|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
I mål
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?
Jo, det kan jeg gjerne. Jeg er vokst opp med at moderat inntak av vin og øl er helt greit, og særlig til mat i helgen når man har besøk etc. Det har aldri vært noen tanke hos meg å praktisere annerledes hos meg selv. Ift drikke når barna har sovnet synes jeg som sagt kjøreargumentet faller gjennom, og ser ingen vits i at ikke mannen og jeg skal kunne kose oss med litt øl og vin på kvelden i helgen, vi sitter tross alt en god del hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg syns det er viktig at alkohol ikke er noe hokus-pokus de voksne snakker om og gjør i det skjulte. Å ta seg et glass i ny og ne "sammen med" barna avmystifiserer alkoholen.
![]() |
#45 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Det er veldig sjelden vi drikker alkohol når ungene er våkne. Jeg synes det er helt ok å ta et glass vin til maten en sjelden gang men det er ikke aktuelt å drikke noe mer enn det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat det tror jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Jeg gjør som Heiko, signerer bare henne.
![]() |
#50 |
seru
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, men som regel når de sover. De legger seg dog tidlig, ellers har jeg ingen motforestillinger mot at de skal se meg ta et glass vin.
![]() |
![]() |
#51 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, et/to glass vin eller en eller to øl tar jeg selv om barna er tilstede (våkne), men ikke noe mer enn det. Jeg ønsker ikke at mine barn skal merke at jeg forandrer meg, og at de skal bli usikre/redde. Det er det alt for mange barn som opplever at foreldrene forandrer seg ved inntak av alkohol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her.
![]() |
#53 |
søt
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Etter en oppvekst med mye alkohol og som en selvfølge i alle mulige lag og anledninger kjenner jeg at jeg begrenser det. Jeg drikker veldig sjeldent mens ungene er våkne, men det er ganske små og det er vanskelig å kose seg med et glass vin mens de springer rundt. Etter de har lagt seg er det noe annet, da kan jeg ta meg et glass i ny og ne, men ikke direkte ofte.
![]() |
#54 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, vi kan drikke med ungene i hus. Dog ikke skikkelig beruset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Passiv
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg kan godt drikke vin når ungene er hjemme. Mine er så store nå at de legger seg ikke så tidlig at de ikke ser meg med vinglasset. |
![]() |
![]() |
#56 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg er oppvokst med at det er helt normalt å ta seg en øl eller et glass vin av og til. God drikke har alltid vært en naturlig del av en bedre middag. Jeg har ingen traumatiske opplevelser med berusede foreldre eller andre voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nei.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 21-12-07 kl 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Vi drikker med barna tilstede. Siden jeg ammer så mye for tiden, så er jeg ytterst måteholden med alkohol, men når vi er tilbake i "hverdagen" så deler vi veldig gjerne en flaske vin på fredagskvelden.
![]() |
![]() |
#59 |
Jeg ble frisk!!
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nei, det gjør jeg ikke, og kommer heller aldri til å gjøre det.
![]() |
#60 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg gjør aldri det.
![]() |
|
|