Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 17:47   #10
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Da tror jeg ikke du har lest hele tråden, him.

Jo, jeg har lest hele tråden.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har skrevet at Safrans uttalelse ,om at hun ikke skjønner at ikke andre husker den riktige skrivemåten på ord, var var det som gjorde at jeg reagerte - men at jeg ikke kun var opptatt av hennes holdning men ville uttale meg generelt.

Så du mener at dette er et generelt problem her på FP?

Opprinnelig lagt inn av Zoë

Fortsatt mener jeg jo at man fra tid til annen kan snuble over snobbetendenser her på forumet.

Ja, det kan man. Man kan også snuble over rasistiske folk her på forumet, men det betyr vel ikke at FP er et brunt forum? Du uttaler deg på en måte som gjør at jeg blir usikker på hva du egentlig mener. For enten må du mene at det er noen her på FP som er snobber, eller så må du mene at hele forumet er fullt av snobber. Hvilken av de to tingene er det du mener?

Også tillater jeg meg å være en smule oppgitt over at den ene sier sier jeg er for krass - og at det er DET som gjør at folk reagerer mens den andre sier at jeg er for diplomatisk - og at det er DET som gjør at folk reagerer.

Dette er jo bare forskjellige måter å beskrive hvordan folk opplever deg. Jeg skriver hvordan jeg opplever deg i diskusjonen, jeg opplever deg ikke som "for krass".

Om jeg har vært for krass eller for diplomatisk - jeg tenker at det er fullt mulig å forstå hva jeg mener.

Betyr det du skriver her at jeg
a) Er for dum til å skjønne hva du skriver? (siden det er fullt mulig å forstå det, men jeg fremdeles ikke gjør det)
b) At du mener jeg gjør meg vanskelig? (siden det er fullt mulig å forstå det, og jeg da tydeligvis ikke vil forstå det)
Eller hva er meningen bak den setningen?

Opprinnelig lagt inn av =Zoë

Og det er nok dette hva og ikke hvordan som irriterer og provoserer.

Så du mener altså - hvis jeg forstår deg riktig - at det jeg sier om min egen oppfattelse av dine innlegg er feil? I og med at du sier at det ikke er formen som irriterer, men innholdet?

Emneord
klassiker, krangling, rettskrivning

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.