|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva mener du om nynorsk som skriftspråk? | |||
Burde avskaffes |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 12,00% |
Beholdes, men frivillig sidemålsopplæring |
55 | 44,00% |
Beholdes som i dag |
42 | 33,60% |
Nynorsk bør erstatte bokmål |
5 | 4,00% |
Nynorsk og bokmål bør smeltes sammen til ett skriftspråk |
7 | 5,60% |
Annet, forklar i tråden |
7 | 5,60% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nynorsk?
Dette er eit utruleg godt og interessant poeng. Enten tyder det at dei med nynorsk som hovudmål er langt smartare enn dei med bokmål som hovudmål, eller så tyder det at eit eller anna utanfrå gjer det vanskelegare for bokmålsbrukarar å nytte nynorsk enn det er for nynorskbrukarar å nytte bokmål. Viss alle fekk like mykje input på begge målformer heile livet, og ikkje berre nynorskbrukarane fekk mykje meir bokmål enn bokmålsbrukarane fekk nynorsk, burde det blitt likt. Viss ikkje, ja, da ER nynorskbrukarar smartare.
![]() |
#2 |
I could be violet sky
![]() Sv: Nynorsk?PS – eg kan ikkje reknast som nynorskbrukar enno, eg har berre nytta det som hovudmål nokre månader. Så eg var blant dei mindre talentfulle, men er på rett veg no
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Nynorsk?Jeg er også enig med Kirsebær. Jeg synes det var noe ordentlig tull å bli tvunget til å skrive og lese nynorsk når jeg gikk på skolen. Det var unaturlig for meg å lese/skrive nynorsk, og jeg finner det unaturlig til dags dato. Jeg stemte forøvrig at det burde beholdes, som frivillig sidemål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nynorsk?Eg stemde "beholde som i dag".
![]() |
#5 |
Unik
|
![]() Sv: Nynorsk?Eg blir litt skremd når eg leser slike diskusjoner. Å fjerne nynorsken vil vera å fjerna ein del av identiteten til mangen nordmenn. Eg er oppvaksen med nynorsk, både muntlig og skriftleg. Bur i ein nynorsk kommune, og ungane mine tar heldigvis mest etter mammaen sin talemåte. Er stolt av skriftspråket mitt eg.
![]() |
#6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nynorsk?Jeg synes nynorsk skulle vært et muntlig fag. Det er en del av vår språkhistorie, men jeg ser ikke helt poenget i at det skal være et skriftlig fag på linje med bokmål. Det er stort fokus på hvor dårlig skrive- og leseferdighetene til skolebarn og -ungdom er, og også voksne. Jeg synes heller det bør brukes mer ressurser på mestring av ens hovedmål (bokmål for mitt vedkommende) enn å skrive perfekt nynorsk.
![]() |
#11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nynorsk?Muntlig i den forstand at elevene bare leser nynorsk litteratur, ikke sitter og terper det skriftlig.
![]() |
#12 |
navnet sjemmer ingen
Og hvordan vil du da sette karakter? Eller vil du bare ha det som en liten gjesteopptreden i resten av norskfaget? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
søt
![]() Sv: Nynorsk?Nynorsk er flott og en viktig del av det norske språk. Språket har jo også utviklet seg mye de siste årene, nynorsken inkludert. Jeg mener opplæringen burde fortsette som i dag, men oppdaterte lærere er selvsagt ikke å forakte.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Nynorsk?Eg synes nynorsken i skulen skal halde fram slik den gjer i dag. Kvifor ikkje? Det er ikke akkurat ein stor bit av norskundervisninga som gjerast på sidemål, og kva med nynorskkommunane? Skal dei miste bokmål som obligatorisk sidemål? Eller er det berre nynorsk som ikkje er bra nok som obligatorisk sidemål? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Kan du ikkje berre skrive fleire innleg på nynorsk då?
![]() |
#16 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Nynorsk?Eg tykkjer dei kan ta bort sidemålet, som i mitt tilfelle var bokmål. I min kverulante ungdom ba vi om opplæring i samisk i staden for bokmål, då vi ikkje såg vitsen med sidemålsopplæring, samisk derimot var det ingen av oss som kunne, og det hadde det vore kjekt å kunna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Nynorsk?Eg trur ikkje særleg på det Lomheim seier, og trur nok nynorsken er meir trua enn bokmålet, både innanfrå og utanfrå. Eg ser ganske mørkt på framtida for nynorsken. Det tyder ikkje at eg vil vere med på å bryte han ned.
![]() |
#18 |
I could be violet sky
Næsj. Vi er da rett mange som i det siste har bytta frå bokmål til nynorsk og trivst med det!
![]() |
#19 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Nynorsk?Det du driv med er språkfacisme, bina. Du meiner at nynorsk bør avskaffast, og all argumentasjonen din bygger på at majoriteten ikkje brukar nynorsk. Altså har du ingen annan argumentasjon enn minoritet vs. majoritet, og at minoriteten bør bukke under for majoriteten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|