|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Minoritetsflertall på 48 Oslo-skoler - et problem?Det som er interessant er hva som telles inn i denne statistikken? Er f.eks svenske barn med der, som i grunnen ikke trenger spesiell norskopplæring. Junior er ikke norsk statsborger, men han har norsk som førstespråk og vi snakker norsk hjemme (ja, jeg skjemmes!).
![]() |
#2 |
Ustabil
|
![]() Sv: Minoritetsflertall på 48 Oslo-skoler - et problem?
Jeg syns også det blir veldig stigmatiserende. Det er virkelig med på å dele inn byen i høy og lav status, skolene likeså, og selvsagt elevene. "Vi har alt for mange ressurssterke elever på denne skolen, så vi henter deg med buss fra andre siden av byen for å jevne ut..." Det blir jo hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
Hæ?
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
Jeg må innrømme at jeg ikke har helt kontroll over hvilke skoler tilhører hvilke deler av områdene...
![]() |
#5 |
I mål
|
Øh? Vi ville gjerne til deler av Bjerke, men det var altfor dyrt, så nå bor vi et annet sted. Du finner mange steder som er billigere enn Bjerke med en andel minoritetsspråklige langt under 50%. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Minoritetsflertall på 48 Oslo-skoler - et problem?Hør, hør, Apan!
![]() |
![]() |
#7 |
Ustabil
|
Jeg oppfatter det som om Athar Ali har et helt annet utgangspunkt enn Aslam Ashan - og de fleste andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|