Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 19:31   #21
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et trivielt spørsmål til sykepleiere i somatikken...

Men dere som skriver dere bruker trøyer med lange armer under, er det private trøyer dere bruker? Jeg synes det hørtes uhygienisk ut. Jeg trodde faktisk det var en grunn til at uniformene ikke har ermer som når ned mot håndleddet, men mulig jeg har tenkt helt feil.

På min avdeling bruker vi blå klær og jeg har vanlig undertøy under. Enkelte dager/ på nattevakt har jeg kortermet t-skjorte eller singlet også. Dersom jeg er på nattevakt eller jeg er generelt frosen, henter jeg en jakke på tøylageret (hvite jakke beregnet på dette).

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 19:32   #22
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg bruker privat trøye, men har ermene oppbrettet.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 19:59   #23
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stort sett vanlig undertøy. Setter en spl-nål foran så ikke alle ser ned på BH når jeg bøyer meg. Avogtil på nattvakt har jeg singlet eller t skjorte under, men som regel er det like mye "løping" da.

Gammel 08-01-08, 20:15   #24
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker bh og truse, evt singlet eller topp med halvlange armer. Bruker ikke lange armer under, av hygieniske årsaker.

Dersom jeg fryser på nattevakt, låner jeg en pasientskjorte og har utenpå spl drakta.

Gammel 08-01-08, 20:32   #25
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Men dere som skriver dere bruker trøyer med lange armer under, er det private trøyer dere bruker? Jeg synes det hørtes uhygienisk ut. Jeg trodde faktisk det var en grunn til at uniformene ikke har ermer som når ned mot håndleddet, men mulig jeg har tenkt helt feil.

På min avdeling bruker vi blå klær og jeg har vanlig undertøy under. Enkelte dager/ på nattevakt har jeg kortermet t-skjorte eller singlet også. Dersom jeg er på nattevakt eller jeg er generelt frosen, henter jeg en jakke på tøylageret (hvite jakke beregnet på dette).

Kan bare signere alt her jeg. Utrolig greit med blå uniform. Jobber vi sammen eller ?

Gammel 08-01-08, 20:47   #26
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

dere med blått, har dere lest denne artikkelen?
http://www.rbnett.no/article/2007120...NYTT/128265893

og denne?
http://www.rbnett.no/article/2007120...NYTT/627458752

Noen erfaringer med dette?

Gammel 08-01-08, 20:54   #27
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

dere med blått, har dere lest denne artikkelen?
http://www.rbnett.no/article/2007120...NYTT/128265893

og denne?
http://www.rbnett.no/article/2007120...NYTT/627458752

Noen erfaringer med dette?

Jøss, dette har jeg aldri hørt om før. Ingen erfaring med dette her hvertfall.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:55   #28
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

I følge hygienereglementet på Høgskolen, som jeg også følger ved min arbeidplass og i praksis, så er det ikke lov med klær som går utenfor arbeidstøyet. Langermet trøye er ikke ok.

Jeg bruker kun truse og bh under arbeidsklærne. På nattevakter har jeg en tynn ulljakke som jeg tar på meg om/når jeg sitter stille.

Gammel 08-01-08, 20:57   #29
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jøss, dette har jeg aldri hørt om før. Ingen erfaring med dette her hvertfall.

Vi byttet klesleverandør ved sykehuset i august, da vi fikk det problemet. Jeg bruker blå klær sjelden, og har ikke merket noe. Bruker det kun når jeg er med ned for å ha pasient til sectio, og da har jeg klærne på i bare en time ca.

Gammel 08-01-08, 21:05   #30
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Det kan jo fort hende... I så fall skal det rapporteres her inne snarest.

Total avsporing, men jeg husker jeg var hos en lege med hvit bokser med røde hjerter under buksa. Jeg greide ikke å la være å stirre. (Jeg husker derimot ikke hva jeg var der for, detaljene viker for knallrøde hjerter.)

Gammel 08-01-08, 21:31   #31
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker slike blå uniform på jobb.
Jeg kan ikke bruke buksen.
Jeg begynner fort å klø i knehasene og det kommer sviende utslett der også på innsiden av lårene.
Dette kom da jeg begynte i hjemmesykepleien. Da jeg brukte private bukser forsvant det, men kom tilbake da jeg brukte uniformbuksen igjen.

Så jeg bruker bare skjorten over en vanlig hvit t-skjorte, og på sommeren er det kun bh eller en tynn singlet da det er så varmt.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:36   #32
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker vanlig hipsters, bh og en sykehus-t-skjorte under uniformen. I dag var det veldig hett iogmed at det var blitt mildere ute og alle romma hadde varmovner på fullt men vanligvis er det veldig deilig å ha t-skjorte under.

Ville ikke brukt annet privat tøy, synes det er ekkelt nok med sokkene jeg må ha med meg hjem og putte i vaskemaskinen min.

Gammel 08-01-08, 23:33   #33
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

En liten avsporing, men jeg tok sykepleien i Australia og der må man holde uniformen selv. Man vasker den selv, og det er vanlig at man har den på seg når man kommer på jobb, går hjem med den, handler i butikken og henter ungene i barnehagen. Grøss.... En annen ting er at de har tepper på sykehusene. Ikke veldig hygenisk.

Dekontaminator hadde de heller ikke, så vi heldige studentene måtte vaske bedpans for hånd

Gammel 09-01-08, 08:57   #34
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Dekontaminator hadde de heller ikke, så vi heldige studentene måtte vaske bedpans for hånd

Å, herregud! :kvalm:

Gammel 09-01-08, 12:10   #35
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Avsporing: Er det bare operasjonspersonell som bruker blått? Og hvorfor har de blått og ikke hvit som alle andre? Er det ikke noen som har en slags rosanyanse også, eller er det bare på tv?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 12:19   #36
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Avsporing: Er det bare operasjonspersonell som bruker blått? Og hvorfor har de blått og ikke hvit som alle andre? Er det ikke noen som har en slags rosanyanse også, eller er det bare på tv?

Er det ikke grønt de bruker?

Gammel 09-01-08, 12:33   #37
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Er det ikke grønt de bruker?

Det operasjonspersonellet jeg har observert på SØF har ihvertfall grønt arbeidsantrekk.

Når jeg er på jobb i eldreomsorgen bruker vi overdeler av forskjellige farger, men hvite bukser.

Gammel 09-01-08, 13:04   #38
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

I følge linkene til tinkadott bruker de blått, men det stemmer at jeg har sett dem i grønt også. :gjenganger i operasjonssalen:
Men det er altså ikke noen regel på hvem som skal bruke hvem farge?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 14:22   #39
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

I følge linkene til tinkadott bruker de blått, men det stemmer at jeg har sett dem i grønt også. :gjenganger i operasjonssalen:
Men det er altså ikke noen regel på hvem som skal bruke hvem farge?

Hos oss er det grønt på operasjon, men ortopediske operasjoner har blått, for det er noe ursyntetisk engangsstoff som ikke loer eller støver.
Grunnregelen er jo fortsatt at grønt betyr sterilt. Akkurat som gult betyr smitte.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 14:59   #40
Manitoba
Passiv

Standard

Vet ikke om jeg tør poste dette innlegget, men føler at dette er et sted jeg kan få et godt svar. Dere som bruker hvite uniformer, er ikke det veldig stress når dere har mensen? Jeg ville alltid gått rundt og vært livredd for lekkasje.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.