Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gir du dine små barn koffein?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-08, 17:56   #61
Left
Passiv

Standard

Sv: Gir du dine små barn koffein?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Barna har fått Cola flere ganger. Farris også. De liker begge deler.

:usedvanligdårligmorTM:

Jah, der er vi også

Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 17:58   #62
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Her i huset drikkes det lite brus og enda mindre Cola, kanskje 3 ganger i året, og da får 5-åringen hvis han har lyst. Det er ikke mange slurkene han drikker. Jeg orker ikke henge meg opp i det, jeg velger andre kamper når mengden er så liten. Han får også smake kaffe latte om han vil det, da drikker han også noen slurker og blir lei. Til og med vesla på halvannet får smakke kaffe latte. Jeg har samme holdningen der, mengden er mikroskpisk så jeg bruker energien min på andre fy-saker.

Dette stusser jeg litt på. Er det bare meg som synes at "hver helg" (jeg ser du ikke skriver det, men jeg tolker det sånn) er ofte? Hvis fredagen og lørdagen er inkludert er det faktisk 2/7 eller nesten 30% av alle dager. Jeg synes at det ikke kan betegnes som "ikke ofte" eller sjeldent.

Skulle kanskje vært litt mer spesifikk. Det er snakk om noen glass hver lørdag. Ja, det er kanskje ofte i noens øyne.

Gammel 02-01-08, 17:59   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dog virker det som om Hannah får koffeintabletter, og da gjerne 10 stk, hver dag. :utmattet:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 18:04   #64
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sikter du til meg eller?

Storesøster får cola hvis vi er i besøk og det er der.
Men hun drikker sjelden brus hjemme.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 18:11   #65
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Snuppa har fått smake noen ganger i livet sitt, men ikke før hun hadde fylt to år i alle fall. Når hun får, så er det et par bittesmå glass, og hun er såre fornøyd med det.

Hun liker farris, og bris, og andre typer brus, med det er ytterst sjelden hun får.

Gammel 02-01-08, 18:14   #66
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det gjør nok ikke det. Du kan like gjerne hive dem ut og begynne på nytt, tror jeg.

Nei takk, da tror jeg heller at jeg holder meg til de dyrene jeg har .

Gammel 02-01-08, 18:14   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa liker ikke brus (sikkert kullsyrens skyld). Så cola slipper vi å bekymre oss for. Ikke er hun så glad i saft heller, så jeg virker som den sukkerfanatikeren hver gang vi er borte og ber om at hun kan få vann.

Derimot liker hun skummet på min latte. Det får hun smake, men jeg er litt usikker på hvor mye koffein det er i det. Ikke bekymrer jeg meg så voldsomt for det heller.

Gammel 02-01-08, 18:17   #68
Albertine
Passiv

Standard

De to største får død cola hvis de spyr, og eldstefrøkna liker å smake på mine kaffedrikker.

Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 18:18   #69
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

turbo drikker pepsimax og cola når han har magevondt.

Gammel 02-01-08, 18:38   #70
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg som trodde jeg var den eneste i verden som ikke ville gi barna mine cola!
Vanligvis drikker de det ikke og de vet at de ikke får det av meg, men mannen er ikke like streng. Dessuten skjer det relativt ofte at cola er den eneste brusen som blir tilbudt i selskap de er i.
De drikker det dog ikke så ofte, fordi de vet at moren deres ikke liker det.

Gammel 02-01-08, 18:39   #71
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cappuccinoskum til alle herfra også ... :urban:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 18:39   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er visst Tjorvendulter i dag.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 18:45   #73
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Malin drikker lite brus, men når hun først drikker det, så blir det ofte cola (eller, Cola light i vårt tilfelle). Rett og slett fordi det er den eneste brusen vi pleier å ha i hus. Men hun drikker somsagt veldig lite. Hun vil ikke ha mer enn et glass til pizzaen på fredagen, og kanskje et glass til sammen med lørdagsgodtet.

Kanskje vi heller burde kjøpt en råsa fanta eller noe til henne? En egen halvliter?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 18:46   #74
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

At guttungen på snart 8 elsker kaffe latte er en annen sak

Dette skjønner jeg bare ikke. Har du servert han det for å se om han liker det, da? Mulig min åtteåring også liker det, men hun får ikke smake.

Ungene får forøvrig ikke lightbrus heller (fordi jeg er skeptisk til langtidsvirkningene), det er det bare jeg som drikker i familien.

Gammel 02-01-08, 18:47   #75
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror liker Cola og får en skvett kanskje en gang i måneden?

Lillebror liker ikke brus i det hele tatt.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 18:51   #76
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle mine får cola innimellom. Ingen av dem har fått brus før de var nærmere to år.

Gammel 02-01-08, 18:51   #77
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg serverer mine to på hhv 3 og 1 år brus, og det er farris eller olden eller lignende blanke stoffer. Begge to liker det kjempegodt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 18:59   #78
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min sønn på 2,5 har aldri smakt Cola. Vi voksne er ikke begeistret for brus, og da blir det ikke til at det blir servert. Guttungen hadde garantert digget Cola. Han fikk servert julebrus i julen, og han ble vill av begeistring.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei Farris har ikke så mye salter, det er mye mindre salt enn kroppsvæsker.

Dette skjønner jeg ikke helt. Vil det si at så lenge vannet inneholder mindre salt enn kroppsvæske så er det innenfor en rimelig grense? Betyr det at man egentlig kan drikke en god del Farris per dag? Toåringen min (og mora hans) drikker mye Farris, så det hadde vært fint om det viser seg at jeg har overdrevet saltangsten.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 19:15   #79
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

S drikker aldri brus og jeg er ekstra obs på at ingen skal gi ham cola.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 19:16   #80
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Toåringen min (og mora hans) drikker mye Farris, så det hadde vært fint om det viser seg at jeg har overdrevet saltangsten.

Farris er en tørstedrikk med høyt saltinnhold, det er hevet over enhver tvil. Og mange av oss har et kosthold med for mye salt i fht det som er anbefalt. Små barn og folk med tendens til for høyt blodtrykk bør ikke bruke Farris som tørstedrikk på daglig basis.

Sitat:

- Noen tror sikkert det er sunnere med flaskevann enn springvann. (...) sier avdelingsdirektør Truls Krogh ved Nasjonalt folkehelseinstitutt.
Han kan fortelle at naturlig mineralvann faktisk kan være mindre sunt enn springvann.
- De mineralvannene som har mye saltinnhold, som for eksempel Farris, er det ikke alle som har godt av. Spedbarn og mennesker som skal leve på saltfattig diett bør holde seg unna slikt mineralvann for å unngå risiko for hjerte- og karsykdommer. Man skal ikke drikke for mye av mineralvann med høyt saltinnhold.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.