|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Hverdagsretter med sellerirot eller rødkålJeg har sellerirot og rødkål fra Kolonihagen liggende, og vet ikke helt hva jeg kan bruke det til. Når jeg søker på nettet, finner jeg stort sett bare fænsi oppskrifter, så jeg trenger tips til noe litt hver hverdagslig ...
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Hverdagsretter med sellerirot eller rødkål
|
|
|
#4 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hverdagsretter med sellerirot eller rødkålDu kan skjære sellerirot i terninger og steike i ovnen sammen med f.eks potetbåter, det er nydelig.
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hverdagsretter med sellerirot eller rødkålHva med å lage rødkål (som surkål)? Jeg brukte rødkål i en rett som var knallgod i dag. En wok med masse digg oppi. (Feta, grønnsaker, ristede sesamfrø, sursøt chilisaus, oppå en skive med landbrød - oppskrift kommer i Irmas kokebok etterhvert.)
|
|
|
#6 |
|
*_*
|
Sv: Hverdagsretter med sellerirot eller rødkålJeg hadde hakket opp begge deler og brukt i en og samme wokrett. Alt som kan kuttes og stekes passer i wok!
|
|
|
|
#7 |
|
En som trener
|
Sv: Hverdagsretter med sellerirot eller rødkålSelleriroten kan du ha i rotmos eller bake i ovnen sammen med poteter, paprika, squash o.l. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tankefull
|
Sv: Hverdagsretter med sellerirot eller rødkålSellerirot er veldig godt i potetstappe også.
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Javisst. Jeg fungerer ikke uten nøyaktige forklaringer og instrukser. :må ha ting inn med teskje:
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Fristende! Har du en mer nøyaktig oppskrift?
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Hverdagsretter med sellerirot eller rødkålStappen på mandelpoteter, sellerirot og smør som Mim postet ett eller annet sted var aldeles utrolig god, og en enklere variant med mindre smør og mer alminnelig potet var også veldig vellykket. Tror ikke du trenger veldig grundig oppskrift, så lenge du har vesentlig mer poteter enn sellerirot; roten har lengre koketid enn potetene, så den bør skjæres i mindre biter og has i vannet før potetene, og så moser du alt sammen med melk eller fløte og litt smør. Eller du kan søke på sellerirot i Mims poster.
|
![]() |
|
|