Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vanskelig å legge jenta mi :(

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-07, 12:26   #1
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanskelig å legge jenta mi :(

Opprinnelig lagt inn av Closer, her.

PS

Er det forresten forslag til gode rutiner for legging og?:-) Bruker å skifte til pysj, pusse tenner etter pupp i sofaen og synge... hun er ikke den første som roer seg i egen seng, for å si det sånn;-)

Synes rutinene dine er helt fine jeg. Husk at hun er bare 9mnd, så at ikke alt går som man ønsker er helt vanlig. Et tips som jeg benyttet meg av, var at jeg varmet opp sengen hennes med en flaske med varmt vann før jeg la henne. Merket da at min snupp roet seg fortere. Husk at barnet er kommet fra et varmt fang til en "kald" seng, og da våkner de ofte til igjen. Jeg dempet også lyset litt i stuen da jeg gav henne siste måltidet med pupp, slik at hun kom seg litt nedpå.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 12:45   #2
Closer
C og bli Z

Closer sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Closer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Synes rutinene dine er helt fine jeg. Husk at hun er bare 9mnd, så at ikke alt går som man ønsker er helt vanlig. Et tips som jeg benyttet meg av, var at jeg varmet opp sengen hennes med en flaske med varmt vann før jeg la henne. Merket da at min snupp roet seg fortere. Husk at barnet er kommet fra et varmt fang til en "kald" seng, og da våkner de ofte til igjen. Jeg dempet også lyset litt i stuen da jeg gav henne siste måltidet med pupp, slik at hun kom seg litt nedpå.

Nei, er klar over det, hehe Syns bare dette er noe "alle andre" later til å få til, men hun er snill som dagen er lang og det er jo sovinga på kvelden som er problemet. Vil være oppe med oss hun, vettu(L)

Takk for svar!

Gammel 27-12-07, 12:49   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du har fått mange gode tips. Vi hadde god erfaring med at søvn avlet søvn, ble han overtrøt ble leggingen helt umulig. Han sov også andre steder på dagen enn om natta, slik at senga ble forbundet med at han skulle sove hele natta. Nå gjør ha riktignok ikke det ennå, så hvor effektivt det var kan sikkert diskuteres.

Hvis du ammer kan du også gå med en myk klut i bhen en hel dag, og legge den i senga sammen med barnet, da lukter det mamma og kan gi ekstra trygghet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 13:08   #4
Closer
C og bli Z

Closer sin avatar

Standard

Ja, jeg skal prøve en sånn klut.

Da bli det:

kveldsmat (grøt, ca 1 time før hun skal legge seg)
bading
ta på pysj
pupp i stua
tannpuss
kos
legges i senga med koseklut (les: puppeklut)
synges for

så får vi se da:-)

Hun sover forresten fortsatt ute i vogna si:O Sovet 2.5 timer nå... tror jammen det er digg for henne å sove ute. I vind og likevel ly i Oslo;-)

Gammel 27-12-07, 13:35   #5
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Vi har slittveldig med dette. Hannah har vært vanskelig å legge, ogvåknet MANGE ganger på natta.
Vi har godt innarbeidete leggerutiner, for det har vært HELT nødvendig, men alikevel gikk det seg ikke skikkelig til før et par uker før ettårsdagen.
Vi har forresten også erfart at søvn avler søvn. Å holde henne våken har bare virket mot hensikten!

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 20:32   #6
Closer
C og bli Z

Closer sin avatar

Standard

Ja, i dag har hun sovet mer enn hun har gjort på lenge, så er rimelig spent på natta nå.

Hun våknet 8.45. Sov fra 11-14, fra 16-17.15 og nå fra 20. Har lagt henne ute hver gang, mot inne den siste uka. Vet jo at hun sover bedre ute!

Da kan det jammen se ut til at det er bedre å la henne sove når hun er tørtt (vært flink til å legge henne i dag med en gang hun gnir seg i øynene og sutrer)... og før så tenkte jeg mest klokke... Hjelpes... jeg har mye å lære!

Takk for svar:-)

Gammel 27-12-07, 23:22   #7
Closer
C og bli Z

Closer sin avatar

Standard

Håper på litt flere svar. Har latt henne sove som hun vil i dag, den siste (3.) luren ble fra 20-21.15. Hun er trøtt nå (vært siden kl. 22.30), men vil ikke sove. Nå har vi badet henne, sunget, pupp i stua, pappan har prøvd å legge henne, jeg har prøvd... både i vår og i egen seng. Nix, nå sovner hun ikke før jeg går og legger meg.

Jeg vet ikke, føler ikke jeg får noe spesielt med hjelp på HS heller... de sier at jeg må prøve meg fram og at det går seg til:S

Eneste jeg IKKE har prøvd er å holde henne våken hele dagen!!! Skal ikke det, men da hadde hun nok sovnet før kl. 00. Om hun vekkes kl 8 eller 11 så forskyver hun sovinga slik at det ikke er natt for henne før midnatt:-(

Flere tips mottas med takk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.