Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?
Opprinnelig lagt inn av Anda, her.
Jeg tror jeg er ganske god til å snakke og, jeg.
Og alle vi som svarer i denne tråden har heldigvis selvtilliten i orden, siden overskriften setter som forutsetning at "du er flink til å skrive".
Jeg har med årene måtte lære meg å takle nervøsiteten min når jeg begynner å snakke i forskjellige sammenhenger - er jeg nervøs snakker jeg fryktelig fort, og det hele blir uklart. Litt problematisk kan det være når jeg holder foredrag, men nå er jeg så klar over det at jeg forhåpentligvis har blitt bedre.
Og så har jeg vært toastmaster et par ganger - både for et par hundre stykker, og litt mindre (80?) i bryllup. Det er en utfordring å skulle være morsom på kommando (ligger vel en viss forventning om det), men fy flate for kick når et par hundre mennesker brøler av latter når det er tenkt at de skal. (Håper forresten at jeg aldri skal gjøre en sånn greie igjen. Det var fryktelig i forkant, og tenk om alle "vitsene" hadde falt blaute til jorden? )
Når noen ler av meg, blir jeg så flau at jeg faktisk får tårer i øynene. Og det skjer ganske ofte...