|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hvor mange alkoholenheter drikker du i løpet av uken? | |||
15 eller fler. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
10-14 |
2 | 1,35% |
5-9 |
24 | 16,22% |
1-4 |
22 | 14,86% |
Jeg drikker gjerne et glass til maten en hverdag. |
29 | 19,59% |
Jeg drikker kun alkohol i helgen og andre festligheter. |
16 | 10,81% |
Jeg drikker kun om jeg er på fest eller lignende. |
16 | 10,81% |
Jeg drikker meg ganske snydens når jeg først drikker. |
5 | 3,38% |
Jeg drikker meg lett på druen. |
26 | 17,57% |
Jeg drikker aldri slik at jeg blir beruset. |
15 | 10,14% |
Jeg er avholds som følge av et bevisst valg. |
11 | 7,43% |
Jeg er avholds fordi jeg ikke liker alkohol. |
5 | 3,38% |
Jeg drikker sjeldnere enn hver uke men oftest hver mnd. |
37 | 25,00% |
Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd. |
48 | 32,43% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?5-9
![]() |
#23 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg svarte 1-4 enheter i uken. Mulig det var beskjedent, jeg husker ikke lenger. :har ikke drukket siden begynnelsen av november: I ikke-gravid tilstand har vi gjerne vin til middag også på ukedager, men det blir gjerne ikke mer enn ett glass. I helgene kanskje litt mer. Drikker meg sjelden beruset, men det skjer så klart. Aldri snydens da. Det orker jeg ikke, for jeg er av typen som spyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg syns det var vanskelig å svare med poll, så jeg skriver her. Mitt drikkemønster varierer. I julen drakk jeg en akevitt og en munkholm til maten nesten hver dag, men ellers drikker jeg mye mindre. Hvis jeg drikker øl til mat blir det ofte munkholm. Noen ganger i helgene kan jeg ta meg en smirnoff ice eller et glass vin.
![]() |
#25 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg tipper snittet ligger rundt fire glass i uka, det varierer mye fra uke til uke. Jeg drikker gjerne vin til maten en helt alminnelig hverdag, men drikker meg så å si aldri mer enn lett fnisete.
![]() |
#26 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Var ingen alternativer som passet helt, men jeg svarte at jeg gjerne tar et glass til maten på en hverdag og at jeg drikker 5-9 enheter alkohol i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg drikker kun på fest, og da drikker jeg gjerne mye. Drikker ikke sammen med barna. Er enten eller på meg. Fest uten alkohol er skikkelig pyton. Jeg er så reservert og innadvendt at det må noe til. Drikker helst øl og vodka (eller rom)/battery, men liker veldig mye forskjellig. Mange gode likører, drinker, et.c. Sist redigert av Dronningen : 07-01-08 kl 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
XXX
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Drikker om jeg skal på fest eller noe...1-2 ganger pr. år...kanskje ikke det en gang.
![]() |
#29 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg drikker sjeldnere enn hver måned. Sist jeg drakk var august i forfjor.
![]() |
#30 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Nå drikker jeg ingenting, men jeg stemte ut fra normal ikke-gravid tilstand: 1-4 enheter, som regel bare i helgene og blir aldri beruset. Drikker normalt ikke alkohol til maten (dvs. middag) med mindre jeg er på fin restaurant.
![]() |
#31 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd, men kan godt ta et glass vin midt i uka. Elsker i utgangspunktet rødvin, men synes det smaker best i en setting uten barn og da begrenser det seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Er jeg på fest, kan jeg drikke meg lett på druen. Jeg syns det er hyggelig å være lettere beruset, da blir jeg skravlete og blid. Jeg misliker sterkt å være full, så det forsøker jeg å unngå.
![]() |
#33 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg krysset av for "avholds - fordi jeg ikke liker alkohol". Det er vel en sannhet med modifikasjoner, for jeg drikker en VELDIG sjelden gang og da går det i feks. hjemmelagde drinker eller rusbrus, som jeg godt kan få ned. Men jeg LIKER ikke noe alkohol og velger heller brus eller annet å drikke. Dessuten tåler jeg ikke alkohol etter vektoperasjonen, jeg blir dritafull av et halvt glass vin.
![]() |
#37 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Uff da, jeg glemte å svare på mer enn hvor ofte jeg drakk.
![]() |
#38 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?Jeg drikker en slurk sjampanje hver nyttårsaften. Synes alt som inneholder alkohol smaker høgg, så jeg unngår det såfremt jeg kan (og det kan jeg jo faktisk alltid, har jeg innsett). I tillegg er jeg kontrollfreak, så jeg ville nok aldri drukket meg full uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mye alkohol drikker du?
...og dette viste seg å stemme - per nå er det 48 % som drikker sjeldnere enn én gang i måneden (iberegnet de 10 prosentene som er avholdsfolk).
![]() |
![]() |
|
|