Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 15:30   #1
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din burdsdag?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg er født på feil årstid har jeg forstått oppigjennom. Fikk alltid beskjed om at jeg skulle få gave senere pga. julen nettopp hadde vært og alle var blakke. De presangene så jeg aldri til.

I år hadde jeg jo et lite håp om å bli husket. Blir jo tretti år denne gangen, så det er jo en rund dag. Prøvde å få tak i lokale, men av en eller annen merkelig grunn var de opptatte. Jeg har ikke hus til å romme mange mennesker, så jeg spurte til slutt om å få lov å feire hos noen andre. Som har stor stue, tillbydde meg å betale for det og de kjenner alle som skal komme, en rolig gjeng. Hadde tenkt å ha en middag og kun en koselig og rolig feiring. Har fortsatt ikke fått svar, så da blir det ingen feiring.

Fikk også høre fra flere den dagen passer ikke, du må ta den dagen også kom andre og så det motsatte, til slutt ble det bare tull syns jeg, så nå har jeg ikke lyst å feire i det hele tatt.

Sikker fryktelig barnslig av meg, men jeg kjenner jeg blir litt lei meg av at ingen bryr seg. Jeg er ikke den vanskeligste personen å be om hjelp, stiller opp med hjelp til å ordne i stand til selskaper, hjelper til med servering, men den ene gangen jeg ber om noe tilbake, så er det ingen som vil.

Trenger folk malehjelp, flyttehjelp osv. så spør de meg og jeg stiller opp. Det er litt sårt da at man ikke får noe tilbake den ene gangen man spør.

Alle har vel et indre ønske om å bli sett, hørt og litt verdsatt for den man er?

Det er ikke en overraskelsesfest på gang da? Siden folk virker unnvikende, mener jeg?

Gammel 05-01-08, 15:32   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi feirer alle bursdager, runde eller ikke. Og ja, jeg forventer meg oppmerksomhet og gaver den dagen. Det vet mannen min svært godt.
Når det gjelder selskap eller fest ordner jeg det selv, der forventer jeg ikke at andre ordner.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 15:34   #3
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er ganske kjipt at folk er begynt å sende sms i stedet for å ringe. De nærmeste bør absolutt ringe å gratulere, synes jeg. (Mine foreldre sendte sms i fjor.)

Gammel 05-01-08, 15:38   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Forventer du litt ekstra på din burdsdag?

Nei, men det er fordi jeg er sær på bursdagen min og alle vet det. Hvis den kan forbigåes i stillhet er jeg aller mest fornøyd. Det skjer jo aldri, jeg får alltid masse sms, mail og tlf., og det er grunnen til at jeg husker den selv, ellers hadde jeg glemt den helt bort.
Ingen får lov å "broadcaste" det noe sted, og jeg feirer ikke.
Jeg får ofte noen veldig gjennomtenkte gaver fordi jeg er så sær, og det setter jeg pris på. Folk gir ikke bare for å gi fordi de vet det ikke er så interessant, da kan de bare droppe det for min del.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 17:07   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Jeg synes det er ganske kjipt at folk er begynt å sende sms i stedet for å ringe. De nærmeste bør absolutt ringe å gratulere, synes jeg. (Mine foreldre sendte sms i fjor.)

Jeg kan skjønne det, men samtidig er det greit at ikke alle ringer også, særlig ikke akkurat på dagen, da man kanskje har gjester og feirer og slikt.

Jeg synes ellers det er veldig stas med oppmerksomhet på bursdagen min, og ville blitt lei meg hvis ikke mannen min og foreldrene mine, i det minste, husket på meg med gratulasjoner og gave. Broren min, svigerfamilien og de nærmeste vennene pleier også å huske dagen, og jeg pleier å få gave fra dem også. Hvis det passer seg slik, inviterer jeg veldig gjerne til bursdagsselskap, det er en fin anledning for å samle venner, synes jeg. Mannen min og jeg har bursdag med fire dagers mellomrom, så vi har pleid å feire sammen siden 21-årsdagen min/22-årsdagen hans - det er egentlig lettere å invitere når det ikke bare er seg selv man skal feire.

Gammel 05-01-08, 15:58   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Det er ikke en overraskelsesfest på gang da? Siden folk virker unnvikende, mener jeg?

Nei det tror jeg ikke. Har sagt ifra at det vil jeg heller ikke. Har så mange jeg ønsker å ha der, som de nærmeste ikke vet av engang. Derfor ville jeg ha kontrollen selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.