Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kan du polsk?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 19:54   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan du polsk?

I morgen kommer vår polske vaskehjelp for første gang. Hun er veldig dårlig i engelsk, og enda dårligere i norsk. Er det noen her som kunne tenke seg å oversette noen setninger til polsk for oss - så kan vi lage en lapp til henne. Kanskje kan vi unngå noen av de grusomme misforståelsene som har forekommet hos et vennepar av oss.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 20:03   #2
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du polsk?

Jeg kan jugoslavisk og har vært nødtolk for en polakk (det var bare snakk om en beskjed, og han forstod det jeg sa på jugoslavisk) men språkene er nok såpass forskjellige at det er tvilsomt jeg har noe å bidra med her.

Håper du finner noen som kan hjelpe deg. Om det blir krise kan du jo oppsøke en byggeplass, da finner du sikkert noen som kan hjelpe.

Gammel 11-01-08, 20:10   #3
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Om det blir krise kan du jo oppsøke en byggeplass, da finner du sikkert noen som kan hjelpe.

Knis. God idè.

Gammel 11-01-08, 20:13   #4
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Mannen jobber med noen.. men jeg tror de er hjemme akkurat nå. Hvis ikke, så kan han spørre til mandag..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 20:17   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Mannen jobber med noen.. men jeg tror de er hjemme akkurat nå. Hvis ikke, så kan han spørre til mandag..

Takk, men hun kommer i morra klokka 10 blank. :sent ute med å be om hjelp:

Gammel 11-01-08, 20:21   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen linker som muligens kan hjelpe noe:

http://www.polish-translator.net/polish_phrases.html
http://www.translation-guide.com/fre...lish&to=Polish
http://www.e-freetranslation.com/
http://www.ectaco.co.uk/English-Polish-Dictionary/

Gammel 11-01-08, 20:26   #7
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Korva er det eneste ordet jeg kan.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 20:38   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Korva er det eneste ordet jeg kan.

Er det stygt?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 20:47   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Tror det betyr hore. Er ihvertfall et skjellsord som polakkene som min samboer jobber med bruker. Og det skrives visst med w.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 22:54   #10
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Vi kan også korva.

Nå er det rent her. Herlig.

Gammel 12-01-08, 22:58   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan lody, sjindobre og tak.

(Skrevet som det sies.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:04   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kan lody, sjindobre og tak.

(Skrevet som det sies.)

Lody kan jeg også! Fortsatt er polsk is det beste jeg vet! (2 uker i polen i 93)

Jeg vet at "vær så god" og "liten gris" uttales nesten likedan. Broren min dreiv med hjelpearbeid i Polen på slutten av 80-tallet. Han gikk rundt og delte ut sanitetsartikler en hel dag. Dere kan jo gjette om han sa riktig eller ei

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.