|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Den t-skjorten skal kjøpes inn her ja. Den er råbra.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Nei, vi gjør ikke det. Om jeg har tid/mulighet til å gjøre folk en tjeneste, så gjør jeg det uten tanke om å få noe igjen. Trenger jeg hjelp spør jeg, og jeg er så naiv at jeg tror folk sier ja/nei uavhengig av hvilken hjelp jeg har gitt dem tidligere.
|
|
|
#64 |
|
<*(((<
|
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Hm, jeg må være en av de få "datamennene" i verden som ikke blir bedt om fikse datamaskiner, men så er jeg flink til å bruke unnskyldningen om at jeg ikke kan så mye om maskiner for jeg jobber mest vitenskapelig. Og etter at jeg fikk meg Mac er jeg selvsagt blitt helt hjelpesløs på PC-er.
Det er da vel fort å fikse seg en skjorte med egnet tekst? "No, I will not fix you." (Eller i Esmes tilfelle: "No, I will not fix you or your computer." |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?
|
|
|
#67 |
|
Ringskrømt
|
Jeg ser hva du mener.
|
|
|
#68 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Jeg føler at vi alltid skylder bort tjenester, både fordi vi ikke har bil og fordi vi trenger barnevakt i blant. De som hjelper oss ber sjelden om noen gjentjeneste, bortsett fra huseieren som ber oss gå tur med hunden kanskje en gang i måneden.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#69 |
|
søt
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Å, så heldig jeg er som kan masse om data... og har derfor ingen problemer med å ha mye til gode. Og nei, jeg balanserer ikke.
|
|
|
#70 |
|
Introvert optimist
|
Jeg skjønner hva du mener. Det er nok forholdsvis balanse ute og går i mitt liv ellers tror jeg at jeg ville ha reagert jeg også. Jeg holder ikke regnskap med vennetjenester, men jeg tror helt klart at hvis jeg hadde stilt opp mye for noen i en periode og så ba dem om hjelp og fikk nei, så ville jeg ha reagert litt på det.
|
|
|
#71 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Det tror jeg de fleste ville. Etter en stund risikerer en jo å føle seg utnyttet. Jeg har vært der, skjønte jo etterhvert at det jo var min feil, for jeg hadde jo stadig tilbudt meg og så ble det ubalanse i forholdet. Jeg la opp til et mønster jeg ikke var komfortabel med over lang tid. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
--
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Ellers så syns jeg Hims tanker om at relasjoner kanskje over tid bør balansere på en eller annen måte, er interessante. Jeg tenker fortsatt på om jeg er enig.
|
|
|
#74 |
|
Introvert optimist
|
Jeg har nok selv erfart det him skriver og må si meg enig. Et forhold som er helt enveiskjørt, der den ene står for all kontakt, alle invitasjoner og tar initiativet til alle avtaler, vil i lengden oppleves som rimelig frustrerende og man føler seg ikke så veldig velkommen.
|
|
|
#75 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Ja, men da snakker vi igjen om balanse på ETT område, gjør vi ikke? Him mente kanskje at noen kanskje gir på ett område og tar på et annet? Noen er kanskje ikke så flinke på å invitere og kontakte, men stiller alltid opp når de blir spurt om hjelp. Noen har kanskje ikke kapasitet og ork til å hjelpe så mye, men er flinke til å sende hyggelige meldinger, kort og blomster og sånt. Noen er rett og slett så fine å være sammen med at man tilgir dem omtrent hvasomhelst.
|
|
|
#76 |
|
Protonterapeut
|
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Jeg er veldig for "pay it forward" prinsippet, og prøver å hjelpe til der jeg kan.
|
|
|
#77 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Enig og enig.
Noen som trenger hjelp med et integral?
|
|
|
#78 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Nei, jeg balanserer ikke.
|
|
|
#79 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Vi har aldri ført regnskap over tjenester hverken den ene eller andre veien. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Og noen ganger rygger du bilen for hjelpeløse med-forumister.
|
![]() |
|
|