|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
superbruker
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?Jeg melder meg i dårlig mor-klubben sammen med Sitron og resten av de som gir barnen brus med koffein i. Jeg har vært en skikkelig cola-holiker. Jeg drakk over flere år coca cola hver dag. Det var ikke til å unngå at barna også fikk smake etterhvert. Jeg innrømmer at jeg har vært og er et dårlig forbilde når det gjelder brus. Jeg er avhengig. De siste årene har jeg drukket Pepsi Max. Det er stort sett det jentene, 5 og 7 år, også drikker når de drikker brus. Eldstemann foretrekker coca cola som brus.
|
|
|
#122 |
|
Leser
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?
Kanskje det ikke er så ille å bli behandlet som et barn over lengre tid, egentlig?
|
|
|
#123 |
|
Leser
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?I stand errected.
|
|
|
#124 |
|
villende
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?Snupp, to år, får ikke cola av meg eller mannen, men han har fått det servert bak min rygg og elsket det. Og ble veldig giret av det "Smådjevel på speed" kaller hans onkel reaksjonen på kombinasjonen sukker og koffein. (Og jeg digger broren min som syns det er en uting at man propper i barn for mye sukker, og det på tross av at han ikke har barn selv. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Endelig noen som ikke er så hysterisk redd for Cola. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du dine små barn koffein?Foreløpig er brus ikke et tema hos oss. LilleVenn liker det nemlig ikke. Ellers tror jeg ikke jeg hadde kommet på at cola skulle være så mye verre enn annen brus. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her, vi drikker det nesten aldri selv heller.
|
|
|
#129 |
|
I mål
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?Jeg tror vel hva man selv synes om brus reflekteres kraftig i ens syn på dette. Jeg tror heller ikke brus er verre enn mye godis og annen drit, men jeg synes selv brus er så utrolig lite nødvendig og ikke særlig godt en gang, derfor prioriterer jeg heller å bruke kalorier og annet på godis og snacks. Det reflekteres nok også i hvilket brusinntak S har. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Ringskrømt
|
Jeg sier også hva jeg gjør, men til og med min "bare-i-helgene" ble for mye for enkelte.
|
|
|
#131 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?Mine to eldste får Cola en gang i mellom. De er såpass lite opptatt av brus at jeg ikke synes det er noe stort problem at brusen noen ganger inneholder koffein. De velger like gjerne vann eller melk som drikke til helg og selskap, så da synes jeg vi kan tillate oss å ha det litt avslappet i forhold til unger og brusdrikking. Selv fikk jeg nesten aldri brus som liten, men må innrømme at det hender mer enn sjelden at det står en flaske pepsi max i kjøleskapet. -Men den er BARE MIN!!! Sist redigert av Kaija : 02-01-08 kl 23:24. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?Bare i helgene er fredag-søndag for mor og lørdag for barna.
|
|
|
#133 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
![]() |
|
|
|
|
#134 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Jeg ville heller gitt ungen min brus med sukker, som jeg faktisk vet bivirkningene av, enn brus med kunstig søtning som jeg ikke vet bivirkningene av. Det er da mye tryggere. Hvis barnet først skulle fått noe slikt da, her er det ikke en problemstilling på mange år enda. (Det gjelder forsåvidt alt, ikke bare brus.)
|
|
|
#135 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Hallo, det der er en skikkelig dårlig unnskyldning! Trygg Trafikk skriver på hjemmesiden sin:
|
|
|
#136 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du dine små barn koffein?Nei, det gjør jeg ikke. Min snart 3-åringer liker ikke brus, og jeg gir henne ikke kaffe heller. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Superaktiv
Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Sant nok. Men sukker er dessverre årsak til store helseproblemer for veldig mange. Også for barn. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Superaktiv
Sikkert fryktelig off-topic det jeg nå skriver, men jeg kan ikke la være: |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Vi lurer litt på om vi skal introdusere dette for eldste nå, men det er kanskje i tidligste laget?Kanskje vi skal vente til sommerferien.
|
|
|
|
#140 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du dine små barn koffein?Lillemann drikker ikke og får ikke brus av oss. Han er 20mnd og foretrekker vann. Og pupp.. Han har såvidt smakt brus, men det er visst ikke så godt. Så da slipper vi å sloss om akkurat det. I jula da han hadde omgangsyken fikk han farris med eplejuice og det var visst veldig godt.
|
![]() |
|
|