Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Stekt ris

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 12:06   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Stekt ris

Hva er din favoritt?
Begynner å bli litt lei av den jeg alltid lager, som består av ris, løk, gulrot, kokt skinke og omlelett i små biter, salt, pepper og litt sukker.
Har lyst på hjemmelagde vårruller med stekt ris i dag.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 12:51   #2
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stekt ris

Reker, grønne erter, stimlet svinekjøtt, masse fersk ingefær (paste går fint) og soyasaus.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 12:53   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Gulrot, erter, løk, revet grillet kylling, reker, egg, litt sesamolje, litt øystersaus, litt salt og sukker, litt soyasaus.
Risen mååå være fra dagen før.

Hmm, lenge siden jeg har hatt dette...

Gammel 11-01-08, 15:17   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Eh... jeg har aldri laget stekt ris, hvordan gjør dere det? :domm:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 15:37   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

HAr heller aldri verken laget eller spist stekt ris men husker da stedatter var yngre så spiste hun alltid det når hun var på sydenturer med mamman sin.. livredd for magesyke...
Vi har ofte ris igjen etter middag så kanskje det ville være en idè som restemat neste dag..

Vil også gjerne ha oppskrift om noen har en å dele?? eller er det så enkelt som å steke den i pannen - rett og slett?

Gammel 11-01-08, 17:43   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags ris bruker dere?

Gammel 11-01-08, 18:02   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

eller er det så enkelt som å steke den i pannen - rett og slett?

Jepp, så enkelt er det.
Når det i oppskrifter står 2 egg, kan det bety at eggene vispes inn i risen, eller stekt som omelett som du skjærer opp i små firkanter etterpå. Jeg liker det siste best.

Gammel 11-01-08, 18:02   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også gjerne ha en oppskrift. Dette er noe jeg bare spiser når jeg er på thairestaurant.

Gammel 11-01-08, 18:04   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg vil også gjerne ha en oppskrift. Dette er noe jeg bare spiser når jeg er på thairestaurant.

Risen i mitt første innlegg, lærte jeg av en vietnamesisk nabo, kjempegodt.

Gammel 11-01-08, 20:15   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etterlyser en "stekt ris for dummies". :jomfru:

Gammel 11-01-08, 20:19   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Du tar det kjøttet du vil bruke og deler i fine biter. Grønnsaker (jeg er så enkel at jeg bruker bare amerikans blanding. Så steiker du kjøttet og grønnsakene. Etter litt (som med wok) hiver du oppi riser. Krydrer litt (sikker mange bedre tips enn jeg kan komme med i tråden her) når riser har fått litt farge og er varm hiver du oppi et eller to piskede egg og steker det inn i risen. Soyasaus må være med og.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 20:23   #12
Line
Just me

Line sin avatar

Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Jeg steker det jeg vil ha av kjøtt og grønnsaker i pannen, tilsetter ris (bruker jasmin ris) et par tre egg, soyasaus og krydder.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 20:25   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette skal jeg forsøke!

Gammel 11-01-08, 20:55   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min favoritt er denne. (Nr. 2 i innlegget.)

Gammel 11-01-08, 21:06   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Den skal prøves neste gang, Irma.

Gammel 11-01-08, 21:08   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Den skal prøves neste gang, Irma.

Vi har forresten gått over til å bruke to egg i steden for ett slik oppskriften sier. Jeg synes egg i stekt ris er skikkelig digg.

Gammel 11-01-08, 21:10   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Ok, jeg liker egentlig stekt egg i biter best, men mulig jeg har vært uheldig før. Skal lage det selv, blir sikkert bedre da.

Gammel 11-01-08, 21:30   #18
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Irma: det er jo nesten amerikanskblanding det der!

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:51   #19
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Min stekt ris er noko slikt. Den "avanserte" er kylling filet skåre i biter og marinert litt. Ris er kokt med gurkemeie for at den skal bli gul og kul ( ungane eter meir då )

Så har eg mais, gulerøtter, sukkererter, vannkastanjer, bambusskudd, bønnespirer, paprika og muligens andre ting eg har i hus. Har som regel ikkje alt dette oppi ein og samme. Men dette er ting eg bruker ofte.

Har eg ikkje marinert kylling eller kylling, bruker eg ofte ein skinkeboks. Hender eg bruker svinekjøtt, men ungane eter ikkje kjøtt, så det er heller skjeldent.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.