Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som har erfaring med å lage egg nog?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 21:53   #1
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Noen som har erfaring med å lage egg nog?

Amerikanerne som slurper og koser seg med denne mystiske juledrikken har gjort meg nysgjerrig, og jeg lurer derfor på om det er noen som har erfaring med å lage dette?
Er det godt?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:55   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med å lage egg nog??

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Amerikanerne som slurper og koser seg med denne mystiske juledrikken har gjort meg nysgjerrig, og jeg lurer derfor på om det er noen som har erfaring med å lage dette?
Er det godt?

Jeg har kjøpt en hermetikkboks med amerikansk eggnog. Kan godt skrive opp ingrediensene for deg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:59   #3
Pio

Pio sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har kjøpt en hermetikkboks med amerikansk eggnog. Kan godt skrive opp ingrediensene for deg.

Vel... Har funnet noen oppskrifter, men de er veldig ulike, så det hadde vært greit med en oppskrift som noen har prøvd. Men ellers takk.

Ser at du skriver eggnog. Da jeg søkte på eggnog, fikk jeg veldig få treff, men på egg nog fikk jeg mange flere. Var ikke det litt rart? Er veldig opptatt av å unngå "ord delings feil" selv, så jeg ble litt overrasket, og oppfattet det som at det var slik det skulle skrives??

Nuvel... Det har jo lite å si. Flere med erfaring/ oppskrift??

Gammel 21-12-07, 22:07   #4
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vel... Har funnet noen oppskrifter, men de er veldig ulike, så det hadde vært greit med en oppskrift som noen har prøvd. Men ellers takk.

Ser at du skriver eggnog. Da jeg søkte på eggnog, fikk jeg veldig få treff, men på egg nog fikk jeg mange flere. Var ikke det litt rart? Er veldig opptatt av å unngå "ord delings feil" selv, så jeg ble litt overrasket, og oppfattet det som at det var slik det skulle skrives??

Nuvel... Det har jo lite å si. Flere med erfaring/ oppskrift??

På min hermetikkboks står det eggnog.

Gammel 21-12-07, 22:14   #5
Pio

Pio sin avatar

Standard

På min hermetikkboks står det eggnog.

Jasså.... Ja, da sier vi det da...

Gammel 21-12-07, 22:44   #6
Fruktflua
Sperret

Standard

Jasså.... Ja, da sier vi det da...

http://www.kvasir.no/nettsok/searchR...ourceid=sol.no

Gammel 21-12-07, 23:12   #7
Pio

Pio sin avatar

Standard

http://www.kvasir.no/nettsok/searchR...ourceid=sol.no

http://www.kitchenproject.com/history/eggnoghistory.htm

Gammel 21-12-07, 23:13   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med å lage egg nog?

Eggedosis?

Gammel 21-12-07, 23:16   #9
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg har ikke laget det selv før, men i årene vi bodde i Usa så var eggnog (i et ord, men kan også skrives i to) en fast ting i hjemmet til jul. Det er knallgodt og kan drikkes med eller uten Rom i. Strø bittelitt revet muskat på toppen før du serverer. Håper du finner en god oppskrift!!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 23:21   #10
Pio

Pio sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Jeg har ikke laget det selv før, men i årene vi bodde i Usa så var eggnog (i et ord, men kan også skrives i to) en fast ting i hjemmet til jul. Det er knallgodt og kan drikkes med eller uten Rom i. Strø bittelitt revet muskat på toppen før du serverer. Håper du finner en god oppskrift!!

Tusen takk for oppklaring, både gramatisk og oppskriftsmessig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.