Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?
Bortsett fra at det som plager meg mest er sms-språk, er jeg enig med Tinetoff og irriterer meg mer over underlige bruk av uthevinger (fet skrift og kursiv i hele innlegget) fontfarger og slikt enn stavefeil. Jeg synes at ut fra de forutsetningene man har, så bør man, ut av respekt for sine medforumister, skrive så velformulerte og lettleste innlegg man evner. Det er det mest sosialt intelligente.
Imidlertid - forumlivet har gitt meg muligheten til å ha kontakt med folk jeg ellers ikke hadde truffet, og jeg forsøker å se det positive i mangfoldet og få med meg hva folk ønsker å formidle og heller legge av meg det som ville irritert meg grassalt hvis jeg for eksempel satt og sensurerte en eksamen (eksamensbesvarelser med slurvete språk er det verste jeg vet). Men etter at jeg begynte å henge her inne, er det snarere meg selv som har fått en smule prestasjonsangst enn at jeg irriterer meg over andres skrivestil. Jeg slurver nok en del med både staving og gramatikk, og la meg til en noe overdreven smileybruk på et annet forum, og det er litt skummelt her inne med så mange skjerpa mennesker.
Konsentrerer meg om det som står i overskriften: Skriver man bedre norsk, har man mer å fare med på rettskrivningsfronten. 
Sist redigert av Tangina : 06-01-08 kl 15:19.
Årsak: "magfold". Jaja.
|