Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Stelleveske, stor eller liten?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 19:35   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Stelleveske, stor eller liten?

Som dere skjønner så har jeg endelig - med ei uke igjen til termin - begynt å tenke på at det snart kommer ny baby i hus. Nå er det stelleveske som står for tur.

Sist hadde jeg en stor uhamselig, billig sak fra reflex. Helt grei, men den var ikke særlig lekker og gikk fort av bruk ettersom den ble avløst av at jeg fant ut at det går an å ha bleier i veska.

Nå har jeg kikket litt på skip-hop, fristende med en rød duo med dash (lokk). Ellers ser jeg at det finnes noen mini-stellevesker, som lett får plass under vogna - selv om jeg ikke kjører stor vogn, og som får plass til det viktigste. Ei veske greier jeg alltid å fylle med alt mulig rart uansett.

Hva bruker dere som har baby i dag?
Erfaringer/tips?

Og gjerne lenker/bilder mottas med takk.
Jeg liker det enkelt, gjerne ensfarget, men kan like enkle tegninger.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 16:08   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stelleveske, stor eller liten?

I starten ville jeg hatt ei som rommet ganske mye rart. Fullt skifte til ungen, flere bleier, håndduk i tillegg til stellematte, gulpekluter, ekstra smokk, noen har med flaske og termos, et.c. Mange bruker jo stellevesken også som håndveske, for å slippe å drasse på så mye. Lommebok og mobil.

Siden jeg hadde gutt sist, hadde jeg også ofte en ekstra topp til meg med, siden han ofte lagde fontener på stellerommene. De små veskene er greiere når barna er større, og bare trenger en bleie og kanskje litt våtservitter med sånn for sikkerhetsskyld.

Fleurville syntes jeg hadde fin størrelse, mens Skip*Hop har mer praktiske lommer. Den Skip*Hop typen som kan utvides litt er nok kjekk. Har ikke prøvd den, men får se om det blir en sånn en gang. Jeg har valgt den vanlige uten lokk nå i starten, og har 2 av de litt mindre Petunia Picklebottom veskene til å ha etter hvert. Har også lyst på en Fleurville igjen, men finner ikke en jeg liker så godt som den jeg solgte. Kjekt at den hadde glidelås på toppen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 16:20   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Electronica, et helt ærlig ment (og ikke sarkastisk) spørsmål: Når du har så mange stellevesker, hvordan klarer du å ha koll på at du har med deg alt når du fosser ut av døren tidlig en mandags morgen? Er alle fylt til perfeksjon, eller roterer du på dem?

Og vil du ikke heller selge meg en av Petuniaene dine?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 16:25   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde BabyBjørn stelleveske sist, og kommer til å bruke den til lillebror også. Akkurat passe stor.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 16:28   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en litt annen erfaring enn Electronica. Jeg har en sånn liten veske fra Gaia & co som har vært nok helt frem til nå. Nå som lilleprinsessen har begynt med grøt, trenger jeg en større. Men det kan nok tenkes at jeg går tilbake til en liten igjen når hun blir riktig stor.

- No. 4 -
Gammel 09-01-08, 16:30   #6
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Electronica, et helt ærlig ment (og ikke sarkastisk) spørsmål: Når du har så mange stellevesker, hvordan klarer du å ha koll på at du har med deg alt når du fosser ut av døren tidlig en mandags morgen? Er alle fylt til perfeksjon, eller roterer du på dem?

Når jeg hadde baby, så brukte jeg en om gangen - men ingen av disse faktisk. Brukte Fleurville og Skip*Hop mest. Kjøpte Petuniaveskene i sommer, og Skip*Hop nå som vi snart får baby igjen. Hadde solgt unna en del i vår/sommer. Bruker én om gangen da, og nei, bare den jeg bruker er det noe særlig i. Liker å variere litt, liker ulike trekk, poser, et.c. Bruker også stelleveskene som håndvesker når jeg triller vogn.

Gammel 09-01-08, 16:31   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Og når skal du selge en Petunia? :blafre;

- No. 4 -
Gammel 09-01-08, 16:32   #8
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og når skal du selge en Petunia? :blafre;

Får se når vi vet hva slags kjønn det er i magen.

Gammel 09-01-08, 18:23   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg hadde ikkje stelleveske, og sakna det heller aldri :enkel:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 18:52   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bestilt denne:

God oversikt her:

http://www.littledudesanddivas.com/diaper-bags.html#top

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 10:27   #11
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har bestilt denne:

God oversikt her:

http://www.littledudesanddivas.com/diaper-bags.html#top

Den er lekker. Hvor bestilte du fra?

Gammel 10-01-08, 11:59   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra linken under.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 12:06   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Stelleveske, stor eller liten?

Jeg hadde skiphop dash først, og den var veldig fin til baby-perioden. Passe stor, og fint med lokk i norskt vær.
Når avkommet ble større, gikk jeg over til saddlebaggen fra skiphop, den er jo liten og søt, og brukte da å bare ha et skift liggende i handlekurven under buggisen. Så hadde jeg også BOB'en på vogna. Men saddlebaggen kunne henge på siden av styret, så var den litt mer ute av veien og, kjekt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 13:21   #14
Dronningen
Pauset

Standard

Mange fine vesker der. Denne likte jeg godt:

- og bestilte den. Kompensasjon for Fleurvillen jeg solgte og angret på.

Sist redigert av Dronningen : 10-01-08 kl 13:30.
Gammel 10-01-08, 13:37   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg visste jeg kunne stole på dere jenter!

Ikke at jeg er så veldig mye klokere egentlig, men snart.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 16:39   #16
Dronningen
Pauset

Standard

Jeg er i alle fall fornøyd med dagen.

Gammel 10-01-08, 16:42   #17
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bestiller dere disse på norske nettsider eller utenlandske, evt selges de i butikker i Norge?

Veldig stilig den du har anskaffet deg i dag Electronica

Gammel 10-01-08, 16:52   #18
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønemor!, her.

Bestiller dere disse på norske nettsider eller utenlandske, evt selges de i butikker i Norge?

Veldig stilig den du har anskaffet deg i dag Electronica

Denne var vel i USA. Bestiller som regel fra utlandet.

Gammel 12-01-08, 23:50   #19
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har aldri sett så mange stellevesker på en gang før, som på littledudesanddivas.com...!

Likte denne. Lurer på hvordan den kler en brun buggis...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 00:40   #20
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

:litt uten for tema:
men hun på en barneutstyrs butikk her sa i går at nye vogner ikke er konstruert for å ha stellevesker hengende på styre...

Jeg liker ikke store digre kluper av stellevesker så jeg har en sånn fra alexi, men plass til bleier i så "rulles" stelleunderlaget rundt.....
Har en svart stelleveske bestandig i bilen med skifteklær i.
Men ikke i vogna

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.