamma og pappa bruker penger på - vi kan ikke bruke alle pengene våre på tant og fjas (selv om det kanskje ser litt ut sånn iblant ).

Og jeg blir kjempeglad om jeg får et fint og praktisk møbel i gave, jeg. Eller en kul dørmatte, for den del.

på Skilpadda, nok en tråd

(Også alle de smiliene i en setning da!)

Avkommet får blant annet ny Nøstebarn ullpysj til jul, og hun kommer til å bli glad for den også, fordi hun selv synes de er best å sove i. I tillegg får hun bøker og ordentlig Xylofon med god lyd av meg, og hun kommer til å bli lykkelig.

Bøker er forresten noe jeg synes er både stas for ungene, i hvertfall avkommet som er som sin mor og elsker å lese, og nyttig. For man kan jo lære mye av å lese gode bøker da.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:34   #31
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da Tjorven var to år fikk hun nytt bilsete til jul. Pakken var gigasvær, og inni var det et stort nytt bilsete til BARE henne. Hun satt der og jodla i det nye setet sitt og hadde det konge resten av kvelden. Da tenker jeg at både vi og ungene er heldige som kan glede oss over "små" ting og ikke bare stash og unyttig plasticfantastic.

Gammel 20-12-07, 14:42   #32
TBM
Passiv

Standard

[quote=Milfrid;725204]

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

ser det ikke bare er meg som leser litt feil

Mye sex-lesing i denne tråden.

Er det for mye julestyr?

Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:46   #33
TBM
Passiv

Standard

Jeg er enig i at ungene har godt av å få praktiske ting også.

Men akkurat denne jula er jeg glad for at jeg oppdaget at minstemann ønsker seg Spidermann-drakt før jeg kjøpte ny Nøstebarn-pysj. Det viser seg at storesøster har hjulpet ham med å skrive ønskeliste (som vi ikke har fått før nå!) og der står det Spidermann-drakt øverst og forøvrig bare Spidermann-ting...

Heldigvis har jeg nå klart å skaffe en slik drakt - håper det blir den "magiske" gaven hans som han har ønsket seg så veldig.

(Fikk forresten denne kommentaren av mellomste for et par uker siden: "Hvorfor kjøper du alltid bøker i julegave mamma?")

Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:47   #34
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Er det for mye julestyr?

HØHØHØ, julestyr!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:50   #35
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser ikke motsetningen jeg. Det er da mulig med både og. Men vinterdress er noe min datter blir glad for. Hun fikk den nye litt på forskudd for det viste seg hun trengte den.

Min datter blir glad for truser også hun. Det blir ikke nødvendigvis færre morsomme gaver av at noen er nyttige.

Jeg hadde blitt glad for kjøkkenstoler forresten.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:57   #36
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det jeg tenkte på var om det er et mål å ha flest mulig gaver og man derfor ender med å pakke inn bleiepakker, satt litt på spissen.

Vi kan også finne på å kjøpe klær, det er ikke det. Men da må det være klær som barnet ønsker seg. F.eks. badedrakt med glittermotiv som en annen nevner. Noe som er "litt ekstra" stæsja, så og si. Genser med motiv fra Cars, pysj med ponnyer og glitter...

Sportsutstyr er ikke i samme kategori som tripp-trapp-stol, bilsete og vinterdress. Et nytt akebrett eller nye ski er ikke "livsnødvendig". Men ting man som foreldre ville kommet til å kjøpe uansett, fordi barnet trenger det, det ser jeg liksom ikke poenget i å pakke inn og gi som julegave.

Jeg syns - helt for egen regning - at det er bedre å gi barnet EN gave til jul, og la den gaven inneholde noe barnet ønsker seg (eksempler i tråden her: xylofon, bok...), enn å gi barnet 5 gaver, hvorav 4 inneholder ting barnet måtte fått uansett.

Jeg syns det lett handler om mengden av gaver, og størrelsen på gavene. Og at innholdet blir underordnet. Det er det jeg ikke forstår. Det burde være innholdet som var viktig. Mange snakker om materialisme og bruk og kast og lære barna å glede seg over praktiske ting. Men er det ikke egentlig stikk motsatt, det mange faktisk gjør? Man kjøper og kjøper og kjøper, og alt man kjøper skal pakkes inn slik at gavehaugen nesten når til toppen av juletreet. Og så "forsvarer" man seg med at mesteparten var jo praktisk. Jeg vet om mange (veldig mange) småbarnsfamilier som "klager" over gavemengden og forteller at ungene ikke makter å pakke opp alt på en dag. Har man ikke da latt det gå over styr? Er det ikke bedre å kjøpe en 5-pakk med truser til ungen når hun trenger det, og så gi til jul i fra hjertet?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:57   #37
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Heldigvis er både jeg og unga lette å glede når det gjelder gaver, er det pakket inn så blir vi glade uansett. Som nevnt før så fikk minsten 3 par med hjemmestrikkede votter, og var og er helt i ekstase over gaven. Heldigvis!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 15:00   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det jeg tenkte på var om det er et mål å ha flest mulig gaver og man derfor ender med å pakke inn bleiepakker, satt litt på spissen.

Jo, det er jeg enig i at er unødvendig. Og selv gjør vi det nok heller slik at fleecedressen og Legosettet (begge fra mormor) pakkes inn i samme pakke, nettopp for å kutte ned på utpakkingstid og gavemengde.

Men jeg synes det er litt dumt å kutte på den måten at det bare blir "morogaver" igjen, av den grunnen som jeg skisserte om å synliggjøre for barnet/barna at det er fint og nødvendig med ordentlige nytteting også. Ut fra mengden gaver og mengden leker de fleste barn jeg vet om har og får, synes jeg det er større grunn til å be folk vurdere å kutte ned på gavelekene, enn på å kutte gavemengden ved å la være å gi barna stoler eller sengetøy til jul. (Eller klær, for den del.)

Gammel 20-12-07, 15:06   #39
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slettet dette innlegget. Skjønner ikke helt hva jeg skrev selv en gang.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 20-12-07 kl 15:11. Årsak: hode på feil plass
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 15:09   #40
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helt enig med Bina. Jeg kjøper ikke ting jeg syntes jeg som forelder skal stå for å kjøpe uansett. Han får ting han ønsker seg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.